finfyr Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei dere. Vet noen om en plass der en kan se eksempel på ulike "zoomområder"? Atlså, at en f.eks ser samme saken tatt med ulike objektiver, og hvor det står hvilken linse som er brukt. Dumt forklart kanskje, men burde la seg gjøre å forstå likevel. Ser for meg at det startes med f.eks 35mm og går opp til 300mm eller mer. Jeg skal selv kjøpe meg objektiv til mitt 300D men vet ikke helt om jeg "trenger" 300mm, eller om jeg klarer meg med 200mm. Fint om jeg kunne sett hvor nært jeg kan komme med de to variantene. Kan en finne et ok 2-300mm objektiv for 2-3000kr i disse dager? Kom gjerne med erfaringer som DU har med objektiver til ditt 300D. Ha en fin helg! Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Jeg har ikke sett noe på nettet, men har det i en tamron katalog. Kansje du kan stikke innom din lokale fotobutikk å se om de har en katalog. Har ikke noen erfaringer med objektiver i den prisklassen. Selv har jeg 70-200mm, det holder i de fleste tilfeller. Kommer muligens til å kjøpe meg et 300mm prime når jeg får feriepenger. Edit: Fant link til tamron katalogen. ->her<- Endret 11. juni 2005 av LeGranDuc Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Her er en sammenligning jeg laget for en stund siden for å gi et inntrykk av forskjellene. Det jeg har brukt er 35, 300 og 1200 mm. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Canon har en "Focal length comparison" (flash), som kanskje kan hjelpe deg? Den går fra 15-1200mm, i vanlige "fastobjektiv-steg", ser det ut til.. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Sjekk ut denne tutorialen: http://www.photo.net/learn/making-photographs/lens Man skriver inn hvor langt unna man står og størrelsen på objektet man skal fotografere. Så får man opp hvor langt objektiv man trenger. Den går utifra 35mm formatet så du må huske på cropfaktoren. Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Denne er veldig bra (fra Canon): http://www.usa.canon.com/html/eflenses/len...ngth/index.html Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Tja, dette ble den samme linken som medi8or hadde lagt inn før meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå