salah Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei. Jeg har alltid lurt på hva disse tre funksjonene i hovedkortet mitt er: CPU FSB/DRAM ratio Her kan jeg velge mellom "By SPD", 3/3, 3/4, 3/5 og helt til 6/6. Hva er dette? Hva er det godt for? Memory timings x - Row-active delay (ligger på 6) x - RAS-toCAS delay (ligger på 3) x - Row-prechange delay (ligger på 3) x - CAS latency time (ligger på 2.5) Hva er dette, og hva er det godt for? Og de to siste: CPU thermal-throttling (denne liger på 50.0 %) AGP Spread Spectum, og FSB Spread Spectrum Det hadde vært veldig hyggelig om noen kunne forklart meg hva en (eller flere) av disse funksjonene på min Abit NF-7 V2.0 hoved med TwinMOS PC3200 DDR SDRAM (2x 512 MB) er. Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg har en AMD Athlon 1.3 GHz som klarer å overklokkes til 1.52 GHz, men jeg har hørt folk har klart å klokke det til 1.6-1.8 GHz. Kjøling er ikke noe problem, jeg har utrolig god kjøler, temperaturen ligger på 36 - 39*C når CPU er klokka til 1.52 GHz med 1.775 volt. Tusen takk for svar tilbake. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) CPU FSB/DRAM ratioHer kan jeg velge mellom "By SPD", 3/3, 3/4, 3/5 og helt til 6/6. Hva er dette? Hva er det godt for? Det er minnedivider. Vis du f. eks har den på 3/6, og du har FSB på 200 Mhz, så vil minne kjøre på 100 Mhz eller Double Data Rate(DDR) 200 Mhz. Vis den står på 6/6 ville det blitt DDR 400/200 Mhz. Og de to siste:CPU thermal-throttling (denne liger på 50.0 %) AGP Spread Spectum, og FSB Spread Spectrum Dette kan bare stå. Memory timingsx - Row-active delay (ligger på 6) x - RAS-toCAS delay (ligger på 3) x - Row-prechange delay (ligger på 3) x - CAS latency time (ligger på 2.5) Hva er dette, og hva er det godt for? Dette er minne timing. Dess lavere, dess bedre. Vis du klokker mye så må du kansje slakke timings. Men siden du ikke har FSB over 200 så er ikke det vits. (Siden du har DDR400/200Mhz minne) Endret 10. juni 2005 av BaX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå