pcp160 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei. Jeg har fått problemer med at nettverket vekker pc ut av dvalemodus. Det skjer etter mellom ca 5 og 60 min. Jeg vet at det er nettverket, da dette slutter så fort jeg trekker ut kabelen. Nettverkskortet er Det innebygde Nvidia GB lan på Asus A8N-SLI Deluxe. Jeg har i oppsettet (avansert menyen) til nettverkskortet disablet Wake on lan, det samme er gjort i Bios, og ingen planlagte oppgaver eller noe slikt som skal vekke. Det er derfor for meg et mysterium hva som vekker den. Har fildeling mellom lokale maskiner innenfor ruteren, så ser jo ikke bort i fra at det kan være fra en av dem. Men når alle wake on lan funksjoner er disablet burde den vel få sove i fred? Noen som har noen ideer, hva mer som kan prøves? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Det kan være en bug. Har du oppdatert BIOS? Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Prøv å gå inn på Enhetsbehandling, og egenskaper for nettverkskortet og deretter strømstyring og hak av: "Tillat denne enheten å bringe datamaskinen ut av ventemodus". Kanskje det gjelder for Dvalemodus også? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 sofTest Skrevet 11/06/2005 : 01:58 Det kan være en bug. Har du oppdatert BIOS? Nja, det er ikke den orginale bios nei, bruker 1006. Jeg har en "viss motstad" på å bytte ut denne, har en følelse av at for hver nye bios som kommer til dette hk blir noe fikset, samtidig som den roter til noe annet. 1006 er stabil, klokker bra osv. Men det kan jo hende jeg blir nødt til og forsøke det om ingenting annet nytter. mhw357 Skrevet 11/06/2005 : 02:06 Prøv å gå inn på Enhetsbehandling, og egenskaper for nettverkskortet og deretter strømstyring og hak av: "Tillat denne enheten å bringe datamaskinen ut av ventemodus". Kanskje det gjelder for Dvalemodus også? Du mener vel omvendt eller? Jeg har fjernet den haken jeg. Det spørres om jeg vil tillate denne enheten og bringe ut av vente, det vil jeg ikke, altså ikke kryss... Er ikke det riktig forstått? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Du kan slå av denne funksjonen fullstendig i BIOS. (ivertfall i min BIOS) "allow the computer to wake on LAN" eller nå sånt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå