Potetfar Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei! Jeg fant akkurat ut at jeg hadde viruset W32.Spybot.Worm, som i følge Symantec kan kommer seg igjennom mIRC og KaZaA. KaZaA bruker jeg ikke, men mIRC hadde jeg oppe under hele scanningen, "tilfeldigvis" fordi jeg skulle til å sende en fil til en kamerat. Denne fila er scannet med både NOD32 og Norman, begge nyoppdatert. Hvis det er relevant, greide ikke mIRC å sende over fila engang. Dessuten bruker jeg LimeWire, så det kan jo ha noe med det å gjøre også. Men, som dere ser har jeg lagt ved et bilde av Symantec Online Scanning-resultatet (hvor jeg fant ut at jeg hadde viruset). Det viser jo at det ligger på C:\Program Files\winupdate\winupdate.exe. Jeg gikk dit og scannet programmet med både NVC og NOD32, uten resultater. Men kan noen gi meg en med-teskje-forklaring på hvordan jeg skal få fjernet viruset? Synes at Symantec sin guide var litt avansert, så jeg vil gjerne vite en enklere måte å gjøre det på, hvis det finnes, siden det fakisk er winupdate.exe som er infisert. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Den infiserte filen kan være skjult, derfor ser du den ikke. Skru på Visning av skjulte filer under Mappealternativer. Bruk antivirusprogrammet du har på PC-en (må være oppdatert), og følg instruksjonene. Svært enkelt. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 jeg vil gjerne vite en enklere måte å gjøre det på, hvis det finnes, siden det fakisk er winupdate.exe som er infisert. Ikke la deg forvirre. Program Files/winupdate/winupdate.exe - det er vel styggedom fra og med mappen winupdate og ned? Hos meg heter den "riktige" Windows Update-mappen nettopp det: WindowsUpdate. Prosessen for å fjerne dette ser rimelig grei ut: 1. Boot i Safe Mode 2. Slett nevnte fil - søk evt etter winupdate.exe andre steder v hj a søkefunksjonen i Windows. Slett disse og. 3. Start / Run / regedit og søk på winupdate.exe . Slett funn. 4. Omstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå