Jerry Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Hei, jeg kunne trenge litt hjelp med nettverket her. Har en del maskiner i nettverk, og alt funker bra på de. Men på den nye maskina min funker det altså ikke. Jeg bruker det nettverkskortet som er intregrert på hovedkortet. Kjører vidre Windows XP Pro. Alt ser ut til å funke, og jeg kommer meg på internett med det. Jeg kan sende meldinger fra min maskin og til maskina som deler interntt-tilkoplingen, men jeg kan ikke utveklse filer med han. Problemet ser ut til å ligge i selve oppsettet av netvverkskortet. Jeg får installert "Klient for Microsoft-Nettverk" og "Deling av filer og skrivere", men når jeg skal hake dem av, kommer denne feilmeldingen opp: "Gjeldende valg vil også deaktivere følgende komponenter: Klient for Microsoft-nettvekr Er du sikker på at du vil deaktivere disse komponentene?" Svarer jeg nei, kommer jeg tilbake til egenskapsvinduet. Taster jeg ja, er funksjonen deaktivert. Jeg forstår ingenting av det hele. Så hvis noen please kunne hjelpe meg haddet det vært til stor hjelp. På forhånd takk.. mvh Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå