morten_s Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei. Jeg bare lurer på om du får SCSI kontrollere med Ultra320 som grensesnitt til standard PCI slots? (Jeg skal sette opp scsi system (Cheetah 15k), men jeg har ikke PCI Ex.). Harddisken har jo en overføringshastighet på 320MBps, men har det mye å si om jeg bruker et kontroller-kort med 160MBps, hvis det ikke finnes 320 til standard PCI? På hvilken måte kan ytelsen bli dårligere? Konkrete forslag til kontrollere tar jeg imot med åpne armer. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 1. Det går fint å sette en U320 kontroller med PCI-X i en maskin med bare PCI. PCI-X er bakoverkompatibel, men du vil selvfølgelig ikke få ytelse på PCI-bussen tilsvarende PCI-X. 2. Så lenge du har bare en disk på kontrolleren, så vil en U160 kontroller fint ta unna dataene fra U320-disken du nevner. En U320 disk har ikke overføringshastighet på 320 MBps, siden U320 er betegnelsen og hastigheten på interfacet. Den interne formaterte overføringshastigheten på disken du nevner er 52-86 MBps. Du finner spesifikasjonene her. Å kjøpe en PCI-X-kontroller vil derfor være bortkastet, hvis denne skal kun brukes med en disk. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 1. Det går fint å sette en U320 kontroller med PCI-X i en maskin med bare PCI. PCI-X er bakoverkompatibel, men du vil selvfølgelig ikke få ytelse på PCI-bussen tilsvarende PCI-X.2. Så lenge du har bare en disk på kontrolleren, så vil en U160 kontroller fint ta unna dataene fra U320-disken du nevner. En U320 disk har ikke overføringshastighet på 320 MBps, siden U320 er betegnelsen og hastigheten på interfacet. Den interne formaterte overføringshastigheten på disken du nevner er 52-86 MBps. Du finner spesifikasjonene her. Å kjøpe en PCI-X-kontroller vil derfor være bortkastet, hvis denne skal kun brukes med en disk. Ok. Takk for hjelpen:) Jeg har bare sett på spesifikasjoner her jeg, og ut i fra det jeg ser der så tolker jeg det som den har en dataoverføringshastighet på 320 MBps (ekstern). Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Som sagt, så er dette 320 MBps kun hastigheten SCSI-interfacet kan håndtere. Overføringshastigheten mellom disken og interfacet er noe helt annet, og som du ser maksimalt 142 MBps. Siden det er 15K.4 modellen du har sett på, så finner du pesifikasjonene for denne finner du her. Overføringshastigheten mellom disk og interface er som du kan se mellom 85-142 MBps, fortsatt under hva en U160-kontroller kan håndtere. Du begynner imidlertid å stange i taktet på hastigheten på en 32-bit PCI-buss. Har du 64-bit PCI, så har du fortsatt noe å gå på. Du kan lese litt mer om forholdet mellom de ulike SCSI-standardene og kravet til PCI-bussen her. Merk at du må ta hensyn til det faktiske behovet ut fra hvilke og hvor mange enheter du plasserer på SCSI-bussen. Endret 11. juni 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Så lenge du ikke lar deg sjenere av støy så; 15K Cheetah diskene bråker som bare f...! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Så lenge du ikke lar deg sjenere av støy så; 15K Cheetah diskene bråker som bare f...! 15K.4 har maks 36 dB i idle, mens en Raptor har ett gjennomsnitt på 32 dB i idle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå