MagnusW Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Jeg har tenkt å kjøpe meg platespillere, forsterker og høyttaler for å "begynne som DJ" Det jeg lurer på er om det funker å koble platespillerne med mixer til en PC eller et lite stereo annlegg i begynnelsen, vet ikke om jeg har nok penger til å kjøpe alt med en gang..hehe - Så var det det med platespillere, det finnes jo beltedrevne og direktdrevne, hva er best og hva burde jeg kjøpe? - Når jeg skal kjøpe forsterker, hvor mange watt synes dere at man trenger? Har ikke så peiling på hvor mange watt som spille så-så høyt osv. Det ejg skal bruke annlegget til er hjemme i huset, kanskje så man kan spille ute, ikke så alt for store lokaler... - Noen som vet om noen bra lyd-sjapper på nettet (bortsett fra djbutikken.no og lydfaktor.no) eller i Asker og Bærum området? EDIT: Har tenkt å bruke mellom 10-20k på dette, kommer litt ann på... Endret 10. juni 2005 av Elorfin Lenke til kommentar
paroa Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 - Så var det det med platespillere, det finnes jo beltedrevne og direktdrevne, hva er best og hva burde jeg kjøpe? Direktedrevne absolutt! De er mye raskere til å starte og er sterkere/kraftigere.. Du kommer til og angre kjempe mye om du kjøper beltedrevne.. - Når jeg skal kjøpe forsterker, hvor mange watt synes dere at man trenger? Har ikke så peiling på hvor mange watt som spille så-så høyt osv. Det ejg skal bruke annlegget til er hjemme i huset, kanskje så man kan spille ute, ikke så alt for store lokaler... Jeg kjøpte selv en NAD 216 thx på 120watt*2 i 8ohm og må si det trykker mer en nok, både inne på rommet og ute i hagen... verandaen rister - Noen som vet om noen bra lyd-sjapper på nettet (bortsett fra djbutikken.no og lydfaktor.no) eller i Asker og Bærum området? Djbutikken.no vil jeg anbefale! Visst du skal kjøpe endel på engang der så spørr om rabatt! Det nytter, jeg kjøpte en mikser og fikk med gratis slipmates til en verdi av 270kr... Lenke til kommentar
diversity Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Jeg vil anbefale dex som Technics 1210 MkII eller Vestax sine PDX2000.. Numark har kommet med en del bra ting si det siste. Hvilken sjanger er det går i? Du får vel kanskje litt mer hjelp på Djz.no forumet Lykke til! Endret 11. juni 2005 av bakemesterharepus Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Noen flere butikker: Multima.no Melody.no Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Kjøp for all del direktedrevne. Om jeg hadde vært deg, hadde jeg enten gått for de gode gamle technics 1210Mk2, eller en TTX fra Numark (digal, moro!) eller eventuelt en TT500 fra tilsvarende merke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Multima i Akersgata i Oslo har alt du trenger for å komme i gang. Han selger fine startpakker for DJ's inkl. 2 plate/CD-spillere og annet utstyr som trengs. Han har også vært DJ selv i mange år og har god peiling på utstyret. www.multima.no Si Tom Remi har sendt deg Endret 11. juni 2005 av Bitex Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Takk for hjelp Få vel stikke inn på Multima å se en dag Jeg kjøpte selv en NAD 216 thx på 120watt*2 i 8ohm og må si det trykker mer en nok, både inne på rommet og ute i hagen... verandaen rister Er det nok med 120watt altså? Jeg ville trodd at man måtte ha 400-500watt for å spille ute, men så har jeg ikke peiling da Så lurer jeg på hva som menes med f.eks.: 120w ved 8 ohm, 80w ved 4 ohm osv.? Hva er det man må se etter når man skal kjøpe høytalere, hvor store er best? 12" eller 15" f.eks.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå