Aetius Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) For noen uker siden kjøpte jeg et Demo Gainward 6800LE fra Komplett som viste seg å være defekt. Det viste bare skrot på skjermen i POST de par-tre første gangene, og deretter var det spontan reboot ca fem-ti sekunder inn i Windows. Kortet var også tydelig brukt, da det hadde tydelige mengder støv på viften og kjøleren satt så løst at det var tydelig at den hadde vært demontert. Jeg søkte om RMA, fikk det godkjent og sendte inn kortet. Siden jeg måtte sende det fra England, var jeg litt urolig mht at det kunne bli forsinket i tollen, så jeg kontaktet Komplett mht dette og fikk til svar at de skulle holde RMA-nummeret gyldig for meg i tilfekke kortet ble forsinket i grensepasseringen. En stund etter fikk jeg en mail fra Komplett med en PDF der det stod at prisen på kortet pluss porto ville bli kreditert, siden de ikke hadde tilsvarende kort på lager. Jeg legger merke til at de har over 100 vanlige (dvs ikke demo) kort av samme type på lager, og kontakter dem og spør om jeg ikke kan få et slikt i stedet. Dagen etter får jeg til svar at de ikke erstatter demoprodukter med annet enn andre demoprodukter, og at summen derfor vil bli kreditert. Jeg synes dette er litt merkelig, siden de averterer at alle demoprodukter har vanlig garanti, og hva da med demoprodukter de bare har ett eks av? Nuvel, jeg gidder ikke krangle på det, og kontakter Komplett for å få vite om de setter pengene inn på min bankkonto, eller om det er min konto hos Komplett som blir kreditert, da dette ikke gikk klart frem av tildligere mail. Svaret kommer dagen etter, og er at pengene krediteres min Komplett-konto. Greit nok, tenker jeg, og teller på knappene om jeg har råd til et X800XL istedet. Svaret er egentlig nei, men jeg tenker som så at jeg klarer det akkurat siden jeg nå har ca kr 1100,- kreditert hos Komplett. Det er bare det at når jeg bestiller, så ser jeg ingenting til de 1100,- som skulle vært kreditert. Pussig, tenker jeg, og sender en til mail til Komplett, bare for sikkerhets skyld. Svaret kommer dagen etter, som vanlig, og jeg hopper i stolen der jeg sitter. Svaret er nemlig at mailen med PDF'en var deres måte å fortelle meg at de hadde mottatt kortet jeg sendte dem - ikke at returen var godkjent og pengene kreditert til min konto hos dem. Merkelig at de ikke kunne skrive det da, synes jeg. Dette vil i så tilfelle bety at mitt matbudsjett for de neste to ukene plutselig har forsvunnet, og jeg sender sporenstreks en mail til Komplett der jeg skriver at jeg synes det er en merkelig måte å gjøre oppmerksom på mottak av kortet (og KUN mottak) på. På dette tidspunktet står ordren som "levert" hos Komplett, men Posten har ikke mottatt noen info om sendingen ennå, i hht Postens pakkesporing. Jeg skriver derfor også i mailen til Komplett at jeg ber dem kansellere bestillingen dersom den ennå ikke er levert til utsendelse. Denne mailen ble sendt klokken 15:02 i dag, og da jeg sjekket pakkesporingen nå i kveld, ser jeg at sendingen ble registrert innlevert klokken 19:09, altså over fire timer etter at jeg sendte beskjed om å kansellere ordren. Jeg har ennå ikke fått svar på den siste mailen til Komplett. EDIT: I mellomtiden har Komplett fått inn en liten haug med demokort av den typen som jeg returnerte, så nå risikerer jeg plutselig å sitte der med TO grafikkort! Faen heller! Endret 11. juni 2005 av Aetius Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 kontakt salgssjefen, ikke retursjefen. Jeg fikk to vid forskjellige svar fra de to. Retur ville ha produktet tilbake og ikke bry seg mer. Salgssjefen var langt mer behjelpelig Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 spennede sak (ikke for å gni salt i såret Aetius). Følger med denne tråden fremover...muligens en tilbakemelding fra Komplett her..? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg håper på det. Jeg har sendt mail til Kreditt og Ris/Ros @Komplett og gjort dem oppmerksomme på tråden, så får vi se om de har noe å si. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hm - jeg har akkurat søkt på retur på et Gainward 6800LE som døde - og i følge denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=430496 er det enda flere Gainward 6800LE kort som er defekte. Er gainward 6800LE ett problembarn? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Er gainward 6800LE ett problembarn? Ja, til de grader også, viser det seg. Og ikke alltid helt fra børjan av heller, ser det ut som. Skulle ikke forundre meg om nesten alle de demobrukte gainward 6800LE som Komplett har inne (24 stk for tiden) er erstatning fra leverandør. Mitt defekte kort var neppe det, siden det var tydelig brukt og herjet med, men så kjøpte jeg også det siste i forrige bunke også da. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Nå har saken ordnet seg, og her er hva Komplett skriver: "...du har blitt feilinformert med hensyn til hvor pengene blir stående. Disse blir utbetalt til din konto som du oppga da du søkte returen, eller de vil gå tilbake på kontoen som kredittkortet er registrert på dersom du betalte med dette på nettet." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå