Gå til innhold

Feilmelding ved start av cmd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124
Hoi!

Skulle starte cmd i sta, men fikk en feilmelding jeg ikke vet helt hvorfor kom

Windows XP Pro med Sp2

Hjelp!:p

Prøv kommandoen start->kjør->sfc/ scannow, den validerer systemfilene dine, og retter opp eventuelle feil.

PS: du trenger windows cden din for å kunne bruke denne kommandoen!

Lenke til kommentar

Har AKKURAT samme problemet og det oppstod også etter installasjon av SP2. Har hatt en del småproblemer og det meste er blitt fikset, unntatt det problemet du også har.

Har en tråd som handler om problemene (og andre spørsmål) jeg har hatt etter installsjonen av SP2:

Noen SP2 spørsmål

Har desverre enda ikke fått det til,og det ville vært fint om noen kunne hjelpe.

Lenke til kommentar

Her kom ikke problemet av SP2, ikke med en gang iallefall. Har hatt SP2 installert siden det kom ut, men problemet med cmd har ikke kommet før nå i det siste... Det som er noe merkelig, ettersom jeg ikke har foretatt noen større forandringer på pc'n på lenge

Lenke til kommentar

Hvis dere åpner filen autoexec.nt i system32-katalogen, så fil dere finne noen linjer tilsvarende:

mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850
keyb no,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys

Disse gjør at dere får norsk tegnsett på skjermen og norsk tastatur i et CMD-vindu. Tror dette kan korrigeres ved å sette opp tastatur på nytt i Regional Options eller Keyboard i Control Panel. Ellers får dere korrigere manuelt.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Innsett nå at det er mye rart på denne pc'n. Hjelper det å kjøre en reperasjon av XP fra cd?

Det begynte med denne cmd feilmeldingen. Så finner jeg ikke system32 mappa (viser skjulte filer), men den får jeg opp når jeg skriver system32 i kjør. Også når jeg åpnet autoexec.nt, så fant jeg ikke noen av de linjene SofTest skreiv i forrige post.

Er masse andre små irriterende ting som skjer her ellers også, hjelper reperasjon eller må det til en formatering?

Lenke til kommentar
Innsett nå at det er mye rart på denne pc'n. Hjelper det å kjøre en reperasjon av XP fra cd?

Det begynte med denne cmd feilmeldingen. Så finner jeg ikke system32 mappa (viser skjulte filer), men den får jeg opp når jeg skriver system32 i kjør. Også når jeg åpnet autoexec.nt, så fant jeg ikke noen av de linjene SofTest skreiv i forrige post.

Er masse andre små irriterende ting som skjer her ellers også, hjelper reperasjon eller må det til en formatering?

Har akkurat det samme problemet som deg! System32 mappen er heller ikke skjult, men den er forsvunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...