fredriku Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei! Jeg har gått til anskaffelse av en ny harddisk som jeg hadde tenkt å ha linux på. Jeg fikk råd fra noen forskjellige folk og bestemte meg for å prøve fedora core, 4 tror jeg. Innstallasjonen gikk som smurt og innstallasjonsprogrammet ber meg fjerne cden og trykke Avslutt. Så gjorde jeg det, og pcen starta på nytt. Da kom error: Missing Operation System. Det virker jo som jeg ikke har fått lagt over noen filer i det hele tatt.. Noen som har vært borti noe sånt før? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Det var jeg som lagde tråden, men så ikke at broren min var pålogga før jeg trykka Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Du endret vel ikke noe i oppstartslaster-delen av installasjonen? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 nei, har lagt det inn flere ganger med forskjellige innstillinger.. ingenting funker.. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Pass på at du velger å installere GRUB på MBR (master boot record). Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 men det funker vel ikke å skrive fra linux til ntfs som jeg har på harddisk 1? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Det er problematisk, så det er best å unngå det. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 så jeg bør formatere harddisk 1 med fat32? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå