Gå til innhold

Minst feil på Samsungtelefoner

Anbefalte innlegg

Fra mobil.se:

Tyska mobiltidningen Connect har kommit fram till att det uppstår mest fel på Motorolas mobiltelefoner och minst fel på Samsungs lurar. 16 procent av mobilerna måste inom två år repareras.

Undersökningen gjordes bland 12 000 av Connects läsare som under de senaste två åren har köpt en ny mobiltelefon. Totalt var det nio tillverkare och 38 modeller som var med i undersökningen. Den mobiltelefon som det var minst fel på var Samsung D500, å andra sidan är det inte särskilt länge sedan den telefonen varför jämförelser med andra mobiltelefoner blir en aning missvisande.

Ändå ger undersökningen en fingervisning om hur bra de olika modellerna är när det gäller felprocent. Motorola toppar listan på fel i telefonen, tre av företagets modeller finns bland de fyra mest inlämnade telefonerna.

I genomsnitt måste drygt 16 procent av telefonerna lämnas in på service eller reparation inom en två års period efter inköp.

Veldig lite overraskende. Er så og si ingen feil på Samsungs telefoner, selv om E800 var litt dårligere enn snittet.

At D500 har minst feil er nok ikke bare begrunnet med at den ikke har vært så lenge på markedet. Av de første 40 D500'ene vi solgte var det feil på én. Det kan ingen andre modeller hamle opp med.

Skulle likt å den komplette listen, gjerne fra en større test. Tipper Nokia dupper rundt i bunnsjiktet av den listen.

Bare se her f.eks

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt off-topic det her, men er vel litt on-topic og så da er det ikke så farlig :)

1) Grunnen til at så få av dine solgte D500 hadde feil var vel fordi den ble tatt tilbake før den nådde butikkene, rettet opp sim-leser feil, utsatt og så sendt tilbake.

2) Jeg hadde inntrykket av at mange D500 slet med "Begrenset tilgang" og ikke mulighet til å ringe. Er ikke dette riktig?

edit: Og hvorfor linker du til en tråd som er over ett år gammel? Ting endrer seg da ofte på ett år :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Personlig har jeg bare hatt gode erfaringer med Nokia.

Men, jeg har aldri lest så mange klager på en mobil som i det siste, om SonyEricsson K750i. Så ufattelig mye bugs den har!! :whistle:

Og det er heller ikke den eneste SonyEricsson jeg har lest om..

Lurer på hvor SE er på den lista. :hmm:

Lenke til kommentar
2) Jeg hadde inntrykket av at mange D500 slet med "Begrenset tilgang" og ikke mulighet til å ringe. Er ikke dette riktig?

Har aldri hatt noe problemer med å ringe, bare at det står begrenset tilgang ;) Har ikke hatt noe betydning. Har ikke dette blitt rettet opp i nyere fw?

Lenke til kommentar

Har aldri hatt noe problemer med å ringe, bare at det står begrenset tilgang ;) Har ikke hatt noe betydning. Har ikke dette blitt rettet opp i nyere fw?

Joda, det har det. Men det er ikke mindre bug av den grunn :) Han snakket om sine 40 første, og da har jeg tydligvis misforstått hvor utbredt problemet var.

Lenke til kommentar

Joda, det har det. Men det er ikke mindre bug av den grunn :) Han snakket om sine 40 første, og da har jeg tydligvis misforstått hvor utbredt problemet var.

Såvidt jeg har hørt om samsung (har ikke hatt en samsung selv), så har de kanskje ikke så mye bugs og ting som ikke egentlig skulle være der, men de har til gjengjeld med vilje brukt et mer tungvint brukergrensesnitt (?), så alt i alt kommer du sikkert like langt på disse som på en nokia med mye bugs...

Lenke til kommentar

smeboe:

Helt enig! Samsungtelefonene har hatt et noe sært brukergrensesnitt. Dessuten har de ikke hatt helt taket på oversettelse av menyvalg.

Samsung har også ligget etter mht IR-standard og Outlook-synk. Det virker som lyd bilde, design og pling-plong-gimmick har vært viktigst.

Heldigvis viser Samsung på modeller som D500 og E720 vilje til å endre seg til det klart bedre.

Nokiatelefonene er forhåpentligvis blitt mindre buggete. Det siste året (juni-juni)har jeg hatt 7 Nokia-telefoner, og ingen av dem hadde noen form for bugs. Personlig liker jeg best å bruke Nokia, selv om jeg har bred erfaring med telefoner fra SE, Samsung og Siemens. Jeg kjøpte nylig en Samsung E720, som jeg er meget godt fornøyd med, men det er mest fordi de Nokia-modellene som er ute enten ikke tilfredsstiller mine behov, eller at de blir for dyre (f.eks 6680/6681). Ellers hadde jeg nok gått for en Nokia igjen. Håper at 6630 blir overkommelig i pris i nærmeste framtid, nå når 6680/6681 begynner å få fotfeste.

Lenke til kommentar
1) Grunnen til at så få av dine solgte D500 hadde feil var vel fordi den ble tatt tilbake før den nådde butikkene, rettet opp sim-leser feil, utsatt og så sendt tilbake.

Like fullt så og si ingen feil på den.

Gjelder heller ikke bare D500.

X480, X640, X460, E330 selger som hakka møkk, men vi har så og si ingen tilbake på service. Dette gjelder også de eldre modellene som nå har gått ut av salg.

Er en fantastisk kvalitet på Samsung i forhold til de andre merkene.

