Gå til innhold

Silver eller blå windows layout?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg oppdaget noe stilig som sikkert alle dere har visst lenge, men det er dette med silver layout for windows istedenfor den kjedelige blå. Hvis du fortsatt ikke vet hva jeg mener så mener jeg fargen på vindurammene osv.

Men spørsmålet mitt er:

Tar denne layouten på systemet mitt eller RAMet?

Hemmer den hastigheten på min maskin mer enn den blå layouten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke forskjell på hvor mye ram/ressurser disse 2 layoutene bruker. XP layoutene (Blå, sølv og olivengrønn) bruker en del ressurser, så jeg har den på Windows Classic Style. Da går alt mye smidigere og det går bla. raskere å minimere-maksimere vinduer + jevnt over bedre ytelse.

Husk at Xp layoutene bruker 4 mb-12 mb ram. Det virker lite, men man får gevinst om man bruker den klassiske.

Selv om man bruker den klassiske, bruker det fremdeles litt ram da tjenesten "Themes" fremdeles jobber. For å fikse dette, skriv "services.msc" i Start-->Run/Kjør. Da kommer det opp et vindu med en del tjenester, bla deg frem til "Themes"-->Høyreklikk på tjenesten-->Properties-->Endre Startup type til: "Disabled".

Husk at etter at man gjør dette er det ikke mulighet for å skifte tilbake til XP layoutet, før man setter "Themes" tilbake til "Automatic".

Da er det bare å bestemme seg om man foretrekker bedre ytelse eller et fargerikt layout :)

Lenke til kommentar

hei. nå fortia bruker jeg mest XP på den stasjonære pc`en min. vet ikke helt hvorfor :p, men uannsett: der har jeg den blå Themesen som hører til XP har satt bare bakrunnen til å være blå, har ikke gjort noe annet og jeg merker ikke at det blir mindre ytelse av at denne står på. nå skal det sies at jeg har en ganske bra pc som jeg kjører XP på også da men :p

jeg brukte mye Classic Theme i XP`en på denne pc`en før også, men fant tilslutt ut at det hadde ikke så mye å si om jeg brukte standard themes allikevel, jeg har jo Win2k samtidig på denne pc`en så det har ikke så veldig mye å si.

Lenke til kommentar
hei. nå fortia bruker jeg mest XP på den stasjonære pc`en min. vet ikke helt hvorfor :p, men uannsett: der har jeg den blå Themesen som hører til XP har satt bare bakrunnen til å være blå, har ikke gjort noe annet og jeg merker ikke at det blir mindre ytelse av at denne står på. nå skal det sies at jeg har en ganske bra pc som jeg kjører XP på også da men :p

jeg brukte mye Classic Theme i XP`en på denne pc`en før også, men fant tilslutt ut at det hadde ikke så mye å si om jeg brukte standard themes allikevel, jeg har jo Win2k samtidig på denne pc`en så det har ikke så veldig mye å si.

Ja det kan sikkert avhenge av hvor bra pc man har, men jeg merker i alle fall mye forskjell. Jeg har ikke kjempebra pc, men sånn midt i mellom :)

Se profilen min for mer info.

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Jeg har også skrudd av alle effekter i XP gjennom metoden som er nevnt over, og det er en god del forskjell. Selv på raske maskiner vil man merke forskjell, rett og slett fordi selve effekten må gjøre seg ferdig før oppgaven man ber Windows gjøre blir utført. Jeg mener, hvem trenger skygger under musepekeren eller animert minimering og maksimering uansett?

Lenke til kommentar
Det er nok ikke forskjell på hvor mye ram/ressurser disse 2 layoutene bruker. XP layoutene (Blå, sølv og olivengrønn) bruker en del ressurser, så jeg har den på Windows Classic Style. Da går alt mye smidigere og det går bla. raskere å minimere-maksimere vinduer + jevnt over bedre ytelse.

Husk at Xp layoutene bruker 4 mb-12 mb ram. Det virker lite, men man får gevinst om man bruker den klassiske.

Selv om man bruker den klassiske, bruker det fremdeles litt ram da tjenesten "Themes" fremdeles jobber. For å fikse dette, skriv "services.msc" i Start-->Run/Kjør. Da kommer det opp et vindu med en del tjenester, bla deg frem til "Themes"-->Høyreklikk på tjenesten-->Properties-->Endre Startup type til: "Disabled".

Husk at etter at man gjør dette er det ikke mulighet for å skifte tilbake til XP layoutet, før man setter "Themes" tilbake til "Automatic".

Da er det bare å bestemme seg om man foretrekker bedre ytelse eller et fargerikt layout :)

Som jeg skulle sagt det selv, hvert ord tiltredes :thumbup:

Lenke til kommentar

_Adler_: på maskinen din vil nok det lureste være å slå av alt av ekstra effekter i XP. dette gjorde jeg også på min laptop, 800 MHZ, 128 MB ram osv. merka litt forskjell, men har så bytta til Win2k. så lenge maskinene mine er nogenlunde kjapp og veldig stabil så gir jeg blanke i resten :p nå har akkurat den stasjonære maskina mi blitt bunnsolid og stabil så nå lar jeg det være slik, men siden at jeg bruker XP såpass lite, og ikke gidder å bruke XP så mye så gidder jeg heller ikke å skifte Theme i XP heller.

Lenke til kommentar
Det er da mulig å slå av alle effekter i XP og alikevel bruke themes uten særlig fartsreduksjon.

Slå av effekter og beholde themes

*Du mister såklart alle fancy effekter i XP, men til gjengjeld så blir maskinen mye raskere. Og den ser helt lik ut.

Dette har jeg jo selvsagt gjort, og det for lenge siden. Jeg merker likevell forskjell på alle effekter avslått + themes og alle effekter avslått og uten themes. Går som sagt mye smidigere uten themes (og alle effekter avslått).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...