Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Geniale luretriks for kranglete Caravelle T3 112i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Caravelle T3 er nok en bil som enkelte trenger tid for å bli vant til, og å bli glad i. Men har du først vært bak rattet på en, og kjent nytelsen av 112 råsterke boxer-hester

Disse motorene er ikke kjent for og være så veldig bra, VW burde nok ha laget en skikkelig motor fra grunnen av når de gikk over til vannkjøling, men i så måte følger den jo fint opp tradisjonene om at motorer aldri var spesiellt solide og hardføre saker på gamle VW-kassebiler. Men for all del er det flott at noen er entusiaster tar vare på disse også.

Lenke til kommentar
Men har du først vært bak rattet på en, og kjent nytelsen av 112 råsterke boxer-hester, hatt følelsen av å være kongen på veien og se ned på alle andre, kjent veigrepet til understellet med spiralfjærer, i motsetning til andre biler av samme type med bladfjærer (hørte jeg Hiace?), og hørt lyden av en motor som brummer med en lyd som leder tankene mot nettopp en ekte amerikansk van, da er det vanskelig å la det litt spesielle utseendet ødelegge ihvertfall mine følelser for denne arbeidshesten, familiebilen, og ikke minst ypperlige rånebilen (snakker av erfaring ;) ). Men som sagt, smak og behag...

Hehe, kjente igjen bilen din (og parkeringsplassen) med en gang da jeg så bildene :p

 

Syns ikke caravelle er så kult å kjøre (har kjørt slik selv). Men så var det en 90hk utgave jeg kjørte endel. Mulig du har sett den i byen, rød, flammelakert med sota ruter rundt om. Begynner å bli ei stund siden den var å se på kveldene, ble vraka i våres.

Lenke til kommentar

jaja, jeg skal uansett ha en T3.. den skal jo styles, og motor overhales. Grunnen til at VW hadde problemer rmed vannkjølinga var pga. feil væske ift. metallene som vannet strømmet i.. Topper av aluminium, rør av kopper osv.. Med feil kjøleveske. Dette forårsaket korrodering i topper og rørsystem. Men dersom man renser anlegget, skifter ut ødelagte rør/topper, og deretter heller på med kjølevæske for alu, så holder kjølesystemet i hundretusner av KM. Men væska må jo byttes hvert 3-5 år uansett.. sånn er det på alle biler..

 

Leo_

 

Du får tak i syncrostyling fra Oettinger. vanvittig rått.. bilene er gromtøffe med styling. (oetteringstyling er dyrt.)

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Grunnen til at VW hadde problemer rmed vannkjølinga var pga. feil væske ift. metallene som vannet strømmet i.. Topper av aluminium, rør av kopper osv.. Med feil kjøleveske. Dette forårsaket korrodering i topper og rørsystem. Men dersom man renser anlegget, skifter ut ødelagte rør/topper, og deretter heller på med kjølevæske for alu, så holder kjølesystemet i hundretusner av KM. Men væska må jo byttes hvert 3-5 år uansett.. sånn er det på alle biler..

Joda, men da kan man jo anse den som feilkonstruert i og med biler som ble servicert på merkeverksted også ble plaget med dette. VW burde ha tenkt på bruksområdet for slike biler og heller konstruert en solid motor som tålte mye juling enn og lage det de laget. Varebiler bør kunne ta endel missbruk uten og klappesammen. Det er en grunn til Hiace sin sterke stilling på det norske markedet og de tåler brutal bruk og rein misshandling men du kan ta deg f på at de startet, VW burde ikke ha laget det dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...