Gå til innhold

Hvorfor bruke Arctic Silver?

Arctic

Anbefalte innlegg

..når det finnes bedre stoffer på markedet?

Jeg så litt på denne oversikten: http://www.peltier-info.com/tims.html Legg merke til hvor AS ligger på listen, og skjekk ut noen linker lenger opp. Der finner du blant annet de "forhatte" thermal pads med bedre ytelser en AS... Du for de i forskjellige tykkelser helt ned til 0,025 mm, og er mye enklere og påføre en pasta.

Synd at de er litt vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-21 16:20, Arctic skrev:

Gjør ikke pads det da, om jeg tør spørre?

Til en viss grad, men paden er tykkere en kjølepasta og kommer ikke ned i de bitte små strekkene/groppene som det er mange av på cpu/kjøler. Kjølepataen er mindre i tykkelse og kommer lettere nedi. En ulemp med pad er at du kan bruke den en gang, tar du vekk paden så blir det dårlig kontakt mellom cpu og kjøleribbe.

[ Denne Melding var redigert av: Bøgge Bakken på 2002-07-21 18:20 ]

Lenke til kommentar

heisann Artic

Alt som står over "Chemtronics CW7100 Silver Conductive Grease 7.2 Silver filled silicone grease" er uaktuelt som kontaktmedium mellom kjerne og ribbe, men dersom du finner ut hva det koster å få denne inn i landet så formidl informasjonen videre :wink:

På den andre siden ser det ikke ut til at det er de siste utgavene av AS som står på lista der (ikke AS2 eller AS2) og nanoterm som vi vet ligger på nivå med AS er jo ikke med i det hele tatt. AS3 har termisk konduktivitet >9W/mK. Nanotherm kunne jeg ikke finne noe tall på i farta.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-21 18:18, Bøgge Bakken skrev:

Quote:

Den 2002-07-21 16:20, Arctic skrev:

Gjør ikke pads det da, om jeg tør spørre?

Til en viss grad, men paden er tykkere en kjølepasta og kommer ikke ned i de bitte små strekkene/groppene som det er mange av på cpu/kjøler. Kjølepataen er mindre i tykkelse og kommer lettere nedi. En ulemp med pad er at du kan bruke den en gang, tar du vekk paden så blir det dårlig kontakt mellom cpu og kjøleribbe.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Bøgge Bakken på 2002-07-21 18:20 ]</font>

Hmm, både og. Jeg leste nå en plass at hvis du ikke fjernet den billige/dårlige paden som ligger på kjøleribbene når du kjøper de, så for du problemer hvis du skal gjøre det senere. Paden smelter når den blir varm. Den smelter, og fordeler seg faktisk så effektivt, at skal du ha den helt bort, så for du en svært grundig vaskejobb. Hvordan kvalitets pad oppfører seg i samme situasjon, kan vi jo gjette oss til.

Pastaen er jo heller ikke mye brukt 2 ganger.

Pads er undervurdert spør du meg. Enkelt og rimelig. Forutsetter at de yter godt.

Ulempen med pasta slik jeg ser det, er at det er grisete, og det er vanskelig å få den fordelt nøyaktig. For du ikke det til, så kan du likegodt bruke sjokade.

Xell:

Oppdaget det nå ja. Har fortsatt mine tvil til AS (firmaet) Det finnes jo allerede kommersiell pasta som yter bedre, og den er ikke basert på sølv engang. Setter min lit til Thermagon nå. De burde i allefall ha en smule mer erfaring. Så for vi håpe det gir gode resultater. Skal ha tak i den T-pli paden, koste hva det koste vil. Så for vi se på temperaturene etterpå :wink:

PS, Ikke spør hva jeg bruker nå...

Er det forresten noen tester mellom Arctic Silver 3 (>9.0 W/m°K) vs Arctic Aluminia?(>4.0 W/m°K) Linker hadde vært fint :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...