Gå til innhold

Hunter - Er den underpowered?


Anbefalte innlegg

I starten var hunter topp. Tok god skade, og vant enkelt dueller. Men etterhvert som jeg steg i level, ble hunteren dårligere. Eller, det var vel ikke hunteren som ble dårligere, det var vel heller alle de andre klassene som fikk alle de syke spellsene. Jeg er straks level 60, og hunteren min begynner virkelig å bli dårlig. I vanlig RP, greier ikke noen av petene mine å hold fienden på av stand, selv om peten bruker growl hvert 5. sekund. Det ender opp med at jeg blir en løpende målskive. Om jeg prøver meg på nærkamp, ender det fort med at jeg dør. I PvP er det ennå verre. Mot warrior er man avhengig at han alltid er på avstand. Dette går bare bra om man greier å holde seg utenfor dens charge-range. Siden hunteren er den eneste langdistanse klassen uten noe skikkelig stunning (bortsett fra freezing trap som ikke kan brukes i kamp), har den ingen mulighet for å komme seg vekk. Mot spellcastere er den også dårlig. Nærkamp er håpløst, og på distanse vinner f.eks. mager lett fordi de rett og slett har mye kraftigere angrep. Hunteren har heller ingen fordeler i instancer bortsett fra freezing trap. Det er ingen som egentlig vil ha med en hunter inn i en instance, siden den ikke har noe spesielt å bidra med. Riktignok ble dens AOE-skills forbedret under den siste patchen, men kan fortsatt ikke måle seg med de andres AOE.

 

Hva kan forbedres?

- Hvorfor i all verden har ikke hunteren agility buff?

- Petten er helt forsømt. Den har da nesten ingen skills. Om man kunne kjøpe spells til petten som f.eks. slowing, decrease agility and strength, poison, curse.

- Growl og disengage-effekt som virker på spillere (automatisk skifting av target)

- PvP-Feign Death - Fiender kan ikke angripe en hunter i FD-modus.

- Aspect of the panther - Stealth mode

- Stunning - NPC huntere har nett. Hvorfor har ikke vanlige huntere det?

 

Og mange andre ting...

Endret av DezTruckTor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enig! Selv om jeg har bare en lvl 26 hunter, men ærfart det samme.

Fra lvl 10 så holder pettet på aggro som en svamp med vann (fare for å miste den) mens oppover i gradene så funker det ikke. Selv bruker jeg bite og growl på pettet mitt som er en katt, men den dør fort i kamp, men kan holde litt på aggro. Bjørner er bare en trist historie siden den krever at du har en crappy bue/gun som ikke skader skiten for at den skal holde på aggro, noe som fører til laaaang grinde tid, nesten lengre enn druid.

 

Og en ting blizzard burde gjøre med aspect of the beast er det at man ikke blir angrepet av andre beasts (fordi du lukter det samme :p ).

 

Er helt enig i en agility buff, noe som faktisk gjør at vi er til noe nytte. Og eneste tingen vi er gode til i instancer er speiding, noe en rogue fint kan gjøre i stealth, og siden vi har mindre damage så vil ikke folk ha oss.

 

Pets burde hatt auras! for eksempel en katt kunne gitt raskere attack speed, mens en raptor/hyene mer strength, eller ulv gitt mer stamina. Skilspadder og andre høy defense pets kunne gitt mer armour osvosv.

 

Og gi oss huntere en stun, ikke sjanse for som sjelden slår til!

 

 

 

Dette ble litt rotete, skal prøve å fixe senere.

Lenke til kommentar

Oki, hva mener du med agility buffs?

Blizzard har sagt flere ganger (i warrior forumet vel og merke) at de ikke vil ha inn flere skills som gjør at spiller mister kontrol

Nett, enginering, lag deg det selv.

stealth? lol, ser for meg en hunter steltha og aimshotter, nasty.

Er du Niight elf så har du shadowmeld, du kan ikke bevege deg, men stå rolig, prikk inn en aimdshot, etterfulgt av den andre med damage over time, og se de dø.

 

I instancer, dersom du har bra pet control så kan en hunter være en bra damagedealer, trapps er fett å ha med seg også

Lenke til kommentar

Enig. Spillte NE hunteren min fram til lvl 24 (PvE), og mistet da stort sett lysten til og fortsette mer med den. Leste endel på WoW forumene der alle sa at hunter var underpowered, ikke needed i instances, osv.

 

Bestemte meg derfor for og begynne på PvP server med andre chars istedenfor, fant meg en fin Norsk guild og trives mye bedre. Hunter fristet i begynnelsen, mest pga. pet - som senere i spillet er totalt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Oki, hva mener du med agility buffs?

Blizzard har sagt flere ganger (i warrior forumet vel og merke) at de ikke vil ha inn flere skills som gjør at spiller mister kontrol

Nett, enginering, lag deg det selv.

stealth? lol, ser for meg en hunter steltha og aimshotter, nasty.

Er du Niight elf så har du shadowmeld, du kan ikke bevege deg, men stå rolig, prikk inn en aimdshot, etterfulgt av den andre med damage over time, og se de dø.

 

I instancer, dersom du har bra pet control så kan en hunter være en bra damagedealer, trapps er fett å ha med seg også

agility buff, som en ting du kaster på noen så får de mer agility, som power word: fortitude.

 

Men stealthen var litt drøy, men at vi ikke burde hatt noe navn over oss med aspect of the beast fortjener vi.

 

Men når jeg tenker på det har vi jo trueshot aura, som burde gitt raskere attack speed.

 

Men blizzard må gjøre pettet mer nyttefullt. Eneste det er god til i senere lvl er å interupte castere i pvp... Men ellers enn det.... glem det.

Lenke til kommentar

Hva som er bra med huntere:

De er gode solo

Gir ok damage, og de kan ta ok med damage (pga. mail armor ved lvl 40)

Har noen gode buffs: Aspect of the pack og Trueshot Aura

Kan tracke ned fiender

Pets (God hastighet på petet er viktig i PvP, god armor og muligheten til å beholde aggro er viktig i PvE)

 

Hva er dårlig med huntere

Ikke ønsket i instancer tidlig i spillet. (Har enna til gode å se at noen spør etter en hunter i instancer på min 46 hunter.)

Er en altmuligmann, ikke god i noe spesielt

Blir ALTFOR mye solo spilling.

Petene er for dårlige til å holde aggro, de er derfor det meste som en nødtank, eller som en som skal interrupte casterne

((Altfor populær :p Spesielt NE hunterne, selv om de er dårligere enn dwarfs :) ))

 

Det er grunnene til at jeg har begynt på en Gnome Mage, altfor lei av solo-spilling, og magen er alltid ønsket :D

 

 

Edit: Tar jeg feil på noe, rett meg! :)

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar
Hva som er bra med huntere:

De er gode solo

Når peten ikke greir å hold agroen, er det helt elendig solo. Mot beast går det rimelig greit, siden man bare kan bruke fear på dem når de blir for innpåslitne.

 

En ting til: Viper sting er nesten ubrukelig. ca 1000 mana over 8 sekunder holder rett og slett ikke. Og I PvE, der fiendene har ca 8-9000 mana, sier det seg selv at det tar ALT for lang tid å tømme dem for mana. Selv i PvP er den dårlig. Når spell casteren har over 5000 mana, er kampen allerede over før mana blir et spørsmål.

 

Nett, enginering, lag deg det selv.

 

Ikke alle huntere som har Engineering. Jeg er selv Weaponsmith. Dessuten er en halvtimes cooldown litt drøyt....

 

 

Men en ting er ihverfall sikkert; Blizzard burde gjøre noe med hunteren, spesielt med spellsene på høyrere leveler.

Lenke til kommentar

huntere er greie i mine øyne.. eneste som mangler på dem er at survival treet trenger en seriøs revamp. slik det er i dag er det helt idiot...Det er også mye av problemet huntere har i PvP...

 

Pet abilites kommer jo, er jo allerede introdusert dash og dive... mer kommer... Min pet har iallefall klart å holde aggro fint, hvis ikke så har man både disengage og feign death... hvis du ikke overlever og klarer å la pet holde aggro med disse to, bør du vurdere spillestilen din en gang til...

 

At huntere ikke er ønsket i instances er mer spillerenes ignoranse enn problemer med huntere. Hvis man har med en hunter, og KAN pulle skikkelig (i.e. Zone of absolute safety teorien) er det nærmest umulig å få party wipe... dessverre er det ytterst få som vet dette...

 

Huntere har stun arrow, vel slownig iallefall... men så er huntere kitere også da...

 

En ting jeg er enig i er at FD burde være mer effektivt i PvP. Det burde komme opp en fake HK message ved sukessfull bruk i PvP...slik det er etter honour patchen er det nytteløst å fake...

 

Stealth? på en hunter? automatisk first aimed shot ability? snakk om å overkompensere ;)

 

 

"Og en ting blizzard burde gjøre med aspect of the beast er det at man ikke blir angrepet av andre beasts (fordi du lukter det samme tongue.gif" faktisk en meget god idé :)

 

ang. agi buff: Huntere har jo allerede aspect of the hawk og hunter's mark, begge to legger til attack power...så de er jo agility buffs på en måte...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Syner huntere blir litt "underpowered" i høyere level ja. Hvis man har en grei taktikk, så kan nesten alle klasser slå hunter. Men selfølgelig, er man god som hunter så kan man også denge litt i PvP. Huntere kunne godt blitt buffa litt, men det du nevner er jo helt latterlig.

 

- Aspect of the panther - Stealth mode

:!:

Lenke til kommentar
ang. agi buff: Huntere har jo allerede aspect of the hawk og hunter's mark, begge to legger til attack power...så de er jo agility buffs på en måte...

Men ikke crit chans :)

 

Men da blir det enda verre for pet å holde aggro :p

jeg crit'er som bare F. uten agi buff jeg....klarer ikke fighte en mob uten å få 2-3 crits...(med talents vel og merke..)...er jo bare å ta rette items som gir +agi...som alle andre classes...

 

Priests får FORTITUDE buff, ikke intellect...

Lenke til kommentar
ang. agi buff: Huntere har jo allerede aspect of the hawk og hunter's mark, begge to legger til attack power...så de er jo agility buffs på en måte...

Men ikke crit chans :)

 

Men da blir det enda verre for pet å holde aggro :p

jeg crit'er som bare F. uten agi buff jeg....klarer ikke fighte en mob uten å få 2-3 crits...(med talents vel og merke..)...er jo bare å ta rette items som gir +agi...som alle andre classes...

 

Priests får FORTITUDE buff, ikke intellect...

har vi sagt prester får intelect?

Lenke til kommentar
jeg crit'er som bare F. uten agi buff jeg....klarer ikke fighte en mob uten å få 2-3 crits...(med talents vel og merke..)...er jo bare å ta rette items som gir +agi...som alle andre classes...

 

Priests får FORTITUDE buff, ikke intellect...

Det er noe av problemet. Med høyere agility, tar man mer agro. Dyret mitt mister all agroen på første critten jeg tar. Den eneste løsningen på dette, er å fjerne alle talentene på markmanship, og sette dem på beast mastery. Dette øker levedyktigheten, men senker denne totale damage dealingen. Å gå for full survival er jo helt håpløst. Hunteren er jo ikke designet for nærkamp. Og Lacerate er jo HELT på trynet.

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, huntere trenger en virkelig oppussing. JEg greier ikke å finne gruper til høy level instancer, rett og slett fordi ingen vil ha en hunter :cry: . Det eneste som redde meg fra total ydmykelse, er at jeg er med i den største guilden på Dragonmaw, slik at jeg kan hjelp med instancene.

Lenke til kommentar
jeg crit'er som bare F. uten agi buff jeg....klarer ikke fighte en mob uten å få 2-3 crits...(med talents vel og merke..)...er jo bare å ta rette items som gir +agi...som alle andre classes...

 

Priests får FORTITUDE buff, ikke intellect...

Det er noe av problemet. Med høyere agility, tar man mer agro. Dyret mitt mister all agroen på første critten jeg tar. Den eneste løsningen på dette, er å fjerne alle talentene på markmanship, og sette dem på beast mastery. Dette øker levedyktigheten, men senker denne totale damage dealingen. Å gå for full survival er jo helt håpløst. Hunteren er jo ikke designet for nærkamp. Og Lacerate er jo HELT på trynet.

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, huntere trenger en virkelig oppussing. JEg greier ikke å finne gruper til høy level instancer, rett og slett fordi ingen vil ha en hunter :cry: . Det eneste som redde meg fra total ydmykelse, er at jeg er med i den største guilden på Dragonmaw, slik at jeg kan hjelp med instancene.

offtopic: plz ikke fisters of norway? hvis ikke hvilket da?

Lenke til kommentar
jeg crit'er som bare F. uten agi buff jeg....klarer ikke fighte en mob uten å få 2-3 crits...(med talents vel og merke..)...er jo bare å ta rette items som gir +agi...som alle andre classes...

 

Priests får FORTITUDE buff, ikke intellect...

Det er noe av problemet. Med høyere agility, tar man mer agro. Dyret mitt mister all agroen på første critten jeg tar. Den eneste løsningen på dette, er å fjerne alle talentene på markmanship, og sette dem på beast mastery. Dette øker levedyktigheten, men senker denne totale damage dealingen. Å gå for full survival er jo helt håpløst. Hunteren er jo ikke designet for nærkamp. Og Lacerate er jo HELT på trynet.

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, huntere trenger en virkelig oppussing. JEg greier ikke å finne gruper til høy level instancer, rett og slett fordi ingen vil ha en hunter :cry: . Det eneste som redde meg fra total ydmykelse, er at jeg er med i den største guilden på Dragonmaw, slik at jeg kan hjelp med instancene.

offtopic: plz ikke fisters of norway? hvis ikke hvilket da?

hæ???

 

Men det blizzard må gjøre er å gjøre pettet sterkere, eller gjøre growl bedre. Funker ikke sånn det er nå. Lusen skade gjør vi og selv i pvp. Ligger alltid nesten nederst på damage stats greia. Til og med druids er høyere enda jeg skyter og skyter og skyter...

Lenke til kommentar
ang. agi buff: Huntere har jo allerede aspect of the hawk og hunter's mark, begge to legger til attack power...så de er jo agility buffs på en måte...

Men ikke crit chans :)

 

Men da blir det enda verre for pet å holde aggro :p

jeg crit'er som bare F. uten agi buff jeg....klarer ikke fighte en mob uten å få 2-3 crits...(med talents vel og merke..)...er jo bare å ta rette items som gir +agi...som alle andre classes...

 

Priests får FORTITUDE buff, ikke intellect...

har vi sagt prester får intelect?

Poenget mitt er at prester ikke får noe som gir dem automatisk bedre crit kjangs fra en spell...noe som ville være tilfellet hvis hunters fikk agi buff...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...