Kris89 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Hoi! Skulle starte cmd i sta, men fikk en feilmelding jeg ikke vet helt hvorfor kom Windows XP Pro med Sp2 Hjelp! Endret 10. juni 2005 av Kris89 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hoi! Skulle starte cmd i sta, men fikk en feilmelding jeg ikke vet helt hvorfor kom Windows XP Pro med Sp2 Hjelp! Prøv kommandoen start->kjør->sfc/ scannow, den validerer systemfilene dine, og retter opp eventuelle feil. PS: du trenger windows cden din for å kunne bruke denne kommandoen! Lenke til kommentar
Kris89 Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Har nå kjørt sfc /scannow, men det hjalp ikke noe Andre tips? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Har AKKURAT samme problemet og det oppstod også etter installasjon av SP2. Har hatt en del småproblemer og det meste er blitt fikset, unntatt det problemet du også har. Har en tråd som handler om problemene (og andre spørsmål) jeg har hatt etter installsjonen av SP2: Noen SP2 spørsmål Har desverre enda ikke fått det til,og det ville vært fint om noen kunne hjelpe. Lenke til kommentar
Kris89 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Her kom ikke problemet av SP2, ikke med en gang iallefall. Har hatt SP2 installert siden det kom ut, men problemet med cmd har ikke kommet før nå i det siste... Det som er noe merkelig, ettersom jeg ikke har foretatt noen større forandringer på pc'n på lenge Lenke til kommentar
Kris89 Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 *Bump* Noen som kna hjelpe meg nå da? Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Står det noe i config.sys eller autoexec.bat under c:\ hos deg? Lenke til kommentar
Kris89 Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Er ikke noe her som heter config.sys og autoexec.bat :S Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jo, de er nok bare skjult. Åpne Notepad og velg "Open" fra "File"-menyen. I "File name" skriver du "c:\autoexec.bat" og trykker enter. Gjenta det samme for config.sys. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Hvis dere åpner filen autoexec.nt i system32-katalogen, så fil dere finne noen linjer tilsvarende: mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi) mode con codepage select=850 keyb no,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys Disse gjør at dere får norsk tegnsett på skjermen og norsk tastatur i et CMD-vindu. Tror dette kan korrigeres ved å sette opp tastatur på nytt i Regional Options eller Keyboard i Control Panel. Ellers får dere korrigere manuelt. Endret 18. juni 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Kris89 Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Innsett nå at det er mye rart på denne pc'n. Hjelper det å kjøre en reperasjon av XP fra cd? Det begynte med denne cmd feilmeldingen. Så finner jeg ikke system32 mappa (viser skjulte filer), men den får jeg opp når jeg skriver system32 i kjør. Også når jeg åpnet autoexec.nt, så fant jeg ikke noen av de linjene SofTest skreiv i forrige post. Er masse andre små irriterende ting som skjer her ellers også, hjelper reperasjon eller må det til en formatering? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Innsett nå at det er mye rart på denne pc'n. Hjelper det å kjøre en reperasjon av XP fra cd? Det begynte med denne cmd feilmeldingen. Så finner jeg ikke system32 mappa (viser skjulte filer), men den får jeg opp når jeg skriver system32 i kjør. Også når jeg åpnet autoexec.nt, så fant jeg ikke noen av de linjene SofTest skreiv i forrige post. Er masse andre små irriterende ting som skjer her ellers også, hjelper reperasjon eller må det til en formatering? Har akkurat det samme problemet som deg! System32 mappen er heller ikke skjult, men den er forsvunnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå