Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL og høy ping ved nedlastning

Anbefalte innlegg

Sliter med høy ping i alle online spill hvis jeg laster ned noe samtidig. Jeg mener nedlastning som 30KB/s og sånt noe, nå er det slik at jeg har linje på 1024/256 fra Telenor. Burde jeg ikke da fortsatt ha god margin for å spille med? tar virkelig online gaming så mye?

Jeg bruker en gammel P2 300@450mhz som router og firewall med Slackware (uten X såklart). Switchen er en 3Com 16ports. Totalt er 4-5 PCer koblet på nettverket, og det er også ofte at jeg får høy ping plutselig når andre begynner å surfe litt.

Noen som har forklaring på problemet? Vet at flere sliter med dette, og jeg er dyktig lei av å slå av DC hver gang jeg skal spille litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vanligt det at du får høg ping viss du laster ned noko, alikavel berre lit.

problemet er at det er trafik over nettilkoblingen slik at signalen for spillingen må vente litt, og eventuelt at det kan komme pakke kolisjoner, som gjer at det blir forsinkelser

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-21 12:32, Keyzer skrev:

Du får høy ping hvis det er mange som laster ned fra deg. Du har jo bare 256kb jo. Hvis du bruker XP kan det hjelpe litt ved og slå på QoS.

Dette gjelder visst meg (1024/512). Hvordan slår man på QoS i XP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...