leifeinar Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 det fine med G70 er jo at det kommer i juni. har jo hele sommeren på seg til og fylle hyllene. så når høstregnet kommer er det bare og bestille Lenke til kommentar
graks Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 SJekk ut dette skjermbildet fra 3dmark 2005 av geforce 7800gtx.vist dette stemmer at 7800gtx har bare 2000 bedre i 3dmark 2005 så er det skuffende.hadde håpet på så mye mere. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det ville jo vært patetisk. Ikke mer enn 2000 mer enn mitt (lettere overklokkede ) GT kort. Tviler veldig på dette. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Håper dette er manipulerte bilder ;/ hadde håpet på bedre resultater. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det kan jo ikke stemme at neste generasjons skjermkort skal kun legge på 2000 poeng i 3dMark. Kortet skal jo kjøre igjennom 10 Gigapixels per sekund, noe som er 60% mer enn 6800 Ultra. Har ett minne som kjører på 1400 mhz, 24 pipelines osv. På papiret tilsier det en del mer, men i praksis? Kjernen skulle kjøre på 430 mhz, men i PS3 skal den kjøre på 550 mhz hvorfor det? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 ja det skjermbildet var en seriøs spoiler....... det værst er jo at det står 7800gtx der. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 ja det skjermbildet var en seriøs spoiler....... det værst er jo at det står 7800gtx der. Får vente til en litt mer pålitelig kilde kommer med test før man trekker konklusjoner Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 ja det skjermbildet var en seriøs spoiler....... det værst er jo at det står 7800gtx der. Får vente til en litt mer pålitelig kilde kommer med test før man trekker konklusjoner helt enig uansett har vårt så mye mas rundt de korta at man forventer så mye. på den andre siden er jo at det er ca 1500 poeng opp fra 6800U. ser man på litt "historie" altså tidligere effekt hopp mellom generasjoner er det ikke så usansynelig. men som du sier. 21 juni Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 men, uansett skal man ta syntetiske benchmark tester med en klype salt. Det er den reelle spillytelsen som har noe å si. Det er ikke godt å vite om det er ett screenshot fra en virkelig test eller ett manimulert bilde. Om den har funnet sted, har det blitt brukt skikkelige drivere o.l. Skal heller vente til lanseringen og se alle testene som kommer, og se den generelle ytelsen kortet har. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 men, uansett skal man ta syntetiske benchmark tester med en klype salt. Det er den reelle spillytelsen som har noe å si. Det er ikke godt å vite om det er ett screenshot fra en virkelig test eller ett manimulert bilde. Om den har funnet sted, har det blitt brukt skikkelige drivere o.l. Skal heller vente til lanseringen og se alle testene som kommer, og se den generelle ytelsen kortet har. Enig med deg.. Litt tid med paintshop så skal jeg doble den scoren der (Eller hva det måtte være) Lenke til kommentar
amarios Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 bare 2 dager til det blir lansert!! håper det er å få kjøpt snart! måååå haa! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 bare 2 dager til det blir lansert!! håper det er å få kjøpt snart! måååå haa! http://www.theinquirer.net/?article=24072 NVIDIA DID IT this time. For the first time in 3D chips computer graphic history one of the companies managed to introduce the chip and to have it in retail on exact same date. The overclocking store one of the UK most famous online shops will have variety of Geforce 7800GTX to offer. Guys will have three to five different flavors of the card and will have them in Wednesday morning ready to ship. Ser ut som kortene er tilgjenglige i butikker fra lanseringen! Endelig en lansering som ikke er en papir-lansering! We learned that the cards are great performers and exceptional overclockers Dette er også lovende! Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det ville jo vært patetisk. Ikke mer enn 2000 mer enn mitt (lettere overklokkede ) GT kort. Tviler veldig på dette. Nå er ikke jeg noen stor bruker av 3Dmark, men gir ikke den en score basert på hele systemet, med CPU, ram osv osv? Hvis du idag har ca 5500 i score så vil jo testens 7700 være en økning på 40%. Det vil jeg si er en ganske merkbar økning bare ved å bytte skjermkort. Det kommer heller ikke frem i 3Dmarks totaltscore hvor flaskehalsen eventuelt skulle ligge. Dessuten vil jeg tro at de første seriøse testresultatene av G70 vil være mer enn et billig screenshot på et lite norsk forum.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 jo, 3mark er følsomt for cpu og ram, men 2005 versjonen er det i mindre grad en de andre. er jo på en måte bra for at ytelsen okes også i spill ved sterk cpu. og 40% opp er ikke ille, på langt ner. sammenligna med tidligere generasjons hopp er det bra. tror også vi på forumet har bygd litt luftslott rindt disse lanseringene Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 3DMark skal ideelt teste GPU'en alene og 3DMark05 er i veldig liten grad følsom på CPU og systemet ellers. Tidligere versjoner er mer CPU begrenset på nyere maskiner siden alle 3D benchmark/spill vil bli det med tiden. 3DMark05 er nok hovedsaklig vertex begrenset på G70 så jeg tror nok vi vil se større forskjell i faktiske spill. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 er ikke i dag det er den store dagen? skal det lanseres i usa i kveld. blir det i morgen tidlig for oss da? tenker på tidssoner og sånn Lenke til kommentar
HKS Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 er ikke i dag det er den store dagen? skal det lanseres i usa i kveld. blir det i morgen tidlig for oss da? tenker på tidssoner og sånn Mener å huske at det er klokken 0800 imorgen NDA'er her i Europa går ut... Lenke til kommentar
ColaBoy Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 http://www.pyton.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3326 Lenke til kommentar
jaegarn Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 http://www.pyton.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3326 hehe, der har den kommet ut ja. prisen var litt under enn det jeg hadde sett for meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 hva er vitsen med en pris på 4613, passer ikke 4600 eller 4599 bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå