Gå til innhold

Lav oppløsning på videoklipp. Sony hc42

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg en sony hc42 for en stund siden. Det som forundrer meg litt er at når jeg overfører til dataen blir klippene liggende med en oppløsning på: 320 * 240. Er dette riktig? Synes det er litt rart. Blir veldig dårlig på pc skjermen. Kan noen lære meg litt om dette?

Takk :)

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overfører du tilfeldigvis frå minnekort med den medfølgande USB-kabelen?

Video som vert lagra på minnekortet har ikkje større oppløysning enn 320*240, medan vanleg PAL DV har 720*576.

For å få video i full kvalitet må du nytte ein firewire-kabel (og kjend som IEEE1394 eller i-Link). Det er ikkje sikkert du har firewire-inngang på datamaskina, og i sofall må du kjøpe dette (det følgjer med i enkelte Pinnacle Studio-pakker), men det er ganske mange nye maskiner som har det innebygd. Det vil truleg stå 1394 ved porten, om du ikkje veit korleis den ser ut.

Lenke til kommentar

Jeg overfører via usb ja. Jeg overfører ikke fra minnekortet, men fra dv kasetten. Da er det vel firewire jeg må teste da gjetter jeg på. Synd jeg har mistet masse klipp som jeg har overført før jeg har filmet over igjen :( Har det i lav oppløsning da, men det blir rett og slett ikke veldig bra når jeg lager dvd av det :( Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...