Gå til innhold

Hunter - Er den underpowered?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huntere gjør god dmg i instances, men hvis du ikke greier å holde orden på petten din så får du fort hele raidet wipa. Verste som finnes er huntere som bruker "T" og Shift til å finne targets i instancer, da sendes fort petten for å angripe gjengen som står i rommet ved siden av osv.

 

Survival er bare latterlig, ingen gode skills, temmelig ironisk at det heter survival siden det er helt elendig og bare vil få deg drept hvis du velger å putte talents i det.

 

Selv har jeg 31 points i beast mastery og resten i marksmanship selvfølgelig. Grunnen til at jeg valgte beastmastery over marksmanship er fordi huntere fort overnuker mobsene og på nært hold duger de rett og slett ikke, derfor satser jeg på en sterk pet som kan holde aggro. Bruker Broken tooth, og sammen med spirit bond healer han meg fort opp til maks liv hvis jeg har dratt på meg litt for mange mobs. Spirit bond skaper også mer aggro på petten når den er i bruk, så den får også mobs av deg. Jeg tar lett ut 3 mobs på samme lvl som meg ved at petten tanker 2 mens jeg lar en denge løs på meg mens jeg tar ned den første sammen med petten. Dette varierer selvfølgelig på mobsene, med 3 høy dps mobs vil jeg nok tape ja.

 

Ja, jeg vet at spiritbond blir temmelig ubrukelig etterhver med den lave mengden man blir heala, men i min lvl funker den fint. Og BT får 0.7 i attackspeed etter hvert crit, som den gjør nesten hele tiden, dermed får man 20 liv ca hvert sekund hvis man regner med et par dodge og noen miss.

 

Har ikke brukt huntern noe særlig i pvp enda, så der kan jeg ikke uttale meg noe særlig.

 

Jeg synes huntern er effektiv til grinding og kan ta ned mobs som er en god del lvler over deg. Huntern min er bare en alt, men han går fremdeles fort opp i lvl.

 

Har også sett alt for mange huntere med elendige pets som ikke har sjangs til å holde aggro og melee huntere.

 

Det hender jeg gir et par slag med huntern, men det er bare hvis en mob er nesten helt tom for liv eller for morroskyld. Hvis det er en skikkelig fight, så skal man komme seg på avstand så fort som mulig.

 

Slik jeg ser det, så er huntern fremdeles bra så lenge man vet hva man driver på med.

Lenke til kommentar

Hunter`s er stort sett irreterende syns jeg. Skulle lede en gruppe i UBRS en dag(jeg var main tank), da en hunter pulla i et sett og aggroa det som var. Fikk magene drept et par ganger, siden vi warriors fikk problemer med å overta aggro. Fortalte ham pent at det er plate people som bør pulle, og fikk beskjed om han hadde pulla alle bossene i MC. Jeg svarte liksom "who cares, here should the main tank be pulling to keep aggro" Og fikk noe whineing tilbake.

Normalt sett er det vell main tank som styrer showet anngående pullling, eller?

 

Så er det de helsikens dyra som lager party whipe da, har blitt noen omg opp igjenom :ermm:

 

Så skal de alltid gjøre ting i instance på egenhånd, ofte pulling, feign death, å så er mobsa over hele partyet :thumbdown: Mulig dette er bare mitt intrykk, men slik er det nå. Kan med hånda på hjerte si at jeg har aldri : LFG, need hunter for.....

 

De gjør godt damage,mange crits, og har noen fine slowing egenskaper, samt trap. Den tramp saken er jo litt spesiell, for her er det resten av gruppa som f@en ikke skjønner at en ikke skal slå på mobs som er trap/freez.

 

 

Synd at jeg sitter med et negativt total inntrykk :cry: .

Lenke til kommentar
Hunter`s er stort sett irreterende syns jeg. Skulle lede en gruppe i UBRS en dag(jeg var main tank), da en hunter pulla i et sett og aggroa det som var. Fikk magene drept et par ganger, siden vi warriors fikk problemer med å overta aggro. Fortalte ham pent at det er plate people som bør pulle, og fikk beskjed om han hadde pulla alle bossene i MC. Jeg svarte liksom "who cares, here should the main tank be pulling to keep aggro" Og fikk noe whineing tilbake.

Normalt sett er det vell main tank som styrer showet anngående pullling, eller?

 

Så er det de helsikens dyra som lager party whipe da, har blitt noen omg opp igjenom :ermm:

 

Så skal de alltid gjøre ting i instance på egenhånd, ofte pulling, feign death, å så er mobsa over hele partyet :thumbdown: Mulig dette er bare mitt intrykk, men slik er det nå. Kan med hånda på hjerte si at jeg har aldri : LFG, need hunter for.....

 

De gjør godt damage,mange crits, og har noen fine slowing egenskaper, samt trap. Den tramp saken er jo litt spesiell, for her er det resten av gruppa som f@en ikke skjønner at en ikke skal slå på mobs som er trap/freez.

 

 

Synd at jeg sitter med et negativt total inntrykk :cry: .

Jeg spiller selv hunter og får ofte pulle for maintanken... MEN..

Da er det viktig at huntern mister aggro ved å ta feign death eller andre årsaker.

Hvis huntern prøver så videre å holde agrro ville jeg kicka han umiddelbart fra gruppa..

Lenke til kommentar
Hunter`s er stort sett irreterende syns jeg. Skulle lede en gruppe i UBRS en dag(jeg var main tank), da en hunter pulla i et sett og aggroa det som var. Fikk magene drept et par ganger, siden vi warriors fikk problemer med å overta aggro. Fortalte ham pent at det er plate people som bør pulle, og fikk beskjed om han hadde pulla alle bossene i MC. Jeg svarte liksom "who cares, here should the main tank be pulling to keep aggro" Og fikk noe whineing tilbake.

Normalt sett er det vell main tank som styrer showet anngående pullling, eller?

 

Så er det de helsikens dyra som lager party whipe da, har blitt noen omg opp igjenom :ermm:

 

Så skal de alltid gjøre ting i instance på egenhånd, ofte pulling, feign death, å så er mobsa over hele partyet :thumbdown:  Mulig dette er bare mitt intrykk, men slik er det nå. Kan med hånda på hjerte si at jeg har aldri : LFG, need hunter for.....

 

De gjør godt damage,mange crits, og har noen fine slowing egenskaper, samt trap. Den tramp saken er jo litt spesiell, for her er det resten av gruppa som f@en ikke skjønner at en ikke skal slå på mobs som er trap/freez.

 

 

Synd at jeg sitter med et negativt total inntrykk :cry: .

Hunters er faktisk meget gode pullere, om de er gode hunters.

Trikset med at hunterne kan pulle er at de kan bruke fake death, slik at hvis det kommer en dårlig pull wipes ikke gruppa + at hunteren mister aggro på den måten.

Hunters har et dårlig rykte på seg for å være ninjalootere osv. noe som er grunnen til at de ikke er så veldig populære valg i raids.

Da kompisen min (hunter) spurte om han kunne være med på et UBRS raid, ble han svart med: "We need dmg dealers".

Latterligste jeg har hørt.

Gode hunters ligger kun bak rogues og mages (som spammer aoe på non elite mobs) i dmg dealing i instanser.

Det er ihvertfall min erfaring.

Endret av Micern
Lenke til kommentar
dwarf, siden de har +5 på guns.

det var det jeg oxo tenkte:D

og du blir tatt mer seriøst fordi du ikke er legolas da hero supah maaaaan fra ringenes herre.

Det er det samme for meg om det er "Legollas" eller "Gimly" som blir slaktet av vaktene fordi han syns det var en god ide å angripe meg i BB. Begge spiller på Shadow Moon, er sikkert andre variasjoner av navnene i bruk også.

Lenke til kommentar
dwarf, siden de har +5 på guns.

det var det jeg oxo tenkte:D

og du blir tatt mer seriøst fordi du ikke er legolas da hero supah maaaaan fra ringenes herre.

Det er det samme for meg om det er "Legollas" eller "Gimly" som blir slaktet av vaktene fordi han syns det var en god ide å angripe meg i BB. Begge spiller på Shadow Moon, er sikkert andre variasjoner av navnene i bruk også.

men gimli er ikke den som står med gunner i RH da ;)

Lenke til kommentar
Hunter`s er stort sett irreterende syns jeg. Skulle lede en gruppe i UBRS en dag(jeg var main tank), da en hunter pulla i et sett og aggroa det som var. F

 

...

 

 

Synd at jeg sitter med et negativt total inntrykk :cry: .

det er synd at noen idioter ødelegger inntrykket... for det ER gode huntere der ute..

 

Selv har jeg til gode å møte en god paladin, warlock eller mage.

Og jeg har møtt EN for mange warrior som trodde hans oppgave var Dmg dealer..

Var i Zul'Farrak forleden, og PET'en til hunteren som var med tanka bedre enn en warrior 2 lvls over...Slikt skjer urovekkende ofte...

 

(Da sa jeg "takk for meg men uten en warrior som veit hvilken oppgave han har i en instance gruppe, og faktisk KAN utføre den, stikker jeg..." og stakk (jeg er priest))

 

 

Og hvordan noen kan sammenlikne en Night Elf med Legolas er utenfor min forstand... utenom at de begge har "elf" i rasebeskrivelsen, er de totalt ulike...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hunters er faktisk meget gode pullere, om de er gode hunters.

Trikset med at hunterne kan pulle er at de kan bruke fake death, slik at hvis det kommer en dårlig pull wipes ikke gruppa + at hunteren mister aggro på den måten.

Hunters har et dårlig rykte på seg for å være ninjalootere osv. noe som er grunnen til at de ikke er så veldig populære valg i raids.

Da kompisen min (hunter) spurte om han kunne være med på et UBRS raid, ble han svart med: "We need dmg dealers".

Latterligste jeg har hørt.

Gode hunters ligger kun bak rogues og mages (som spammer aoe på non elite mobs) i dmg dealing i instanser.

Det er ihvertfall min erfaring.

Huntere har nok ikke nokka å stille opp mot Warlocks, Rogues og Mages hva dps i instancer angår. Men i motsetning til nevnte klasser så har huntere armor som gjør at de ikke blir slått i stykker det øyeblikket en mob aggroer deg.. og feign death som backup.

 

Ble lurt av en hunter i WPL med feign, trodde det var lagg.. sia han plutselig døde. Fikk et par piler i ryggen omtrent 30sek senere, og følte meg rimelig dum. Fra da av så har æ alltid targeta likene dæmmes og prøvd å shadowbolte de :!:

Endret av Toffen80
Lenke til kommentar

Det er ingenting galt med å la en hunter pulle, men det krever en warrior som kan ta aggreo, og her er det UTROLIG mange dårlige folk. Jeg er drittlei av warriors som drasser rundt på 2H sverd og faen ikke klarer å holde aggro etter 3 piller eller en heal. Jeg har ikke tall på alle de gangene tigeren min har redda livet til en eller annen healer fordi warrioren står der fremme og fumler... Jeg tror kansje warrior er den klassen som er vanskeligst å spille, og det kommer ofte frem dessverre. Jeg har ingen problem med å la warrior pulle, men ofte så suger de til dette også, ergo er det bedre at en dyktig hunter puller, så får de overta aggreo etterpå. Med en dyktig warrior kan du endog pullemed aimed shot uten noen problem, men med en dårlig kan du ikke plassere en lv1 arcan shot engang uten å ha 4 mobs på deg...

Lenke til kommentar

jeg tror ikke akkurat warrior er den vanskeligste..

Men newbs(som i nybegynner, ikke skjellsord) ser at warrior må da være enklest å spille. Tror dette er hovedgrunnen til at det er så mange dårlige warriors.

Så mange newbs velger warrior fordi den er "enkel" å spille.

Lenke til kommentar

ok, jeg har konvertert, hunter er en av de beste klassene :) .

 

Selv så ser jeg på meg selv som ganske god, men ikke supah pro, soloer WC på lvl 25 osv.

 

Jeg har også slutta å spamme piler og lar dyret stå noen sekunder å growle (gjerne 2 growl) før jeg angriper med aimed shot, så den DoTen, og litt heal på pet kanskje.

 

 

 

Men OT: Hvis jeg temmer kresh i WC, har han 4000 armour i lvl 20? viser det med den man studerer beasts med.

Lenke til kommentar
Gode hunters ligger kun bak rogues og mages (som spammer aoe på non elite mobs) i dmg dealing i instanser.

Det er ihvertfall min erfaring.

Huntere har faktisk like kraftige AoE-spells som magen. Med multishot skader jeg 700*3, og med volley ca 84 per sekund innenfor 8 yards. Dette trekke aggro som fy, men man kan jo lett deaggroe med FD.

 

Huntere er prmært pullere. Når jeg skal trekke en stor gruppe fiender, setter jeg ut en frost trap, hunter's mark + aimed shot (skader oppmot 2000), mulitshot med 700 skade på 3 mobs, dotter så alle mobsene med serpent sting, og bruker volley når fiendene blir slowet av fellen. Da har du nesten drept en svær klynge elite mobs alene, og da er det bare å FD, og la de andre i guppa dra vekk aggroen. Men om de skulle resiste FD, så er du død.

Lenke til kommentar
Men OT: Hvis jeg temmer kresh i WC, har han 4000 armour i lvl 20? viser det med den man studerer beasts med.

Nei.

 

Jeg tok beast lore på Sewer Beast i Stormwind, og det viste at den hadde ca 15000HP. JEg temmet så den, i håp om at den skulle beholde skillsene. Men det gjorde den ikke :no:

faen...

Den skulle liksom minske skaden med 75% eller no.

Lenke til kommentar
Men OT: Hvis jeg temmer kresh i WC, har han 4000 armour i lvl 20? viser det med den man studerer beasts med.

Nei.

 

Jeg tok beast lore på Sewer Beast i Stormwind, og det viste at den hadde ca 15000HP. JEg temmet så den, i håp om at den skulle beholde skillsene. Men det gjorde den ikke :no:

faen...

Den skulle liksom minske skaden med 75% eller no.

Alle elite dyr mister stats når du temmer dem :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Etterhvert så vil jo du ha muligheten til å "lage" din egen pet.

Og som damage dealer på hunteren min så ligger det kun mage'r på toppen. Og de ligger 1% over totalt når vi er ferdige i dungeons. Og den eneste grunnen de kommer på topp er AoE som gjør noe sylt med skade.

Skaff deg riktig utstyr, våpen, pet og talent tree så vil du se at du ikke er så "underpowered".

I PvP er hunter noe av det beste du kan spille. I Alterac Valley er alltid huntere som topper listene.

 

Så nei, hunter er ikke underpowered.

 

Leife edit

Endret av Slettet-QqZexW9o
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Hunter`s er stort sett irreterende syns jeg. Skulle lede en gruppe i UBRS en dag(jeg var main tank), da en hunter pulla i et sett og aggroa det som var. Fikk magene drept et par ganger, siden vi warriors fikk problemer med å overta aggro. Fortalte ham pent at det er plate people som bør pulle, og fikk beskjed om han hadde pulla alle bossene i MC. Jeg svarte liksom "who cares, here should the main tank be pulling to keep aggro" Og fikk noe whineing tilbake.

Normalt sett er det vell main tank som styrer showet anngående pullling, eller?

 

Så er det de helsikens dyra som lager party whipe da, har blitt noen omg opp igjenom :ermm:

 

Så skal de alltid gjøre ting i instance på egenhånd, ofte pulling, feign death, å så er mobsa over hele partyet :thumbdown:  Mulig dette er bare mitt intrykk, men slik er det nå. Kan med hånda på hjerte si at jeg har aldri : LFG, need hunter for.....

 

De gjør godt damage,mange crits, og har noen fine slowing egenskaper, samt trap. Den tramp saken er jo litt spesiell, for her er det resten av gruppa som f@en ikke skjønner at en ikke skal slå på mobs som er trap/freez.

 

 

Synd at jeg sitter med et negativt total inntrykk :cry: .

Da har enten hunteren crita ofte ellers så gjør du en dårlig jobb som aggro "overtager".

Jeg kan pulle hva som helst så tar warriors alltid aggro'en fra meg. Selv ved crit får de aggro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...