miCro Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg fjernet for en stund tilbake diskettstasjonen i min pc fordi jeg aldri brukte den lenger. Problemet er at den fortsatt er oppført under "Min datamaskin". Dette er ikke noe problem, men det hadde fortsatt vært greit å få fjernet den derfra. I det siste har jeg også begynt å få opp en slags feilmelding når jeg skrur av pcen. Det virker som om den søker etter diskettstasjonen, og siden den ikke blir funnet blir jeg gitt tre valg: Fortsett, prøv på nytt og avbryt. Det er denne feilmeldingen som irriterer meg mest siden den stopper hele avslutningsprosessen. Noen ideer om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
diversity Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg har heller ikke diskettstasjon.. har aldri hatt det koblet til dette HKet.. Vises fortsatt.. tror det er normalt Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Du må disable diskettstasjon i bios. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Hehe, selvfølgelig. Det burde jeg ha tenkt på selv. Det løste i alle fall problemet, så takk for tipset Lars Anders! Det er også en annen ting som irriterer meg litt. Hvordan kan jeg fjerne ikonet for at en nettverkstilkobling er koblet fra? De to øverste ikonene i det vedlagte bilde. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Høyre klikk på tilkobling inne i nettverkskoblinger. Og kryss av "Vis ikon i notifikasjonfelter" etc. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Er det her du mener (se bilde)? Jeg fant ikke noe som hjalp hvis jeg gikk inn i Egenskaper heller. Det enste jeg fant var "Vis ikon i systemstatusfeltet i tilkoblet modus", men det hjelper jo ikke stort. Endret 11. juni 2005 av miCro Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hehe, beklager Du må disable tilkoblingene! Da vil de bli borte... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Flott! Da var systemstatusfeltet (litt av et ord) rent og pent igjen. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Når vi først er inne på dette temaet: Noen som vet hvordan man hindrer ikonene i systemstatusfeltet fra å vise seg? Altså på en eller annen måte deaktivere dem, slik at f.eks. det nettverkstilkoblings-ikonet kan fjernes. Bruker den aldri, men den er i alle fall der. Ønsker nemlig å fjerne den. Har også hørt at ikonene bruekr ressurser. Kan dette stemme? Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Når vi først er inne på dette temaet:Noen som vet hvordan man hindrer ikonene i systemstatusfeltet fra å vise seg? Altså på en eller annen måte deaktivere dem, slik at f.eks. det nettverkstilkoblings-ikonet kan fjernes. Bruker den aldri, men den er i alle fall der. Ønsker nemlig å fjerne den. Hvordan man kan fjerne det: Høyreklikke på oppgavelinjen der ingenting annet er og velge egenskaper. --> Trykk "Tilpass" som er under systemstatusfelt --> Endre virkemåte til at den alltid skal skjule seg osv. Da trenger man ikke å disable nettverkstilkoblingene heller Endret 12. juni 2005 av Lars Anders Lenke til kommentar
miCro Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Takk for det tipset! Enkle løsninger er alltid det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå