Vallhall Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei dere Nå har det seg slik at jeg ikke har kortleser i PCn, så jeg lurer derfor på om jeg kan oppgradere firmwaren på annen måte enn å sende inn kamereaet?????? Kan noen hjelpe meg her Takk på forhånd Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Litt vanskelig å svare når du ikke forteller hva slags kamera det er snakk om. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Uppssss, det er Canon 350D Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Er det virkelig ingen her inne som kan hjelpe meg med dette? Jeg har lastet ned den nye firmwaren og etter hva jeg forstår etter å ha lest readmefila MÅ jeg ha kortleser, vil bare at noen her kan bekrefte/avkrefte dette og kanskje forklare meg fremgangsmåten hvis jeg kan oppgradere selv uten kortleser Lenke til kommentar
cesandberg Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg 350D selv og den var fedig oppdatert til 1,02, men han i butikken sa at ved neste oppdatering så skulle jeg bare søke inn kameraet som en flyttbar disk via "min datamaskin" og deretter kopiere inn firmwaren. Her må dere bare arrestere meg men slik ble det forklart for meg iallafall. Lykke til. Vennlig hilsen cesandberg Lenke til kommentar
doolittle Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 hvordan setter jeg opp kameraet som en flyttbar disk via "min datamaskin" da?? Lenke til kommentar
cesandberg Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Hei igjen. Måtte sjekke dette selv før jeg skrev det på forumet her, he he : Det eneste du trenger å gjøre er å plugge kameraet inn i originaltilkoblingen/ledningen mellom pc og kamera, slå det på, avslutt programmet som åpnes automatisk, så klikker du deg inn på ikonet "min datamaskin" på skrivebordet( jeg har XP pro) så kikker du der etter et ikon som viser kameratilkobling gjerne med tekst EOS 350D eller navnet på minnekortet ditt, dobbeltklikk på dette ikonet og du kommer inn på minnebrikken i kameraet. Vennlig hilsen cesandberg Endret 10. juni 2005 av cesandberg Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Mange takk cesandberg God og lettfattelig forklaring det der, angående kortlesere er de vel så billig nå at det er vel bare å skaffe seg en først som sist Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Gikk ikke hos meg, mulig jeg gjorde noe galt men tror ikke det Lenke til kommentar
nietzsche Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg går inn på Min datamaskin, og finner enheten. Problemet er at jeg ikke kan kopiere noe inn på minnebrikken Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg har Win XP og kan heller ikke kopiere noe inn på minnebrikken, men kameraet finnes ikke som flyttbar disk, det er bare under "scannere og fotoapperat" jeg har det Lenke til kommentar
cesandberg Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Tja, da er det ikke godt å si hva som er galt, det er ikke en elektronisk sperre i kameraet som må deaktiveres da? Ellers så er jo en kortleser kanskje tingen, ikke er de dyre heller, jeg ser for meg at jeg kommer til å slite av den gummi lippa som sitter foran datapluggen alikevel etterhvert. Edit: Etter at jeg skrev inn dette svaret første gang prøvde jeg å gå inn på mitt kort innsatt i 350D via PC og kabel, og det gikk helt ok, tok et bilde med kameraet som jeg kunne finne igjen på pc. Merkelig. I original progr til cannon er det et ikon for upload til kamera men den er skygget ut hos meg, vil ikke aktiviseres. Her må det noen med høyere intelligensia ang data på banen. mvh cesandberg Endret 12. juni 2005 av cesandberg Lenke til kommentar
nietzsche Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har slik skygge på den knappen jeg også. Finner IKKE ut hvordan jeg får den aktivert. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Ta deg em tur til din Canon forhandler. De kan sikkert gjøre det for deg. http://web.canon.jp/Imaging/eosdigital2/e3...firmware-e.html Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Kameraet må settes til "PC connection" under Communication-menyen. Da burde minnekortet dukke opp som flyttbar enhet i XP. Endret 13. juni 2005 av Pingla Lenke til kommentar
nietzsche Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hjelper ikke hos meg iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå