Gå til innhold

Hunter - Er den underpowered?

Anbefalte innlegg

Det er en hunter i guildet mitt jeg ikke klarer å ta i dueller. Har duellert mye med han, det er et mønster i måten jeg taper på. At han har Core Marksman Rifle hjelper han kanskje litt men han er flink å holde meg på avstand.

Frost trap + aimshot som gjerne critter for 1800 eller mer er en god start, etterfulgt av hunters mark så jeg ikke kan stealthe, concussive shot eller wing clip hvis jeg kommer nærmt. Flare virker også fint mot rogues.

Jeg er ingen spesielt god rogue men kan ikke helt si meg enig i at huntere trenger en oppjustering. Faktisk hadde det ikke vært så dumt om rekkevidden på frost trap ble litt mindre.

Aldri har jeg sloss mot en hunter som sitter på en frost trap utenom dueller, kanskje huntere trenger noe for å kompensere for dette? Blir litt dumt for de om de må legge ut en ny felle hvert 20. sekund.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kønner ikke hva dere klager etter nå. Huntern min har jo blitt mye bedre etter

patchen, siden de fiksa på den cooldown delayen på de mest brukte skillsa..

Er selv lvl 60, ingen stress å komme inn i group. Jeg ligger som regel på 3 eller 4 plass på damage meter, så klart vil rogun og magn ligge på toppen..

Growl kunne såklart vært bedre, men du har scattershot og wingclip så fikser det problem.

Jeg syns Huntern har blitt fet nå, og kan bli bedre :thumbup:

Lenke til kommentar

Huntere i low level-instanser har begrensede bruksområder, det er sant. Det er først og fremst fordi tanken enda ikke har lært seg hvordan han skal spille tank (bruke taunt, beholde aggro). I senere instanser er hunteren en formidabel damage-dealer.

I dueller vinner en god hunter mot melee-klasser. Bruk frost-trap, og sirkle rundt den, slik at f.eks. warriors ikke kan bruke charge/intercept. Sørg for å bruke slow og stun. Verdens mektigste øks hjelper meg lite som warrior om jeg ikke får inn noen slag.

I PvP må huntere nesten være i grupper med andre, for har dere mer enn ett target, har dere et problem. Da er dere jo nesten nødt til å bruke melee, for det skal noe til for å holde avstand til to mål på en gang.

Men igjen, dere er ikke den eneste klassen som ikke er så bra solo i PvP. :)

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg har erfart det motsatte av hva du har gjort :dontgetit:

har hatt endel huntere (riktignok ingen høyere en lvl 30 though)

og eneste bakdelen jeg har merket med huntere er at ingen søker spessielt etter dem til instances, men om gruppen allerede har tank / healer så er jo hunter ikke noe problem whatsoever å bruke som dmg dealer / pet til off-tanking.

og hva dueller / pvp (1 vs 1) angår har jeg erfart at hunters sparker ganske mye rompe..

har drevet å duelert veldig mye i Crossroads/ pvp'et i Ashenvale med min lvl 25 troll hunter, og har per dags dato ikke tapt mot noen på min egen level eller under, når jeg tenker meg om har jeg faktisk ikke tapt mer en 4-5 dueller hitill, og jeg er blandt dem som liker å utfordre folk som er 2-4 lvl'er over meg..

Mages går ned som bare juling med en pet som denger dem mens de caster, i tilleg til meg som skyter, og de som er smarte nok til å holde seg innenfor 8 yard rangen, og utenfor melee rangen tar en freeze trap ved beina mine knekken på ganske kjapt.

Warriors er rett å slett en vits i og med at Hamstring bare slower til 70% på lav lvl, mens wingclip slower til 50%, og før de får Intercept (lvl 30) så har de bare EN sjangs å komme nært, og det er med charge, men det kan du countre veldig lett ved å legge en freeze trap ved beina dine, og vente på at han charger, før du backer off og tar en aimed shot, for så å kite ham til han griner.

Rogues er kun et problem om de er smarte nok til å bruke crippling poison (50% slow) om de bruker dette har du null sjangs til å kite dem, og du er rett å slett dau uansett hva du gjør, men om de lar være, har du slowet dem 50%, mens de kan slowe deg null, så da er kiting et lite problem..

Priester har jeg ikke så veldig mye erfaring med, men de er blandt de verre å slå,

men siden du ikke er avhengi av å være nært dem, og psycic scream da ikke blir noe problem, så er det bare å skyte å skyte / prøve å lure dem inni freeze trappen din, så dauer de som regel ganske kjapt :)

Warlocks er det letteste, de kan kun ha 1 feara om gangen, så de står uansett igjen med EN som denger på dem mens de prøver å caste, dette slower dem veldig, og de ender som regel opp med å daue før de i det hele tatt rekker å gjøre særlig skade :yes:

Druider har jeg hatt veldig få dueller med hitill, men de jeg har hatt har ikke vært noe problem. Om de går katt eller bjørn sørger wing clip for å holde dem vekke, og om de prowler tar Track Hidden knekken på det, og om de blir i caster form dør de også kjapt

Shamaner er bare et problem å holde på avstand om de bruker earthbind totemer, men selv da er de ikke store problemet, wing clip slower jo like mye, og i og med pettens syke attackspeed kan du ødelegge dem på null komma niks, og siden shamaner flyver på deg melee er freezetrap her også gull verdt, freeze trap + Aimed shot tar sykt mye av en motstander sine hitpoints :yes:

Hunter vs Hunter blir rett å slett bare en konkuranse om hvem som har best gear / critter mest, eller hvem sin freeze trap som slår ut, de hunterduellene jeg har hat (dog få) har begge parter stått stille og skutt på hverandre, mens freezetrappen tar seg av motstanderens pet, om den andre hunteren glemmer å legge ut en freeze trap er løpet kjørt :-)

I vanlig pvp har jeg erfart at fordelen er enda større, nettop fordi vi kan Tracke humanoids og har aspect of the cheetah, om du er oppmerksom på minimappen din kan du selv velge akkurat hvilken kamper du vil gå inn i, og i tillegg til dette kan du legge ut traps på forhånd, uten at motstanderen ser at du legger dem, du er på denne måten nesten sikret at de går rett i fella :thumbup:

så mitt svar er nok nei, jeg synest ikke hunter er underpowered, ikke på de lave lvl'ene der jeg har grunnlag til å utale meg ivertfall :-)

mulig det endrer seg etterhvert som lvl'ene stiger though, men hitill har jeg kun hatt gode erfaringer med hunter, og av alle klassene jeg har prøvd, så er hunter yndlingsklassen! :thumbup:

vil råde alle som ikke har prøvd en hunter å lage en for å se (spill litt forbi lvl 10 om de virker dårlige, for er på lvl 10 og pet det hele begynner :yes: )

lover dere ikke kommer til å bli skuffet ! :-)

Lenke til kommentar

Du skriver mye bra PandaMartin, du vet tydligvis hva du prater om :)

Jeg har en Hunter på lvl 36, og har 2 kompisser som også er Hunter, lvl 33 og lvl 53 :thumbup:

Vi har diskuter en del om akkurat dette emnet her, og har kommet fram til en del ting som kunne forbedret Hunter'ene, men bare for og ta med en av de tingene:

Warlock's får vel noe som heter sucubus eller noe sånt, vet ikke hvordan det skrives, men uansett, de kan vel noe som heter charm om jeg ikke tar feil :hmm:

Hadde det ikke vert kult om pet'ene til Huntere kunne hatt en skill lignende denne? :D

Lenke til kommentar

Nå blir jeg nesten sint. Viss du spiller hunter, og petet ditt ikke kan holde aggro, og at du ikke overlever i nærkamp. Da er det ikke hunteren det er noe galt med for å si det slik.

Jeg er nå lvl 56 nelf hunter (dwarf hunter bdre WTF ?) jeg har soloet warriors og shamans i lvl 60. Warlocks er til nå mitt største problem. Jeg synes FD virker usannsynlig bra, så lenge du kan få ut en freeze trap fort så er jobben gjort, du trenger ikke ligger der helt til de er freezet. Jeg må si at hunteren min er veldig god, kunne ikke tenkt meg å spille noe annet. Trenger ikke buffs eller nye skills, alt er her, bare bruk det riktig.

Jeg er da BM spec, og det kan være det er derfor petet mitt ikke mister aggro. Det har mer healh og mer armor og er en SUPER tank, Bruk growl/bite/claw og de andre skikkelig, og du får en god hunter. Jeg har også Spirit Bond noe jeg synes er bedre enn den der mark talentet på 31 points. Når petet mitt critter (noe det har 10%ekstra sjanse for me talents) så får det 30% fortere speed. Når det allerede er 1.4 speed så er dette ganske bra. Og når det i tillegg tar 30 health til med (40 i lvl 60) så hjelper det en del.

Mot warrior er man avhengig at han alltid er på avstand. Dette går bare bra om man greier å holde seg utenfor dens charge-range.

Du vet det at du alltid skal være på avstand med en hunter, right ? Den kan charge så mye den vil, bare wingclip og så stikker du av. Conc shot og serpent eller scorpid, alt ettersom.

Siden hunteren er den eneste langdistanse klassen uten noe skikkelig stunning (bortsett fra freezing trap som ikke kan brukes i kamp), har den ingen mulighet for å komme seg vekk.

Den har wingclip, den har cheetha den har conc shot, men den trenge skills fra deg som brukere denne hunteren der du. Og en ting som pisser meg off, freeze trap virker som bare %@¤& i PvP og vanlig PvE.

Mot spellcastere er den også dårlig. Nærkamp er håpløst, og på distanse vinner f.eks. mager lett fordi de rett og slett har mye kraftigere angrep.

Har du brukt viper sting mot disse magene dine ? Da skal du se at det ikke er mye skade i staffene de bruker. Hold dem på avstand mens petet ditt (med spirit bond) spiser magen din og hindrer den i å caste en del. Når magen ikke har mana, serpentsting og så går du melee.

Det var vel det, jeg bllir lett hissig når jeg ser noen angripe min hunter. Hunteren er den beste classen ever i PvP, vi trenger ingen nye skills, det er dem som sitter med tastene som trenger skills.

Edit: mange leifer grunnet provosert.

Endret av Antatra
Lenke til kommentar
jeg crit'er som bare F. uten agi buff jeg....klarer ikke fighte en mob uten å få 2-3 crits...(med talents vel og merke..)...er jo bare å ta rette items som gir +agi...som alle andre classes...

Priests får FORTITUDE buff, ikke intellect...

Det er noe av problemet. Med høyere agility, tar man mer agro. Dyret mitt mister all agroen på første critten jeg tar. Den eneste løsningen på dette, er å fjerne alle talentene på markmanship, og sette dem på beast mastery. Dette øker levedyktigheten, men senker denne totale damage dealingen. Å gå for full survival er jo helt håpløst. Hunteren er jo ikke designet for nærkamp. Og Lacerate er jo HELT på trynet.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, huntere trenger en virkelig oppussing. JEg greier ikke å finne gruper til høy level instancer, rett og slett fordi ingen vil ha en hunter :cry: . Det eneste som redde meg fra total ydmykelse, er at jeg er med i den største guilden på Dragonmaw, slik at jeg kan hjelp med instancene.

offtopic: plz ikke fisters of norway? hvis ikke hvilket da?

hæ???

Men det blizzard må gjøre er å gjøre pettet sterkere, eller gjøre growl bedre. Funker ikke sånn det er nå. Lusen skade gjør vi og selv i pvp. Ligger alltid nesten nederst på damage stats greia. Til og med druids er høyere enda jeg skyter og skyter og skyter...

Kompis av meg er lvl 60 NE hunter, han ligger alltid blandt top 3 dmg dealere i instance raids. Over ligger kun rogues og mages.

Lenke til kommentar
Nå blir jeg nesten sint. Viss du spiller hunter, og petet ditt ikke kan holde aggro, og at du ikke overlever i nærkamp. Da er det ikke hunteren det er noe galt med for å si det slik.

Jeg er nå lvl 56 nelf hunter (dwarf hunter bdre WTF ?) jeg har soloet warriors og shamans i lvl 60. Warlocks er til nå mitt største problem. Jeg synes FD virker usannsynlig bra, så lenge du kan få ut en freeze trap fort så er jobben gjort, du trenger ikke ligger der helt til de er freezet. Jeg må si at hunteren min er veldig god, kunne ikke tenkt meg å spille noe annet. Trenger ikke buffs eller nye skills, alt er her, bare bruk det riktig.

Jeg er da BM spec, og det kan være det er derfor petet mitt ikke mister aggro. Det har mer healh og mer armor og er en SUPER tank, Bruk growl/bite/claw og de andre skikkelig, og du får en god hunter. Jeg har også Spirit Bond noe jeg synes er bedre enn den der mark talentet på 31 points. Når petet mitt critter (noe det har 10%ekstra sjanse for me talents) så får det 30% fortere speed. Når det allerede er 1.4 speed så er dette ganske bra. Og når det i tillegg tar 30 health til med (40 i lvl 60) så hjelper det en del.

Mot warrior er man avhengig at han alltid er på avstand. Dette går bare bra om man greier å holde seg utenfor dens charge-range.

Du vet det at du alltid skal være på avstand med en hunter, right ? Den kan charge så mye den vil, bare wingclip og så stikker du av. Conc shot og serpent eller scorpid, alt ettersom.

Siden hunteren er den eneste langdistanse klassen uten noe skikkelig stunning (bortsett fra freezing trap som ikke kan brukes i kamp), har den ingen mulighet for å komme seg vekk.

Den har wingclip, den har cheetha den har conc shot, men den trenge skills fra deg som brukere denne hunteren der du. Og en ting som pisser meg off, freeze trap virker som bare %@¤& i PvP og vanlig PvE.

Mot spellcastere er den også dårlig. Nærkamp er håpløst, og på distanse vinner f.eks. mager lett fordi de rett og slett har mye kraftigere angrep.

Har du brukt viper sting mot disse magene dine ? Da skal du se at det ikke er mye skade i staffene de bruker. Hold dem på avstand mens petet ditt (med spirit bond) spiser magen din og hindrer den i å caste en del. Når magen ikke har mana, serpentsting og så går du melee.

Det var vel det, jeg bllir lett hissig når jeg ser noen angripe min hunter. Hunteren er den beste classen ever i PvP, vi trenger ingen nye skills, det er dem som sitter med tastene som trenger skills.

Edit: mange leifer grunnet provosert.

word :D til dere som whiner!!! plz get some skills

Lenke til kommentar
offtopic: plz ikke fisters of norway? hvis ikke hvilket da

Nope, det er The Bortherhood of Light.

Noe jeg har sett som går igjen her, er freezing trapen. Når man ikke kan legge ut denne under kamp, så hjelper det lite....

Når det gjelder warriorer; om du kommer nært de, vil de bruke et slowe-spell som er bedre enn wing-clip.

Noen snakket om Epic buen. Det er noe sykt å få tak i. Ikke nok med at man må drepe en eller annen boss i Molten Core, men må også soloe 4 temmelig harbarkede demoner.

Jeg begynner også å lure på om jeg har valgt feil talents. Markamnship gir mange gode ting som f.eks improved serpent sting, hunter's mark, 6 yard ekstra range, confuse shot, aimed shot, større critt sjanse, forbedret AoE og stunne sjanse ved concusive shot. ER det virkelig verdt å ofre alle disse tingene for healingen?

Lenke til kommentar
offtopic:  plz ikke fisters of norway? hvis ikke hvilket da

Nope, det er The Bortherhood of Light.

Noe jeg har sett som går igjen her, er freezing trapen. Når man ikke kan legge ut denne under kamp, så hjelper det lite....

Når det gjelder warriorer; om du kommer nært de, vil de bruke et slowe-spell som er bedre enn wing-clip.

Noen snakket om Epic buen. Det er noe sykt å få tak i. Ikke nok med at man må drepe en eller annen boss i Molten Core, men må også soloe 4 temmelig harbarkede demoner.

Jeg begynner også å lure på om jeg har valgt feil talents. Markamnship gir mange gode ting som f.eks improved serpent sting, hunter's mark, 6 yard ekstra range, confuse shot, aimed shot, større critt sjanse, forbedret AoE og stunne sjanse ved concusive shot. ER det virkelig verdt å ofre alle disse tingene for healingen?

da spiller du i samme guild som en kompis av meg.. laau ;)

Lenke til kommentar
hæ???

Men det blizzard må gjøre er å gjøre pettet sterkere, eller gjøre growl bedre. Funker ikke sånn det er nå. Lusen skade gjør vi og selv i pvp. Ligger alltid nesten nederst på damage stats greia. Til og med druids er høyere enda jeg skyter og skyter og skyter...

Nå har jeg aldri spilt med deg, men kan på generelt grunnlag si at hvis dette er tilfelle, så gjør du ett eller annet veldig feil.

Spiller selv en lvl 60 NE hunter og har ikke noe problem med å havne på top 5 damage dealers i en uBRS raid f.eks. De som gjør mer skade enn meg er som oftest crit. speccede rogues og tullete warlocks... (Har en jeg spiller en del med som elsker å tanke. Tanker addsene til Drakki hver gang han er med... :) ) I mange tilfeller gjør jeg mer skade enn mages som er med. Og dette er kun meg. I tillegg kommer skaden som pet gjør(!). Jeg er BM specced, og katta går i frenzy _hele_ tiden. Vil vel anslå at den gjør ca. 1/3 av min skade sånn alt i alt. Summa summarum har du en total skadoutput som veldig få klasser kan slå.

I tillegg så hjelper det stort å gjøre seg kjent i instancene, for så å tilby sine tjenester som puller. En god puller blir _alltid_ spurt igjen nå forlk vil ut og raide. Jeg kan sikkert gå Scholo/Strat/BRS fem ganger per dag om jeg vil på min server, og da er jeg ikke medlem i noen av "leet" guildene på serveren.

Når det gjelder betrakktningene til PandaMartin over, så kan jeg ikke si annet enn at jeg er svært uenig i det meste.

Rogues uten slow poison er vel det eneste jeg synes passer. Rent bortsett fra det så er alle klasser en utfordring for en hunter. Spesielt hvis man blir "tatt på senga". I denne tråden blir det fokusert veldig på freeze traps, og det er greit nok, men disse må legges ut _før_ kampen starter. Det er ikke alltid du vet at det ligger en nisse bak neste sving som bare venter på å hive seg over deg. Dette medfører at jeg i 90% av de kampene jeg har med rogues ikke har denne klar. Når jeg da i tillegg er BM specced, så blir det lite med scattershot også, og jeg må inn i meelee for å få inn en wing clip. Dermed er jeg utsatt for poison og annen dritt som tølperne smører på våpnene sine. :p

Så når det gjelder topic: Nei! En hunter er ikke underpowered. Vi sliter bare en del med PvP. For å være effektive i PvP så er vi avhengige av en god gruppe som tar vare på oss og beskytter oss. Men har vi først det..... Elsker å oneshotte cloth fra laaang avstand. (Klapper på DHCen sin...)

Hvis man kan sakene sine så er det heller ikke noe problem å få innpass i instances. Lær deg en rolle eller to (damagedealer eller puller passer best for oss...), og spill denne rollen effektivt. Folk som har peiling vil se nytten i å ha deg med uansett. Nå har vi jo også fått tranq. shot, noe som er mission critical i MC.... FD er ditt sterkeste kort som puller. Bruker du dette effektivt vil du nærmest ikke kunne få en bad pull, noe som igjen oversettes i en veldig god opplevelse for deltakerne i raidet. (Dette gjelder dog kun på Strat/Scholo/BRS etc. Funker dårlig i MC og OL...)

-KJ

Lenke til kommentar

Og forsatt er det folk som ikke klarer kaste freeze trap i combat. Da får jeg vil si det rett ut, er dere helt noobs ?

Det er så enkelt å soloe rogues uansett om de hopper på det uforberdt eller ikke, de aller fleste rogues er noobs uansett, men de som er gode, ja, de er ikke så gode. Viss du først kommer på avstand fra en rogue så har du ham nede.

Viss du bruker det rett, ja. Men viss du tenker som så at petet er noe dritt som ikke gjør noe som helst, det er bare jeg som dealer damafe her, da bør du satse mark.

Vi sliter bare en del med PvP. For å være effektive i PvP så er vi avhengige av en god gruppe som tar vare på oss og beskytter oss. Men har vi først det..... Elsker å oneshotte cloth fra laaang avstand. (Klapper på DHCen sin...)

Får å si det enkelt, SNAKK FOR DEG SELV :mad:

Lenke til kommentar
er enig at hunters er sterke mot melee folk som paladin. Er flaut å spille mot en ^^

Selv grusa jeg en lvl ?? pala som hadde mount når jeg var lvl 26, kun pga kiting.

Det skulle jeg gjerne ha sett. Det er fullt mulig å slå paladins, men en som var 14+ levels høyere høres litt drøyt ut, skjønt, kanskje han bare var veldig dårlig.

Det jeg ser på som hunterens problem i endgame er:

-Du har ingen spesiell/nødvendig funksjon i en gruppe/raid, og er derfor mindre ettertraktet. Mages og rogues blir vanligvis sett på som bedre damage dealers enn hunters.

-Huntere har fått et veldig dårlig rykte grunnet x antall "Legolas-fjortiser" som ikke aner hva de driver med.

-Pet har etterhvert blitt hatobjekt til veldig mange pga huntere som ikke klarer å ha kontroll over dem, eller rett og slett feil i pathing-systemet/bugs til pet som fører til wipes.

-I pvp-situasjoner en-mot-en mot en god motstander er huntere ofte nødt til å oppdage de først for å ha en reell sjanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...