Gå til innhold

Hunter - Er den underpowered?

Anbefalte innlegg

dwarf, siden de har +5 på guns.

det var det jeg oxo tenkte:D

og du blir tatt mer seriøst fordi du ikke er legolas da hero supah maaaaan fra ringenes herre.

Det er det samme for meg om det er "Legollas" eller "Gimly" som blir slaktet av vaktene fordi han syns det var en god ide å angripe meg i BB. Begge spiller på Shadow Moon, er sikkert andre variasjoner av navnene i bruk også.

men gimli er ikke den som står med gunner i RH da ;)

Men så er det jo alliance det er snakk om da, godt mulig de sovna midt i filmen for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men OT: Hvis jeg temmer kresh i WC, har han 4000 armour i lvl 20? viser det med den man studerer beasts med.

Nei.

Jeg tok beast lore på Sewer Beast i Stormwind, og det viste at den hadde ca 15000HP. JEg temmet så den, i håp om at den skulle beholde skillsene. Men det gjorde den ikke :no:

faen...

Den skulle liksom minske skaden med 75% eller no.

Alle elite dyr mister stats når du temmer dem :cry:

De mister stats ja, men hvis man søker litt, så finner man forskjellige dyr som beholder en eller annen fin skill, du har King bangalesh som beholder farten og Broken tooth som beholder sin 1.0 attack speed, som eneste pet i spillet med så rask attack. Finnes også andre dyr som beholder et par særegenskaper, men disse er de mest populære.

Lenke til kommentar
Men OT: Hvis jeg temmer kresh i WC, har han 4000 armour i lvl 20? viser det med den man studerer beasts med.

Nei.

Jeg tok beast lore på Sewer Beast i Stormwind, og det viste at den hadde ca 15000HP. JEg temmet så den, i håp om at den skulle beholde skillsene. Men det gjorde den ikke :no:

faen...

Den skulle liksom minske skaden med 75% eller no.

Alle elite dyr mister stats når du temmer dem :cry:

De mister stats ja, men hvis man søker litt, så finner man forskjellige dyr som beholder en eller annen fin skill, du har King bangalesh som beholder farten og Broken tooth som beholder sin 1.0 attack speed, som eneste pet i spillet med så rask attack. Finnes også andre dyr som beholder et par særegenskaper, men disse er de mest populære.

har ikke king bangalash mista farten etter patchen? at kun attackspeed/damage var forskjellig, men like DPS?

Lenke til kommentar

Jeg fikk meg en positiv overraskelse på et Baron raid til Stratholm. Jeg lå faktisk øverst på damage listen, men magen var like bak. Men hvorfor i all verden har jeg bare en critt prosent på 3-4, mens f.eks. paladiner har 15-20?

Hunteren er også temmelig god i Battlegrounds. Det er den klassen med lengst attack range, noen som kan utnyttes.

Hvorfor sier jeg da at hunteren er underpowered? Vel, når man i PvE må løpe rundt som en målskive mens petten dealer damage (og fienden holder konstant aggro på meg, selv om jeg ikke angriper mobsene). I instancer er det flere problemer:

Hvor ofte har ikke høy level huntere hørt: "We don't want a hunter. Their stupid pet always wipe the entire party". Dette skyldes både huntere, og at Blizzard ikke har vært så flink til å kode petene slik at du løper rett fram mot fienden, istedet for å ta en sving innom en klynge mobs først.

Konklusjon: Growl må forsterkes på høyere leveler. Peten må trekke mindre aggro på fienden rundt peten, slik at den ikke drar med seg en klynge fiender på veien mot mobsen du vil ha angrepet. Kanskje en slags svak stealth effekt, som bare virker mot NPC-er.

Lenke til kommentar
Hvor ofte har ikke høy level huntere hørt: "We don't want a hunter. Their stupid pet always wipe the entire party". Dette skyldes både huntere, og at Blizzard ikke har vært så flink til å kode petene slik at du løper rett fram mot fienden, istedet for å ta en sving innom en klynge mobs først.

Konklusjon: Growl må forsterkes på høyere leveler. Peten må trekke mindre aggro på fienden rundt peten, slik at den ikke drar med seg en klynge fiender på veien mot mobsen du vil ha angrepet. Kanskje en slags svak stealth effekt, som bare virker mot NPC-er.

Hvorfor bruker du egentlig petten i instancer? Det er mulig jeg misforstår noe, men er du ikke med som damagedealer/cc/muligens puller?

Pet gjør lite skade, og man har allered en som tanker. For meg virker det som pet er bare å parkere når man skal i instance..

Lenke til kommentar
dwarf, siden de har +5 på guns.

det var det jeg oxo tenkte:D

hehe, den som sier dwarves er bedre enn night elves som hunter har aldri Shadowmeld-Aimed shotta noen ;)

ok da, tenkte ikke på den ;)

Og enda klager folk over at "spellalert" er juks ;)

Spellalert er genialt, har ikke tall på hvor mange ganger det har poppet opp "settinnnavn casts polymorph" eller pyroblast eller hva som helst, og jeg har fått ut en grounding totem i siste liten :!:

Lenke til kommentar

så om en hunter fyrer opp aimed shott i 41 yard range, så popper det opp "XXX begins to cast/use Aimed shot" ? :dontgetit:

if so så havner spell-allert under min liste over over-streken addons som faktisk i mine øyne ER juks, for dette fjerner jo hele overaskelsesmomentet hunters trenger for å få brukt aimed shot

Lenke til kommentar
så om en hunter fyrer opp aimed shott i 41 yard range, så popper det opp "XXX begins to cast/use Aimed shot" ? :dontgetit:

if so så havner spell-allert under min liste over over-streken addons som faktisk i mine øyne ER juks, for dette fjerner jo hele overaskelsesmomentet hunters trenger for å få brukt aimed shot

Ja, akkurat hvordan det er med rekkevidden vet jeg ikke, men det popper opp på skjermen ja. Så du mener det er MER juks en å stå i shadowmeld og skyt aimed shot uten å bli sett? pøh.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker du egentlig petten i instancer? Det er mulig jeg misforstår noe, men er du ikke med som damagedealer/cc/muligens puller?

Pet gjør lite skade, og man har allered en som tanker. For meg virker det som pet er bare å parkere når man skal i instance..

pet KAN redde wipe ved å passe på presten og ta aggro fra han.

Lenke til kommentar

Ekstra aggro management, parker den på presten så hjelper det kraftig ja.

Ekstra dmg hjelper alltid, samme hvor lite pet'en gjør... det er tross alt ett "ekstra" gruppemedlem i en 5 group instance...

Og hvem pokker sender pet'en sin på mobs før de er på warrior uansett?

Det er MANGE newbie hunters der ute som ødelegger ryktet til huntere...

Lenke til kommentar
Jeg fikk meg en positiv overraskelse på et Baron raid til Stratholm. Jeg lå faktisk øverst på damage listen, men magen var like bak. Men hvorfor i all verden har jeg bare en critt prosent på 3-4, mens f.eks. paladiner har 15-20?

Fordi huntere trenger 53 agility for å oppnå +1% crit chance, mens de fleste andre klassene bare trenger 20 agility. Men crit-chancen din burde være en del høyere, min ligger på rundt 18% for øyeblikket (har du speccet Lethal Shot?).

Hunteren er også temmelig god i Battlegrounds. Det er den klassen med lengst attack range, noen som kan utnyttes.

Mages kan vel oppnå en like stor range, så det stemmer ikke helt. Men "Concussive shot+Freezing Trap+Wing Clip" er ganske kjekke i BG ja. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...