Gå til innhold

Kan noen se til å få stoppet alle disse "jalla-trådene"??


Anbefalte innlegg

Noen må jo snart reagere på denne DjBA2 og alle disse helsikes meldingene vedkommende legger ut her. Hvis slike ting får utvikle seg her, ja da blir liksom stenging av feilposting osv. en eneste stor vits. Hva er det som skjer på forumet for tiden? Har aldri sett så mye jalla her som i det siste ... har det gått fullstendig inflasjon i å kødde det fullstendig til her, eller hva??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-21 01:02, baldytheman skrev:

Noen må jo snart reagere på denne DjBA2 og alle disse helsikes meldingene vedkommende legger ut her.


Reaksjon foretatt. Det blir nok lenge til vi ser DjBA2 eller andre fra samme IP her på forumet igjen (vedkommende satt på SDSL fra Catch).

Lenke til kommentar

Er helt enig - for om dette får utvikle seg - så taper forumet seg hver eneste dag nå. Har aldri sett på maken til usakelig tullball som i de siste 2 dagene. Det må da kunne gå an å gjøre noe med det?? Eller hva? Jeg mener, av og til blir det diskutert om hvorvidt forumet skal være gratis eller om folk skal betale en eller annen sum for å kunne være bruker, men jeg mener - hvem gidder å betale for å stadigvekk måtte tråle seg gjennom en masse slike tullposter som i de siste dagene?

Lenke til kommentar

Quote:


sofTest skrev (2002-07-21 08:51):


Hva med å rapportere ham til abuse hos ISP'en? Kanskje han får stengt kontoen sin?


 

Har vurdert dette. No er brukarane DjBA, DjBA2 og DjBA3 utestengt på livsstid. 3 IP-addresser som han har brukt er også stengt i ein periode. Om me ser meir til denne brukaren, så kjem eg til å ta kontakt med ISPen hans, sjølv om dette sjelden har ein effekt.

 

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Ta kontakt med ISP'en hans nå. Dette er ikke en forvirra newkid men en som har laget jalla 100% overlagt. Jeg skjønner ikke at slikt kan gå ustraffet. Hvis jeg hadde vært i redakusjone her ville jeg anmeldt en vær spammer/flooder.

 

Grunnen er at når folk som han ser at de kan lage så mye jalla som de vil og gå ustraffet hen vil vi jo aldrig få en slutt på dette.

 

 

Pass på at du ikke har bannet noen IP'er som har blitt tildelt av DHCP da.

Lenke til kommentar

Spammeren er historie ja. Men hva med alle de som på død og liv måtte opprette tråder om dette? Det er jo tross alt indirekte spam. Noe å tenke over?

 

I framtiden vil jeg se på "follow - up's" til spamming som spam i seg selv, og reaksjonen blir den samme som for spam: øyeblikkelig utestengning uten varsel.

Noe _må_ gjøres for å få slutt på dette problemet.

 

Tenk over dette: om du svarer på en spam - tråd der du skjeller ut spammeren, bryter du samtidig forumets regel om høflig tone. I tillegg kaster du vann på mølla; spammeren får gleden av at noen bryr seg.

 

Enda verre er det om du smeller avgårde en tråd om spammeren. Da fortsetter du spammerens arbeide.

 

Denne tråden stenges. Den er 100% unødvendig. Slikt sender dere via privat melding til meg eller en annen moderator, slik at VI kan ta oss av det.

Dette er måten å få slutt på problemet. Som sagt:

 

follow - up's vil for ettertiden bli sett på som spam i seg selv, og vil medføre utestengning.

 

Da er dere advart på forhånd. La meg slippe å gjøre dette - for det _vil_ jeg virkelig ikke!

 

-moderator yummy-

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...