Gå til innhold

Hjelp til å "starte som DJ"

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg platespillere, forsterker og høyttaler for å "begynne som DJ" ;)

Det jeg lurer på er om det funker å koble platespillerne med mixer til en PC eller et lite stereo annlegg i begynnelsen, vet ikke om jeg har nok penger til å kjøpe alt med en gang..hehe

- Så var det det med platespillere, det finnes jo beltedrevne og direktdrevne, hva er best og hva burde jeg kjøpe?

- Når jeg skal kjøpe forsterker, hvor mange watt synes dere at man trenger? Har ikke så peiling på hvor mange watt som spille så-så høyt osv. Det ejg skal bruke annlegget til er hjemme i huset, kanskje så man kan spille ute, ikke så alt for store lokaler...

- Noen som vet om noen bra lyd-sjapper på nettet (bortsett fra djbutikken.no og lydfaktor.no) eller i Asker og Bærum området?

EDIT: Har tenkt å bruke mellom 10-20k på dette, kommer litt ann på...

Endret av Elorfin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Så var det det med platespillere, det finnes jo beltedrevne og direktdrevne, hva er best og hva burde jeg kjøpe?

Direktedrevne absolutt! De er mye raskere til å starte og er sterkere/kraftigere.. Du kommer til og angre kjempe mye om du kjøper beltedrevne..

- Når jeg skal kjøpe forsterker, hvor mange watt synes dere at man trenger? Har ikke så peiling på hvor mange watt som spille så-så høyt osv. Det ejg skal bruke annlegget til er hjemme i huset, kanskje så man kan spille ute, ikke så alt for store lokaler...

Jeg kjøpte selv en NAD 216 thx på 120watt*2 i 8ohm og må si det trykker mer en nok, både inne på rommet og ute i hagen... verandaen rister :p

- Noen som vet om noen bra lyd-sjapper på nettet (bortsett fra djbutikken.no og lydfaktor.no) eller i Asker og Bærum området?

Djbutikken.no vil jeg anbefale! Visst du skal kjøpe endel på engang der så spørr om rabatt! Det nytter, jeg kjøpte en mikser og fikk med gratis slipmates til en verdi av 270kr...

Lenke til kommentar

Multima i Akersgata i Oslo har alt du trenger for å komme i gang. Han selger fine startpakker for DJ's inkl. 2 plate/CD-spillere og annet utstyr som trengs. Han har også vært DJ selv i mange år og har god peiling på utstyret.

www.multima.no

Si Tom Remi har sendt deg :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Takk for hjelp ;) Få vel stikke inn på Multima å se en dag :yes:

Jeg kjøpte selv en NAD 216 thx på 120watt*2 i 8ohm og må si det trykker mer en nok, både inne på rommet og ute i hagen... verandaen rister :p

Er det nok med 120watt altså? :hmm::whistle: Jeg ville trodd at man måtte ha 400-500watt for å spille ute, men så har jeg ikke peiling da :blush:

Så lurer jeg på hva som menes med f.eks.: 120w ved 8 ohm, 80w ved 4 ohm osv.?

Hva er det man må se etter når man skal kjøpe høytalere, hvor store er best? 12" eller 15" f.eks.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...