Mange D500 slet med dette, men det var enheter som jeg mener ikke skulle selges. Samsung utsatte salget av denne modellen da de oppdaget en feil i den (som blant annet gav de symptomene), men enkelte kjeder valgte å overse dette og solgte telefonen allikevel. Dette syns jeg ikke Samsung skal få all pepper for da de gjorde en god jobb med å rette feilene før de sendte mobilene ut på markedet. (De fleste andre hadde vel gitt blaffen og satset på at verkstedene tok seg av problemet)

edit: Og hvorfor linker du til en tråd som er over ett år gammel? Ting endrer seg da ofte på ett år :)

Fant den bare i farta, så jeg linket.

Uansett - Nokiaproblemet har ihvertfall ikke blitt bedre det siste året!

Såvidt jeg har hørt om samsung (har ikke hatt en samsung selv), så har de kanskje ikke så mye bugs og ting som ikke egentlig skulle være der, men de har til gjengjeld med vilje brukt et mer tungvint brukergrensesnitt (?), så alt i alt kommer du sikkert like langt på disse som på en nokia med mye bugs...

Med vilje brukt et mer tungvint brukergrensesnitt?

Alle produsenter bruker grensesnittet med vilje. Er jo ikke noe som oppstår av seg selv.

Det gamle brukergrensesnittet syns jeg var veldig likt Nokia (litt mindre blaing, men elers lagt opp rimelig likt), mens det nye er meget likt Siemens og SE sitt. Enkelt og greit. Eneste forskjellen er vel akkurat hvor de ulike funksjonene ligger i undermenyene. Dette er jo noe man må lære seg uansett modell.

Lenke til kommentar

Sjekket servicehistorikken på D500 nå. Dette er en av de telefonene vi har solgt flest av det siste halve året. Snakker om flere hundre enheter.

Totalt har vi hatt 4 stykker på service!!!

1 av dem var det sølt saltvann på, 1 av dem var slag/klemskadet så displayet var knust (dette reparerte de på goodwill, så det kostet ikke kunden én krone).

Det må da sies er fantastisk?

Ellers:

X640: 0 på service

X480: 0 på service

E330: 5 på service

E720: 0 på service

P510: 1 på service

V200: 2 på service

Til sammenlikning:

3510i: 65 på service

3200: 44 på service

T610: 25 på service

T630: 22 på service

CFX65: 20 på service (av 20 solgte!!!)

Lenke til kommentar

må si meg enig med cfx65 skikelig buggy tlf.

Noen ganger henger tf når jeg skal skrive medlinger og må ut og inn i igjen.

waw ringetone funker ikke helt selv om den er identisk med cat.waw som fulgte med tlf den funker men ikke min hjemmelagde den spiller av men når noen ringer så bruker tlf standard ringetonen :roll:

Lenke til kommentar

Crazysteps:

Bedre attest kan man ikke få. Det viser at Samsung har svært høy kvalitet.

I dag har jeg likevel konvertert fra E720 til Nokia 6230i, og merket klare forskjeller mht til å gjøre det hele veldig enkelt.

Lastet ned Nokia PC Suite fra internett og installerte den. Så gikk det hele som på skinner. Det var bare å klikke for rette valg, og alt fungerte umiddelbart etterpå. Så til oppsett av telefonen mot Telenor Mobil (wap, mms, internett) og bluetooth fra Telenor Mobils hjemmeside. Det gikk som hakka møkk.

Så enkelt var det ikke med Samsung.

Lenke til kommentar

Har hatt min D500 selv nå i ca 4mnd, og er vel den telefonen jeg har vært mest fornøyd med fra første stund og utover.

Dette er min første Samsung, men jeg har hatt Nokia, Siemens, SE. Mnysystemet på denne er ikke noe værre enn noen andre. Faktisk veldig bra. Gikk fra Siemens M65 til D500 nå, og hovedforskjellen er vel egentlig litt hvor div er lagt under av hovedmenyer osv, men i bunn og grunn er det ganske likt. Denne telefonen har også en meget god kvalitetsfølelse (noe M65 hadde også, men det var en mer håndverker tlf).

Det jeg har lagt merke til på Samsungen, er at den ikke har en eneste liten ripe på displayet. På andre telefoner jeg har hatt har dem kommets m snø fra klar himmel uansett hvor forsiktig jeg har vært med telefonen. Om dette skyldes at jeg har vært "heldig" eller om skjermen har god motstand mot riper vet jeg dog ikke.

Jeg har også brukt samsung sin programvare sammen med bluetooth på pcen, og dette fungerer som en lek,. Enkelt og greit. Siemens brukte jeg kabel, men mye mer fikling, men fungerte. Nokiaer er vel de værste telefonenee jeg har hatt når det gjelder å få til å kommunisere med pc, av samtlige modeller jeg har prøvd er det ikke en jeg har "kranglet" meg til å få kontakt med, eller gitt opp.

Lenke til kommentar
Det jeg har lagt merke til på Samsungen, er at den ikke har en eneste liten ripe på displayet. På andre telefoner jeg har hatt har dem kommets m snø fra klar himmel uansett hvor forsiktig jeg har vært med telefonen. Om dette skyldes at jeg har vært "heldig" eller om skjermen har god motstand mot riper vet jeg dog ikke.

Hadde min i 4 måneder. Ofte i lomma sammen med nøkler og småpenger. Ikke én ripe.

Veldig motstandsdyktig mot riper og faktisk også fettmerker osv. Det er noe å kopiere for de andre produsentene.

Lenke til kommentar
[...]

CFX65: 20 på service (av 20 solgte!!!)

Ahahahaha! :!:

Der har Siemens driti seg ut! :tease:

Men at Nokia har en del bugs har du rett i

De har en del feil i programmvare og sånn, men nå må vi ikke glemme at de scorer høyest på brukervennlighet :yes:

Kanskje derfor de fleste sender Nokiaen på reparasjon i stedet for å kjøpe en ny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...