White Fox Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Hei Hvordan klarer man å linke til en side slik at man havner f.eks midt på siden eller akkurat der en overskrift starter. Jeg vet at dette fungerer, men jeg vet ikke hvordan.. Endret 10. juni 2005 av White Fox Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Dersom du har id på et element kan du linke til dem slik: Innhold her... <a href="#hovedoverskrift">Til White Fox</a> ...masse innhold her... <h1 id="hovedoverskrift">White Fox</h1> Da vil du hoppe til <h1 id="hovedoverskrift"> når du trykker på linken. Dersom du vil ha linken på en annen side legger du til #<id> på slutten av urlen.Slik: <a href="whit.html#hovedoverskrift"> Du kan sette id på alle elementer. Det finnes også en annen mulighet ved hjelp av <a name="hovedoverskrit">, men som regel har man alderede noe man kan sette en id på. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Her på forumet kan man trykke på post: #1 Som du sikkert skjønte så er det tallet postnummeret i en tråd. så på min vil det stå: Post: #3 Så vil en URL dukke opp i ett vindu, dette er då linken som gjør at posten vises uansett kor på siden den er. Men sånn generelt så er eg ikke helt sikker. Edit: post tre Endret 10. juni 2005 av suprsid Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Gi elementet du vil linke "til" en id, f.eks slik: <h1 id="whatever">Tuddelu</h1> Så lager du linken slik: <a href="#whatever">Tuddelu<a> EDIT: Litt sen der ja :\ Endret 10. juni 2005 av Loomy Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Ok takk. Men hvordan kan man gjøre dette hvis man linker til en annen side som man selv ikke har laget? Og hvordan kan man gjøre det her på forumet? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Og hvordan kan man gjøre det her på forumet? Tror du fikk svar på det i min post Endret 10. juni 2005 av suprsid Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Må nok bruke ankere til det gitt. setter du id på et element kan du bruke et anket(<a ..>) til og flytte dit. eks: <h2 id="biler">Bilene mine:</h2> anker: <a href="#biler">Gå til der det står om bilene mine</a> Føler at det blir mange svar på denne før jeg rekker å trykke svar.. EDIT: ble sist der ja Endret 10. juni 2005 av orsus Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Her på forumet kan man trykke på post: #1Som du sikkert skjønte så er det tallet postnummeret i en tråd. så på min vil det stå: Post: #3 Så vil en URL dukke opp i ett vindu, dette er då linken som gjør at posten vises uansett kor på siden den er. Men sånn generelt så er eg ikke helt sikker. Edit: post tre Det vet jeg jo.Hehe Men hvis jeg f.eks putter inn linken til denen siden i denne posten og noen trykker på den så havner de øverst på denne siden... Jeg vil få det til slik at de havner f.eks midt på denne siden eller der en overskrift starter... Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Her på forumet kan man trykke på post: #1Som du sikkert skjønte så er det tallet postnummeret i en tråd. så på min vil det stå: Post: #3 Så vil en URL dukke opp i ett vindu, dette er då linken som gjør at posten vises uansett kor på siden den er. Men sånn generelt så er eg ikke helt sikker. Edit: post tre Det vet jeg jo.Hehe Hehehe. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Jeg vil få det til slik at de havner f.eks midt på denne siden eller der en overskrift starter... Dersom du trykker "Skrevet" linken i et post får du opp en link direkte til det avsnittet. DVS, riktig side, og riktig sted på siden EDIT: funka ikke helt som jeg trodde fant jeg ut av. mente det skulle funke jeg altså Endret 10. juni 2005 av orsus Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg vil få det til slik at de havner f.eks midt på denne siden eller der en overskrift starter... Dersom du trykker "Skrevet" linken i et post får du opp en link direkte til det avsnittet. DVS, riktig side, og riktig sted på siden Den skjønte jeg ikke helt.... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=430295# <- direktelink til din siste post, som man får ved å trykke «Skrevet» til høyre for avataren din, til venstre for datoen og klokkeslettet for når artikkelen er skrevet. Om du skal linke til spesifikke steder på andre steder, er du avhengig av at disse sidene nettopp har elementer som har id eller name - ellers går det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå