Gå til innhold

Virker Cool 'n' Quiet sammen med klokking?

pcp160

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg får ikke CnQ til å virke, har innstallert og enablet etter alle kunstens regler, og det vinduet kommer opp, og den ligger også blandt de aktive ikonene ved klokken, og når jeg holder musen over står det 2000Mhz 1,4V.

Men verken temperatur, Probe; Everest eller noe annet tyder på at den faktisk gjør noe som helst hverken med temperatur V-core eller frekvens...

Jeg har forsøkt og sette multipler til orginal (11x) men HTT/fsb er fortsatt klokket.

Er det slik at man ikke kan bruke CnQ samtidig med klokking, eller er det noe annet galt hos meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minimal strøstyring er satt, og multipler er 11, acpi enablet, CnQ enablet, A64 driver innstallert, og CnQ softeware er også på plass (og kjører tilsynelatende..)

Det eneste jeg kan tenke på selv da som kan prøves er og sette multipler til Auto i bios. Får prøve det...

Lenke til kommentar
a_f Skrevet 11/06/2005 : 15:26

CnQ funker fint hos meg nåe cpu er overklokket. Har en AMD64 3200+ og Asus A8N-SLI deluxe. Kjører CPU på 2600 MHz(260x10). CnQ setter hastigheten til 1300(130x10) 

Hvordan får du den til å gjøre det? Setter den ikke bare ned multipler et "hakk" da? Jeg er ikke vant med CnQ jeg, men kan ikke se at det er noen muligheter for og justere noe som helst, får bare opp dette vinduet som jo ser flott og fint ut, men dog ubrukelig til annet enn å se på...

Lenke til kommentar
a_f Skrevet 11/06/2005 : 15:26

CnQ funker fint hos meg nåe cpu er overklokket. Har en AMD64 3200+ og Asus A8N-SLI deluxe. Kjører CPU på 2600 MHz(260x10). CnQ setter hastigheten til 1300(130x10) 

Hvordan får du den til å gjøre det? Setter den ikke bare ned multipler et "hakk" da? Jeg er ikke vant med CnQ jeg, men kan ikke se at det er noen muligheter for og justere noe som helst, får bare opp dette vinduet som jo ser flott og fint ut, men dog ubrukelig til annet enn å se på...

Srev litt feil isted :blush: Når CnQ er aktivert, så er det multipleier som blir mindre. Altså cpu kjører fortsatt 1300 MHz, men multiplier bli halvert til 5 (230x5) Det eneste jeg har gjort er å forandre på strømalternativer i skjermsparer meny til minimal power management. Ellers så er det ingen muligheter til å velge multiplier i CnQ. På AMD3200+ er den 10 til vanlig og 5 når CnQ er aktivert.

Edit: Bruker ikke CnQ software fra Asus. Får en del feilmeldinger pga den. Bruker heller Asus Probe. Man får ikke se CPU hastighet der, men man ser at Vcore går opp og ned.

Endret av a_f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...