Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg har x600 pro og lurte på hvordan man målte tmperaturen på kortet og hvor varmt det kan bli før man roer ned med klokkingen? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg vet ikke om det er innebygd sensor i dette kortet, hvis ikke må du montere sensor selv for å vite temp. Jeg ville ikke latt kortet ligge noe særlig over 60c grader idle. Men jeg har klokket alle skjermkort jeg har hatt tidligere(nesten) og har aldri smeltet et kort selv om jeg ikke har hatt temp måler. Min erfaring er at du ser bugs i grafikken før det blir så varmt. Derfor er det bare å prøve seg frem. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg har et Saphire X600Pro, og har ikke klart og se temperaturen noe sted. Men jeg er tilbøyelig til og være ening med Hans Erling, selv om kjøleren på X600 kortet ikke er av de største, tror jeg nok det vil si fra før du brenner det. Det er jo uansett en viss risko, men så lenge det er stabilt og uten artifacts tror i alle fall jeg du skal være uheldig om det tar kvelden. Kan jo være en ide med litt god luftflyt rundt kortet ved hard belastning da Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 wn GPU tåler ca 150grader før den begynner å ta skade. dessuten merker du artifacts LENGE før 150grader. så klokk til du får artifacts, så klokker du ned litt. da har du den optimale overklokken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå