Gå til innhold

Hvordan få windows fra D: til C: ?


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Formaterte nettop.

Har koblet fra alle disker uten om en som er delt 2, C: og D: ....

Når jeg skulle installalere windows, la jeg det på C:, når jeg kom inn i windows, så ligger Windows på disk D: og disk C: er den disken som er stappfull av stuff...

 

Jeg prøvde å endre forbokstaven i windows sitt program, men det gikk ikke forbi 'Windos kan ikke endre stasjonbokstaven til system- eller oppstartsvolumet' !

Står at C: er oppstart og D: er System.

 

Det rare er at Windows ligger på C: når jeg er inne på installasjonsprogrammet av windows... Men ikke i windows..

 

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Er det bedre med Partition Magic ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å skifte partitsjonsbokstav går du inn i regedit på HKLM->SYSTÈM->MOUNTEDDEVICE

 

 

Der får du en liste over alle devicer og device bokstaver.

 

 

Vil du skifte f.eks. \DosDevices\C: til \DosDevice\X endrer du bare navnet, og vips ved neste boot har partitionen skifta bokstav.

 

Om du gjør dette på en systemdisk så KAN det lønne seg å kjører ,f,eks, partition magic "drive mapperenn" som finner allle referanser til et drive og skifter den til det nye

Lenke til kommentar
For å skifte partitsjonsbokstav går du inn i regedit på HKLM->SYSTÈM->MOUNTEDDEVICE

 

 

Der får du en liste over alle devicer og device bokstaver.

 

 

Vil du skifte f.eks. \DosDevices\C: til \DosDevice\X endrer du bare navnet, og vips ved neste boot har partitionen skifta bokstav.

 

Om du gjør dette på en systemdisk så KAN det lønne seg å kjører ,f,eks, partition magic "drive mapperenn" som finner allle referanser til et drive og skifter den til det nye

Det eneste det går ann å endre på der inne i regidet, er verididata, alle de der tallene.... Ikke på C: og D: osv... :ermm:

 

Edit: Hva med å slette og opprette nye?

post-62-1118421508_thumb.jpg

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...