Opus Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hva har Taj Mahal med harem å gjøre? ...Uansett, showcase på bilene kan dere opprette i Bil->Annet, ikke i her. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Mulig det ble litt mye Off-topic nå ja men åpningsinnlegget har det vel best under 'bilteknisk'... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Caravelle T3 er nok en bil som enkelte trenger tid for å bli vant til, og å bli glad i. Men har du først vært bak rattet på en, og kjent nytelsen av 112 råsterke boxer-hester Disse motorene er ikke kjent for og være så veldig bra, VW burde nok ha laget en skikkelig motor fra grunnen av når de gikk over til vannkjøling, men i så måte følger den jo fint opp tradisjonene om at motorer aldri var spesiellt solide og hardføre saker på gamle VW-kassebiler. Men for all del er det flott at noen er entusiaster tar vare på disse også. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Hadde bilde av den sånn nokså lik Leo_. Der var den 1m oppe i lufta og den ble brukt som jordebil... Kanskje ikke den beste bilen å hoppe med. Kan ikke ha blitt god den bilen etterpå landingen... Endret 2. juli 2005 av CorVette Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Men har du først vært bak rattet på en, og kjent nytelsen av 112 råsterke boxer-hester, hatt følelsen av å være kongen på veien og se ned på alle andre, kjent veigrepet til understellet med spiralfjærer, i motsetning til andre biler av samme type med bladfjærer (hørte jeg Hiace?), og hørt lyden av en motor som brummer med en lyd som leder tankene mot nettopp en ekte amerikansk van, da er det vanskelig å la det litt spesielle utseendet ødelegge ihvertfall mine følelser for denne arbeidshesten, familiebilen, og ikke minst ypperlige rånebilen (snakker av erfaring ). Men som sagt, smak og behag... Hehe, kjente igjen bilen din (og parkeringsplassen) med en gang da jeg så bildene Syns ikke caravelle er så kult å kjøre (har kjørt slik selv). Men så var det en 90hk utgave jeg kjørte endel. Mulig du har sett den i byen, rød, flammelakert med sota ruter rundt om. Begynner å bli ei stund siden den var å se på kveldene, ble vraka i våres. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) jaja, jeg skal uansett ha en T3.. den skal jo styles, og motor overhales. Grunnen til at VW hadde problemer rmed vannkjølinga var pga. feil væske ift. metallene som vannet strømmet i.. Topper av aluminium, rør av kopper osv.. Med feil kjøleveske. Dette forårsaket korrodering i topper og rørsystem. Men dersom man renser anlegget, skifter ut ødelagte rør/topper, og deretter heller på med kjølevæske for alu, så holder kjølesystemet i hundretusner av KM. Men væska må jo byttes hvert 3-5 år uansett.. sånn er det på alle biler.. Leo_ Du får tak i syncrostyling fra Oettinger. vanvittig rått.. bilene er gromtøffe med styling. (oetteringstyling er dyrt.) Endret 2. juli 2005 av pc^2004 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Grunnen til at VW hadde problemer rmed vannkjølinga var pga. feil væske ift. metallene som vannet strømmet i.. Topper av aluminium, rør av kopper osv.. Med feil kjøleveske. Dette forårsaket korrodering i topper og rørsystem. Men dersom man renser anlegget, skifter ut ødelagte rør/topper, og deretter heller på med kjølevæske for alu, så holder kjølesystemet i hundretusner av KM. Men væska må jo byttes hvert 3-5 år uansett.. sånn er det på alle biler.. Joda, men da kan man jo anse den som feilkonstruert i og med biler som ble servicert på merkeverksted også ble plaget med dette. VW burde ha tenkt på bruksområdet for slike biler og heller konstruert en solid motor som tålte mye juling enn og lage det de laget. Varebiler bør kunne ta endel missbruk uten og klappesammen. Det er en grunn til Hiace sin sterke stilling på det norske markedet og de tåler brutal bruk og rein misshandling men du kan ta deg f på at de startet, VW burde ikke ha laget det dårligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå