Gå til innhold

Sendte plextorn min til reprasojn/bytte

Anbefalte innlegg

Sendte den inn sist fredag... dvs 9 dager sida. 12.07

Lurer på når eg får den tilbake?

Andre som har sendt inn til plextor i belgia og fått tilbake? Kor lang tid tok det ca?

Og... eg sendt den med posten... kosta jo **** meg 200 spenn... får vel ikkje igjen dei pengane trur eg... eller?

[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-07-21 05:19 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg tok det nesten en mnd før den var tilbake. Men det var noe rot med forsendelsen. Det er jo mulig å spore pakken for å se om den er kommet fram. Jeg hadde i tillegg god kontakt med support folkene hos Plextor.

Før du sendte pakken skulle du i utgangspunktet kontakte Plextor for å få en RMA. Det har du sikkert gjort. Da fikk du også oppgitt hvem som skulle være ansvarlig for transporten. Husker ikke hvem det var(ikke posten), men skulle kontakte dem, de ordnet med henting/levering av spilleren hos deg. Pakken ble sendt som express til Plextor. Mottaker skulle betale porto. Så jeg betalte ingenting for min forsendelse.

Jeg ville tatt kontakt med Plextor pr. mail for å høre om det er mulig å få returnert dine utlegg, samt hvordan det ligger ann med reperasjonen av spilleren.

Lenke til kommentar

Hadde en brenner som hadde sluttet å virke. (Klarte ikke lese noen cder)

Gikk da inn på Plextors hjemmesider, skaffet et RMA nummer og tok kontakt med DHL som Plextor sier at du skal bruke. De kom på døra og hentet brenneren, og etter 5 dager var de der med en ny en :smile:

Synes det er bra jeg, med frakt til Belgia og greier...

Lenke til kommentar
Quote:

Cornel skrev (2002-07-21 05:18):

Andre som har sendt inn til plextor i belgia og fått tilbake? Kor lang tid tok det ca?

Det kan ta litt tid nå i disse ferie ukene. Er ikke sikker er bare noe eg tror, Tror ikke posten er like effektive i disse ferie ukene.
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-21 13:12, Kjetil Lura skrev:

Det kan ta litt tid nå i disse ferie ukene. Er ikke sikker er bare noe eg tror, Tror ikke posten er like effektive i disse ferie ukene.

Nei, slik er det ikke, kjenner mange som jobber i posten å VET at det er faktisk høyere bemanning i posten i sommerferien en til vanlig(grunnet de utrolig mange postkortene som blir sendt).

Og selv om de faste som jobber i posten har feire så skaffer de vikarer vettu.

Ikke posten som er problemet. Jeg bestillte noe fra komplett for 10 dager siden, ble sendt som servicepakke, og det tok komplett 5 dager å behandle orderen, pakke den og sende den(men det synes jeg er greit siden det er ferie, komplett er unnskyldt) og posten brukte 3 dager på å få den fra Stokke til Bodø(lang ferd), Bra Posten!!

Så postferden for din Plextor er nok ikke noe problem(hvertfall innenfor Norge, sikkert ikke no prob i Belgia heller da) det er nok på kontorene til Plextor at det kan ta tid.

Får håpe du snart har den tilbake da. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-21 05:18, Cornel skrev:

Og... eg sendt den med posten... kosta jo **** meg 200 spenn... får vel ikkje igjen dei pengane trur eg... eller?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-07-21 05:19 ]</font>

Sendte du den i posten???!!!

Hvis du har gjordt alt riktig så skulle dhl komme å hente brennern på døren. Det gjorde de hos meg i hvertfall, jeg mailet med karene i belgia, de ga meg et nummer som jeg skulle bruke. Ringte min lokale dhl leverandør, de hentet den på en fredag og leverte den fredag neste uke, ferdig fixet. Kostet meg ikke en krone.

Lenke til kommentar
Quote:

Lone*Desert-Fish skrev (2002-07-21 13:24):

Nei, slik er det ikke, kjenner mange som jobber i posten å VET at det er faktisk høyere bemanning i posten i sommerferien en til vanlig(grunnet de utrolig mange postkortene som blir sendt).

Ja det kan være riktig det du sier, Kjenner og folk som jobber i posten. Men eg har ikke spurt henne enda om det som du sier stemmer.
Lenke til kommentar

Posten er i rute, og trur Plextor har fått pakken.

Veit ikkje om eg gidd og kreve peingane tilbake...

Var jo litt min feil og.

Las først det om DHL saken da eg var kommet heim fra postkontoret... Litt seint...

Men Return da? kordan foregår den? Når eller helst kven skal eg hente den av?

**********************************************************************************************************

Følg nedennevnte instrukser for å returnere drevet til oss:

* Drevet må være forsvarlig pakket.

* RMA-nummeret må være tydelig angitt på pakken med drevet som

returneres.

* Kopi av innkjøpskvitteringen må vedlegges for å bekrefte garantien, og

ingen andre vedlegg vil bli sendt tilbake.

