Gå til innhold

Diskettstasjon fjernet- fortsatt oppført i Windows

Anbefalte innlegg

Jeg fjernet for en stund tilbake diskettstasjonen i min pc fordi jeg aldri brukte den lenger. Problemet er at den fortsatt er oppført under "Min datamaskin". Dette er ikke noe problem, men det hadde fortsatt vært greit å få fjernet den derfra. I det siste har jeg også begynt å få opp en slags feilmelding når jeg skrur av pcen. Det virker som om den søker etter diskettstasjonen, og siden den ikke blir funnet blir jeg gitt tre valg: Fortsett, prøv på nytt og avbryt. Det er denne feilmeldingen som irriterer meg mest siden den stopper hele avslutningsprosessen. Noen ideer om hva jeg kan gjøre?

post-104-1118444388_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, selvfølgelig. Det burde jeg ha tenkt på selv. Det løste i alle fall problemet, så takk for tipset Lars Anders! :)

Det er også en annen ting som irriterer meg litt. Hvordan kan jeg fjerne ikonet for at en nettverkstilkobling er koblet fra? De to øverste ikonene i det vedlagte bilde.

post-104-1118502078_thumb.ibf

Lenke til kommentar

Er det her du mener (se bilde)?

Jeg fant ikke noe som hjalp hvis jeg gikk inn i Egenskaper heller. Det enste jeg fant var "Vis ikon i systemstatusfeltet i tilkoblet modus", men det hjelper jo ikke stort.

post-104-1118503254_thumb.png

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på dette temaet:

Noen som vet hvordan man hindrer ikonene i systemstatusfeltet fra å vise seg? Altså på en eller annen måte deaktivere dem, slik at f.eks. det nettverkstilkoblings-ikonet kan fjernes. Bruker den aldri, men den er i alle fall der. Ønsker nemlig å fjerne den.

Har også hørt at ikonene bruekr ressurser. Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Når vi først er inne på dette temaet:

Noen som vet hvordan man hindrer ikonene i systemstatusfeltet fra å vise seg? Altså på en eller annen måte deaktivere dem, slik at f.eks. det nettverkstilkoblings-ikonet kan fjernes. Bruker den aldri, men den er i alle fall der. Ønsker nemlig å fjerne den.

Hvordan man kan fjerne det:

Høyreklikke på oppgavelinjen der ingenting annet er og velge egenskaper. --> Trykk "Tilpass" som er under systemstatusfelt --> Endre virkemåte til at den alltid skal skjule seg osv.

Da trenger man ikke å disable nettverkstilkoblingene heller

Endret av Lars Anders
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...