Gå til innhold

Hjelp med installasjon av Slackware

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et oppstartslaster-redigeringsverktøy kommer i Ubuntu Breezy. For øyeblikket regner Ubuntu-utviklerne med at hvis du vil modifisere bootloaderen har du så mye peiling at du klarer å redigere menu.lst-filen eller at du får hjelp fra en guide. ;)

Fint det, men å kalle Ubuntu brukervennlig når man ikke en gang kan redigere bootloaderen uten å følge en guide (eller redigere filer) blir feil.

Til og med Slackware har en GUI for å redigere bootloaderen.

Lenke til kommentar
Fint det, men å kalle Ubuntu brukervennlig når man ikke en gang kan redigere bootloaderen uten å følge en guide (eller redigere filer) blir feil.

Hvorfor er et GUI for å redigere oppstartslasteren nødvendig for at en distro skal bli kalt brukervennlig? Tross alt er å redigere oppstartslasteren noe man ikke gjør særlig ofte/aldri med mindre man har spesielle krav/installerer nye distroer. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er et GUI for å redigere oppstartslasteren nødvendig for at en distro skal bli kalt brukervennlig? Tross alt er å redigere oppstartslasteren noe man ikke gjør særlig ofte/aldri med mindre man har spesielle krav/installerer nye distroer. :)

En distro som kaller seg brukervennlig bør jo være brukervennlig på de fleste punkter. Selv om behovet for å redigere GRUB eller LILO ikke er så stort så vil jo de fleste en eller annen gang komme borti det (ny hd, reinstallering av Windows osv).

Lenke til kommentar
En distro som kaller seg brukervennlig bør jo være brukervennlig på de fleste punkter. Selv om behovet for å redigere GRUB eller LILO ikke er så stort så vil jo de fleste en eller annen gang komme borti det (ny hd, reinstallering av Windows osv).

Kan du vise meg en distro som er brukervennlig på alle punkter da? :)

Lenke til kommentar
Kan du vise meg en distro som er brukervennlig på alle punkter da? :)

For nybegynnere så finnes det ikke enda :)

Synes bare at det er rart at Ubuntu ikke har en slik enkel GUI.

Nå har jeg aldri brukt Ubuntu, men når man ser rundt på nettet og ser alle problemer nybegynnere har med Ubuntu så synes jeg bare det er rart at Ubuntu er "the one" for nybegynnere.

Lenke til kommentar
Nå har jeg aldri brukt Ubuntu, men når man ser rundt på nettet og ser alle problemer nybegynnere har med Ubuntu så synes jeg bare det er rart at Ubuntu er "the one" for nybegynnere.

Jo flere brukere, jo flere problemmeldinger... ;) Dessuten synes jeg å ha sett flere problemer med Fedora enn med Ubuntu på dette forumet...

Lenke til kommentar
Ser ingen som rapporterer problemer med LFS, kanskje det er newbie-distroen vi har ventet på? Synes målestokken deres er en smule snodig.

Nå prøvde jeg å holde denne diskusjonen på et saklig nivå, men ........

Tingen er bare at når jeg ser på de problemene som Ubuntu brukerene har så kunnet nok de fleste av problemene vært fikset med noen enkle GUI'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...