* Ta kontakt med din lokale DHL Worldwide Express-budtjeneste for

avhenting av drevet

ved DHL worldwide Express Norge. Account number 960 211 728

DHL phone # : 0810 01 345

Please use attached document, pro-forma invoice, and attach this to the

outside of the box.

This is for customs purposes, if not followed correctly, you will have to

pay import-VAT taxes

Drevet sendes til:

Plextor (Europe)

Technical Departement

Excelsiorlaan 9

B-1930 Zaventem

Belgium.

På forhånd takk.

Vennlig hilsen,

Plextors avdelig for teknisk støtte (Plextor Technical Support).

**********************************************************************************************************

http://nettgods.posten.no/Nettgods/Interne...r=cp118984444NO

Posten Norge BA har registrert følgende sporingsinformasjon om sendingen:

Søketidspunkt, dato: 21.07.02, tid:18:24:27

Kollinummer: CP118984444NO

Produkttype: CARRYON ALT-I-ETT

Vekt: 2 kg

Dato: Klokkeslett: Hendelse: Poststed:

12.07.02 14.50 INNLEVERT POSTKONTOR 6856 SOGNDAL

12.07.02 17.58 INNLEVERINGSREGISTRERT 6856 SOGNDAL

13.07.02 11.19 SORTERT 0024 OSLO

15.07.02 08.16 AVGANG FRA UTVEKSLINGSKONTOR 0024 OSLO

Posten er i rute! Synd ein ikkje kan spore den lengre!

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Quote:

Kjetil Lura skrev (2002-07-21 14:04):

Quote:

Ja det kan være riktig det du sier, Kjenner og folk som jobber i posten. Men eg har ikke spurt henne enda om det som du sier stemmer.

Det er nesten like høy bemanning som ellers i året. I tillegg er det mye mindre pakker å sortere, så vi har bedre tid på oss. Det er ikke de samme folkene som sorterer postpakker og brev/postkort. Det er organisert i forskjellige sorteringsenheter, eller team, som det er så populært å kalle det nå for tiden.(Lurer på hva det neste moteordet blir.)

Men dette er egentlig litt off topic, men det kan jo være interessant å vite.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-22 07:28, Orjanp skrev:

Quote:

Kjetil Lura skrev (2002-07-21 14:04):

Quote:

Det er nesten like høy bemanning som ellers i året. I tillegg er det mye mindre pakker å sortere, så vi har bedre tid på oss. Det er ikke de samme folkene som sorterer postpakker og brev/postkort. Det er organisert i forskjellige sorteringsenheter, eller team, som det er så populært å kalle det nå for tiden.(Lurer på hva det neste moteordet blir.)

Alle sommervikarene begynner å skjønne litt nå oxo... Så da går det litt fortere, og det er LITE post i ferien.

Lenke til kommentar

Fikk noen motorproblemer med min 24/10/40, mailet Plextor, fikk RMA, ringte DHL som kom og hentet på døren (fikk hjelp med proforma fakturaen og greier), og fikk ny 4 - 5 dager senere (på døra). Det eneste det kostet var tellerskrittet jeg brukte til å ringe DHL, samt arbeidet med å pakke inn brenneren.

Lenke til kommentar

Epost systemet klikka eller?

Fått 2 dager på rad sånne merklige meldinger når noken svarer.

Kommer fra: Sender Unspecified

i properties står det

Return-Path: <[email protected]>

Received: from gamma.hardware.no (217.77.34.212) by cpmail.dk.tiscali.com (6.0.053)

id 3CF9D52C0048B346 for [email protected]; Mon, 22 Jul 2002 07:28:30 +0200

Received: by gamma.hardware.no (Postfix, from userid 33)

id E1F3E36A5; Mon, 22 Jul 2002 07:28:29 +0200 (CEST)

To: [email protected]

Subject: Emne

From:

X-Mailer: phpBB

Message-Id: <[email protected]>

Date: Mon, 22 Jul 2002 07:28:29 +0200 (CEST)

""" <!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE><BR>Kjetil Lura skrev (2002-07-21 14:04):<BR><!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE><BR>Lone*Desert-Fish skrev (2002-07-21 13:24):<BR><BR>Nei, slik er det ikke, kjenner mange som jobber i posten å VET at det er faktisk høyere bemanning i posten i sommerferien en til vanlig(grunnet de utrolig mange postkortene som blir sendt).<BR>Og selv om de faste som jobber i posten har feire så skaffer de vikarer vettu.<BR><BR></BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->Ja det kan være riktig det du sier, Kjenner og folk som jobber i posten. Men eg har ikke spurt henne enda om det som du

sier stemmer.<BR></BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End --><BR><BR>Det er nesten like høy bemanning som ellers i året. I tillegg er det mye mindre pakker å sortere, så vi har bedre tid på oss. Det er ikke de samme folkene som sorterer postpakker og brev/postkort. Det er organisert i forskjellige sorteringsenheter, eller team, som det er så populært å kalle det nå for tiden.(Lurer på hva det neste moteordet blir.)<BR><BR>Men dette er egentlig litt off topic, men det kan jo være interessant å vite. """

Lenke til kommentar
Quote:

Orjanp skrev (2002-07-22 07:28):

Takker nå vet eg det og. :grin:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...