Simen1 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg vet ikke om det var best å poste denne i Digitale bilder, foto og video -> Visuell kreativitet eller her, så jeg lar den være her hvis det ikke er protesteres på det. Jeg har et par PCer som har dønn kjedelige kabinetter som jeg vil friske opp. (Se vedlagt bilde). Til dette har jeg kjøpt inn litt lakk, sandpapir og maskeringstape. Nå trenger jeg bare noen gode idèer på hvordan det bør se ut.. Mønster og hvilke farger som skal hvor osv er det jeg vil ha hjelp til. Jeg ser for meg hovedfargene lilla og sølv på jente-PCen og sort og sølv på gutte-PCen. Ut over det har jeg idètørke. Hvis noen kan skissere opp noen forsalg så hadde jeg blitt veldig glad for det. (Dere kan gjerne bruke enten det vedlagte bildet eller lage rene 2D-tegninger av hver side.) Håper det er noen ivrige design-interreserte tegnere her inne Lenke til kommentar
sigen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) *Få denne i mine innlegg for å lage noe senere* Kommer med forslag litt senere, må pugge litt mer til eksamen og innstallere programmet jeg bruker til sånne ting først EDIT: Det er det minste som skal være jentekabinett, og det største som skal være guttekabinett? Endret 10. juni 2005 av sigen Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvor ganmmel er gutten? Er han i "bilgal alderen" kan det sikkert funke med sort grunnfarge og to sølvstriper som krysser kabinettet, slik som på nissan skyline i "2 fast, 2 furious" Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg skulle gjerne tegnet noen forslag til deg i SketchUp simen1, men har dessverre ikke tid Lenke til kommentar
sigen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvor ganmmel er gutten? ER han i "bilgal alderen" kan det sikkert funke med sort grunnfarge og to sølvstriper som krysser kabinette, slik som på nissan skyline i "2 fast, 2 furious" *Prikemodus* Det heter viper-striper, og på 2 Fast 2 Furious er det sølvgrå Skyline med blå viperstriper Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Hvor ganmmel er gutten? Er han i "bilgal alderen" .. Gutt og gutt.. Han er 30 og heter Simen Den andre er MSN og surfe-PC til kjæresten. Jeg synes den gråhvite fargen er så dønn kjedelig og vil bare friske det opp litt. sigen: Ja, den store er gutte-kabinettet og den lille er jentekabinettet viper-striper høres bra ut. Bedre det enn helt ensfarget i hvertfall. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Trudde det var en fetter eller barn på 10-15 som skulle ha det jeg Anyway: Den lille compaqen har en ganske ru overflate. Annbefaler deg å slipe denne helt ned før du lakerer. Matt sort(ikke glans) er en ganske beroligende og pen farge, som kanskje passer mest til gutteversjonen. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Rosa og lyseblått. Ingenting som slår noen gode gamle klisjéer. Lenke til kommentar
N* Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 lag noen kule sjabloner! f.eks Lenke til kommentar
sigen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Den første til guttekabinettet! (han er jo tross alt 30, så det går vel fint?) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 lag noen kule sjabloner!f.eks Dritkult! Dere er jo kreative som bare det Nå er det bare å se seg ut en stencil eller lage en egen. Tenke tenke.. Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Ein sommerfugl/blomster stencil hadde sikkert vert fint på jente kabinettet, Eg hadde vertfall likt det Har sjølv noken favorittar: http://images.google.com/images?q=tbn:6np6...%2520leaves.gif http://images.google.com/images?q=tbn:hqPC...5_butterfly.jpg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) God idè. Jeg tenkte på sommerfugl selv når jeg bladde gjennom google-resultatene. Det passer fint på lokket av jentekabinettet. Så lurer jeg på om jeg skal ha viper-striper langs sidene av det eller om det blir overkill. Jeg har ikke funnet noe fornuftig til guttekabinettet ennå, men har tenkt litt på enten X-box X'en på hver av sidene eller viper-striper rundt hele i en høyde ca 2/3 fra bunnen. Hvis dette blir løsningen her så tror jeg det holder med dekor på den. (litt rene og pene linjer uten alt for mye dill). Et alternativ er å ha de opp langs fronten og bakover "taket" på den. Hva synes dere? Her er en bil med viper-striper i omentrent samme farger som jeg tenker meg på gutte-PCen: Edit: Hvilke størrelseforhold bør jeg bruke på de stripene? (bredden på den smale stripa i midten i forhold til bredden på de to brede stripene) Dere skal selvfølgelig få bilder av resultatet når jeg blir ferdig med dette Endret 10. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Edit: Hvilke størrelseforhold bør jeg bruke på de stripene? (bredden på den smale stripa i midten i forhold til bredden på de to brede stripene) Klipp to striper av papir, og legg dem over kabinettet. Så ser du selv hva du syns passer best Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Personlig gikk jeg etter dette: Selve stripene er utgangspungtet X flaten på utsiden av stripene er 2X Mellomrommet mellom stripene er X:2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Etter å ha googlet på "viper stripes" og sett noen alternativer så tror jeg at jeg vil ha stripene ca 2-3 ganger så brede som mellomrommet mellom stripene, og området utenfor stripene ca 2-3 ganger så bredt som hver stripe. Men jeg tror jeg skal photoshoppe litt først og prøve meg frem med flere bredder. Fargevalget kan også ha noe å si med hva som er den peneste bredden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) En liten test på bredder. Hva synes dere ble best? Jeg heller kanskje litt mot den smale. Endret 12. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Nr 2 var tøffest.. Uansett hva du velger blir det nok bra! Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 På "papiret" så den øverste best ut, men det kan jo være det ikke ser så bra ut på kabinettet... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Takk for innspill Avsporing: Jeg kom over en litt morsom stencil.. (nei jeg skal ikke ha den på PCen). Men seriøst, kanskje en av disse til jente-PCen: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå