FoCuZ Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Med en gang jeg skrur på pc`en kommer det Award BootBlock Bios v1.0 Copyright © 2000, Award Software Inc. Bios checksum error Detecting floppy drive A media... Drive A error DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Jeg kommer altså ikke inn på den pc`en...(er på en annen nå) hvis du vet åssen jeg får ordnet det så hadde det vært fint med svar: Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Ta ut den fordømte disketten ? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Eller gå inn i BIOS og velg harddisk som første oppstarts enhet. (1st boot device) Lenke til kommentar
FoCuZ Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 ja men greia er at jeg ikke kommer inn i bios en gang? hvem disk snakker du om? har ikke diskett stassjon:S Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 *** Detecting floppy drive A media... Drive A error DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. *** Her er det floppy drive med i bildet. Enten så står den en floppy i maskina, ellers så er det noe feil med bios-oppsettet ditt. Jeg mistenker at 1st boot-device er en floppy som ikke finnes, eller noe sånt. Lenke til kommentar
FoCuZ Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 åssen får jeg fiksa det da? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Prøv og resett BIOS (Står i manualen til hovedkortet hvordan du gjør det). Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) hmmmm.. fikk samme meldinga DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. da var det strømledningen til harddisken som ikke var i. Her er det floppydisk som er inne i bildet da.. ta en titt inne i pc'n anbefales Endret 11. juni 2005 av Antonsenlarsen Lenke til kommentar
FoCuZ Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 ja vet at det står i manualen men glupe meg var så ekstremt smart at jeg kjøpte demovare...så jeg har nok ingen manual Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Manualene bruker å ligge ute på nett, på hjemmesiden til produsenten. Bruker å kunne lastes ned som .pdf filer, så det klarer du nok. Som regel resettes BIOS ved at man flytter en jumper. MULIGHET: Ved BIOS batteriet er det 3 pinner, på 2 av disse står en jumper. Flytt jumperen til "motsatt" side av de 3 pinnene, vent litt, så flytt den tilbake. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 ja vet at det står i manualen men glupe meg var så ekstremt smart at jeg kjøpte demovare...så jeg har nok ingen manual Hvis jeg har forstått deg rett så har du kjøpt en ferdig bygd pc? Det er vel ikke kablene som står dårlig i diskett stasjonen.. har vært opplevd 2 tilfeller... MEN du har jo ikke diskett stasjon så da er det ikke no håp der nei.. er nok kanskje 1st boot device som er feil. Hva med å sette inn en diskett stasjon da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå