Gibdi Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei Jeg har en netopia-boks og en D-link DES-1008D router. Når jeg skriver inn 10.0.0.1 så kommer det: Object Not Found The requested URL '/' was not found on the Netopia Web Server. Return to last page Hvordan kan jeg komme meg inn da? Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Er det Netopia-boksen du skal inn på? D-link DES-1008D er ingen ruter. Det er en switch Lenke til kommentar
Gibdi Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Jeg skal inn i instillingene for å åpne porter. Så det blir vel netopia boksen, eller blir det D-link boksen? Endret 10. juni 2005 av Gibdi Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Dlink boksen kommer du ikke inn på. den er det ingen konfigurasjon på. Hvilken ISP har du? Nextgentel? Her ligger det div info: http://pcfiksern.no/modules.php?name=News&...=article&sid=41 http://www.tellefsen.net/netopia.php Ser ut som du må bruke Telnet på denne... Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvis jeg har forstått deg riktig så vil du gå inn i routeren for å åpne porter, du skrev inn 10.0.0.1, men da kom det bare den meldinga som du har quotet i ditt første innlegg? Merkelig.. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Er det nextgentel? Fra www.nextgentel.no: Kan innstillingene i ruter endres? Ved endringer i ruter har du mulighet å åpne porter i ruter, åpne stengte porter i brannvegg og oppgradere programvare. Stengte porter i brannvegg bidrar til økt sikkerhet for angrep på din PC eller Macintosh. Endringer må utføres dersom du har behov for inngående trafikk til fildelingsprogrammer og VPN, såkalt kryptert tilkobling. Benytt innlogging på endringssidene. Logg inn ved hjelp av ditt kundenummer og ruter passord. Dersom du ikke har siste versjon av programvare i ruter, vil du få spørsmål om å oppgradere denne programvaren med en gang du logger inn. Følg da instruksjonene som anvises. For å sette standardkonfigurasjon velger du "En IP adresse med brannmur" Der alternativer ikke kommenteres, utføres ingen endringer. Vær varsom med dette da feil konfigurering kan resultere at din ruter ikke lenger kan benyttes. Lenke til kommentar
Gibdi Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Tar og prøver imorra Nismo.. fikk med meg janfredrik til å se på det imorra. men takk hvis det funker Nismo Kommer tilbake med mer imorra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå