lokeland Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Det her er et rent hypotetisk spørsmål: Er det noen som helst hensikt å kjøpe en dobbelkjernet AMD Athlon 64 og et slikt kompatibelt HK til en jobbe/spill-PC? Og er forskjellen veldig merkbar fra CPUn jeg linket til og til denne? Vurderer kanskje å punge ut om jeg ønsker å dra'n helt ut.. Endret 10. juni 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 til spilling vil den, etter allsigende, bli tregere...fordi spill (generellt sett) ikke er kodet for å ta i bruk dual oppsett (det finnes jo unntak da..) til generell jobbing vil jeg heller ikke si at du har så særlig behov for dualcore enda, med mindre du kjører mange tunge programmer ved siden av hverandre. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 En X2 vil nok være mye, om ikke nesten dobbelt så bra, til multitasking og er mye mer fremtidsrettet. Du får jo en 4800+ (2x2.4ghz) til omtrent samme prisen! Tror f.eks Doom3 støtter SMP. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 La oss gjøre en ting klart, og det er at dagens spill er ikke laget for dual core, så her går ting ikke noe raskere. En X2 4800+ vil da yte like bra som en singel core 4000+. Jeg har selv tenkt å kjøpe en X2 4400+ og overklokke den til 2.6 Ghz med luftkjøling. (håper det går) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg har selv tenkt å kjøpe en X2 4400+ og overklokke den til 2.6 Ghz med luftkjøling. (håper det går) Skal ikke se bort i fra det! AMDZone har klokket en X2 4800 til 2,8GHz stabilt... http://amdzone.com/modules.php?op=modload&...rtid=144&page=4 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Takk for linken [GDI]Raptor Jeg lurer på hvordan folk tester stabilitet med dual core. En Prime95 til hver core kanskje? 2.8 Ghz hadde vært fint, men jeg blir storfornøyd med 2.6 Ghz stabilt også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå