exmith2k Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei... Installerte nettop Windows Xp Media Center 2005... Når jeg skal sette opp nettverk, så går jeg inn på 'Mine nettverkssteder' og klikker på 'Installere hjemmenettverk eller et lite kontornettverk' ... Når jeg klikker på den, som jeg alltid har gjort før, skjer det ingenting... Og Internett Explorer eg ikke installert på maskinen, er installert, men ukjent ikon på ikonet til explorer og der går ikke ann å inn på det.. I installasjonen, spørte pcen om cd3 tror jeg, som var Service Pack 2, å den hadde jeg ikke.... Internettet/nettverket funket fint før jeg installerte Media Center... Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Sikker på at den ligger på samme netmask som deg da? Feks, hvis routeren har IP 10.0.0.1 og netmask 255.0.0.0 så må du ha det samme på den PCen. (feks 10.0.0.2 og 255.0.0.0, med 10.0.0.1 som router) Det andre du kan gjøre er å laste ned SP2 fra en annen PC og evt. brenne på en CD. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Sikker på at den ligger på samme netmask som deg da? Feks, hvis routeren har IP 10.0.0.1 og netmask 255.0.0.0 så må du ha det samme på den PCen. (feks 10.0.0.2 og 255.0.0.0, med 10.0.0.1 som router) Det andre du kan gjøre er å laste ned SP2 fra en annen PC og evt. brenne på en CD. Har Switch.. Men problemet er jo at den der Guiden som vi kan velge å vrake hvordan nettverket er satt opp, den kommer ikke opp i det hele tatt Har installert Sp2 på den og, men hjalp ikke det, pluss pcen har ikke Internett Explorer... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Sikker på at den ligger på samme netmask som deg da? Feks, hvis routeren har IP 10.0.0.1 og netmask 255.0.0.0 så må du ha det samme på den PCen. (feks 10.0.0.2 og 255.0.0.0, med 10.0.0.1 som router) Det andre du kan gjøre er å laste ned SP2 fra en annen PC og evt. brenne på en CD. Har Switch.. Men problemet er jo at den der Guiden som vi kan velge å vrake hvordan nettverket er satt opp, den kommer ikke opp i det hele tatt Har installert Sp2 på den og, men hjalp ikke det, pluss pcen har ikke Internett Explorer... Hvis den ikke har IE så har du ett problem. IE er en "del" av explorer osv. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Sikker på at den ligger på samme netmask som deg da? Feks, hvis routeren har IP 10.0.0.1 og netmask 255.0.0.0 så må du ha det samme på den PCen. (feks 10.0.0.2 og 255.0.0.0, med 10.0.0.1 som router) Det andre du kan gjøre er å laste ned SP2 fra en annen PC og evt. brenne på en CD. Har Switch.. Men problemet er jo at den der Guiden som vi kan velge å vrake hvordan nettverket er satt opp, den kommer ikke opp i det hele tatt Har installert Sp2 på den og, men hjalp ikke det, pluss pcen har ikke Internett Explorer... Hvis den ikke har IE så har du ett problem. IE er en "del" av explorer osv. så hvordan fikser jeg det da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) så hvordan fikser jeg det da? Last ned CD3, og innstaller hele sjiten på ny, har du først fucka innstallasjonen så løser det seg ikek av seg selv EDIT: Kom deg inn på MSN heller :!: Endret 10. juni 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 så hvordan fikser jeg det da? Last ned CD3, og innstaller hele sjiten på ny, har du først fucka innstallasjonen så løser det seg ikek av seg selv EDIT: Kom deg inn på MSN heller :!: Problemet er at jeg ikke finner cd 3 =) men men skal nokk klare d... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Problemet er at jeg ikke finner cd 3 =)men men skal nokk klare d... Hva skal du med MCE anyway? Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Problemet er at jeg ikke finner cd 3 =)men men skal nokk klare d... Hva skal du med MCE anyway? Til tven, egentlig ikke et must, men ville bare prøve det... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei... Installerte nettop Windows Xp Media Center 2005... I installasjonen, spørte pcen om cd3 tror jeg, som var Service Pack 2, å den hadde jeg ikke.... Internettet/nettverket funket fint før jeg installerte Media Center... Noen som kan hjelpe meg? Hei, Hadde du kontaktet Microsoft Support - da hadde du fått løst ditt problem. Hvis du hadde kjøpt og betalt din WMC - da hadde du fått med dig CD #3 også. Hint: MCE har ikke støtte for nettverk. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hint: MCE har ikke støtte for nettverk. Øh? Tenk litt på hva du sier nå! Hvorfor ville M$ laget er OS uten støtte for nettverk, i 2004 (elns)? (MCE = Media Center Edition, om det var noen tvil) Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Øh? Tenk litt på hva du sier nå! Hvorfor ville M$ laget er OS uten støtte for nettverk, i 2004 (elns)? Hei, Anbefaler at du undersøker tingene lidt bedre, før du uttaler dig - og derefter trekke den utalelse tilbake. Mvh Kimmer Endret 10. juni 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Øh? Tenk litt på hva du sier nå! Hvorfor ville M$ laget er OS uten støtte for nettverk, i 2004 (elns)? Hei, Anbefaler at du undersøker tingene lidt bedre, før du uttaler dig - og derefter trekke den utalelse tilbake. Mvh Kimmer Anbelfaler at du SELV søker litt før DU uttaler deg. MCE In your face! Windows XP Media Center Edition 2005 is the first consumer OS built on top of the Windows XP Home and Service Pack 2 (SP2) foundation with Advanced Security Technologies including Windows Firewall, Pop-up Blocker for Internet Explorer, and the new Windows Security Center, all while offering all of the features available today in Windows XP Home Edition. ... Edit: lurer på hva man skal med brannmur og popup-blokker på et system uten støtte for nettverk Endret 10. juni 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 MCE er ikke annet enn XP med masse tillegg. Så støtte for nettverk har den ja. Hvis innstsallasjonen din var "velykket" og du ikke har Explorer er det jo noe galt med innstallasjonen. SP2 Er vel slipstreamet inn på CD på MCE2005, og det er da bare 2 cd'er... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Så støtte for nettverk har den ja. Nettopp Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Hvis du gjør som du sa heeelt i starten, at du satt opp et hjemmenettverk, eller kontornettverk, og ingenting skjer. Gjør det på den andre maskinen du skal på nettverk med. For hvis jeg ikke tar alt for feil, så vil det stå at du ikke trenger å sette opp nettverk på den andre maskinen hvis du har satt på den første, eller omvendt. Prøv å pinge i DOS også, for det er ikke bestandig du trenger å sette opp nettverk, for å kommer på nettverk.... Det hender at maskinene bare finner hverandre på pur f, når de veit at du skal sette opp et nettverk Blanke fakta ! Lykke til! Endret 10. juni 2005 av LezoO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå