Gå til innhold

Ingen kortleser, ingen firmware oppgradering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig ingen her inne som kan hjelpe meg med dette? Jeg har lastet ned den nye firmwaren og etter hva jeg forstår etter å ha lest readmefila MÅ jeg ha kortleser, vil bare at noen her kan bekrefte/avkrefte dette og kanskje forklare meg fremgangsmåten hvis jeg kan oppgradere selv uten kortleser

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt meg 350D selv og den var fedig oppdatert til 1,02, men han i butikken sa at ved neste oppdatering så skulle jeg bare søke inn kameraet som en flyttbar disk via "min datamaskin" og deretter kopiere inn firmwaren.

Her må dere bare arrestere meg men slik ble det forklart for meg iallafall.

Lykke til.

Vennlig hilsen cesandberg

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Måtte sjekke dette selv før jeg skrev det på forumet her, he he :

Det eneste du trenger å gjøre er å plugge kameraet inn i originaltilkoblingen/ledningen mellom pc og kamera, slå det på, avslutt programmet som åpnes automatisk, så klikker du deg inn på ikonet "min datamaskin" på skrivebordet( jeg har XP pro) så kikker du der etter et ikon som viser kameratilkobling gjerne med tekst EOS 350D eller navnet på minnekortet ditt, dobbeltklikk på dette ikonet og du kommer inn på minnebrikken i kameraet. :w00t::w00t:

Vennlig hilsen

cesandberg

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar

Tja, da er det ikke godt å si hva som er galt, det er ikke en elektronisk sperre i kameraet som må deaktiveres da?

Ellers så er jo en kortleser kanskje tingen, ikke er de dyre heller, jeg ser for meg at jeg kommer til å slite av den gummi lippa som sitter foran datapluggen alikevel etterhvert. :blush:

Edit: Etter at jeg skrev inn dette svaret første gang prøvde jeg å gå inn på mitt kort innsatt i 350D via PC og kabel, og det gikk helt ok, tok et bilde med kameraet som jeg kunne finne igjen på pc. Merkelig.

I original progr til cannon er det et ikon for upload til kamera men den er skygget ut hos meg, vil ikke aktiviseres.

Her må det noen med høyere intelligensia ang data på banen. :hmm:

mvh

cesandberg

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...