Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil ville du ha valgt til daglig pendling?

Anbefalte innlegg

Ser meg om etter en bil jeg skal pendle til/fra jobb, skal kjøre ca 6 mil totalt daglig. Liker litt store biler. Liker komfort, og gjerne litt pådrag.

Har sett på biler ca 1993-4-modell, bl.a. Toyota Camry, BMW 520 og Honda Accord. Pris max 60-70 000. Hvilken gir mest for pengene, når man inkluderer vedlikehold, utgifter, driftsikkerhet, kjøreglede, komfort osv.?

Kom gjerne med andre alternativer også, men de bør være realistiske :)

Edit: vil helst ha tak i deres egne erfaringer med bilene.

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt en Accord 92-modell tror jeg:

-Billige

-Driftsikre

-Komfortable

fra 93 ble accord produsert i england, og da gikk kvaliteten litt ned, ifølge usikre kilder :p

Vet ikke hvordan de større bmw'ene er, men jeg prøvde en 2001 318, og fy søren så skuffa jeg ble! '96 Seat Toledoen min var jo like god/bedre å kjøre!

Lenke til kommentar

Toyota er jo slitere deluxe. Mazda 929 kan også anbefales, bestefaren min sin gikk 400 000 før han byttet den inn i en ny 626 (han hadde kjørt den i 400 000, altså kjøpt ny.). Skal nevnes at 929en ble solgt samme dag igjen :dontgetit::p

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt en Accord 92-modell tror jeg:

-Billige

-Driftsikre

-Komfortable

fra 93 ble accord produsert i england, og da gikk kvaliteten litt ned, ifølge usikre kilder :p

Vet ikke hvordan de større bmw'ene er, men jeg prøvde en 2001 318, og fy søren så skuffa jeg ble! '96 Seat Toledoen min var jo like god/bedre å kjøre!

Accord er interessant, ja. Men face-liften kom i -93 (såvidt jeg vet), så da ble utseendet betydelig bedre.

@KVTL: Hadde ikke tenkt på Mazda 929 i utgangspunktet, men hvorfor ikke? Sikkert rimelige også.

Lenke til kommentar

Toyota Camry trenger bare skift av diverse vesker og filter

for å være fornøyd, med god behandling er det ingen grunn til

at en Camry lett skal greie 600000km uten å røre en skrue.

Det er et eksemplar hær på øya som har gått 720000 med bare

normal service

Mazda 929 er det værre med, mazda motorene fra denne tiden

er plaget av at syl-veggene poleres over tid, dette resulterer

i at olje sniker seg opp og forbrennes, jeg har aldri sett en

mazda motor gjøre mer en 400000 før den må byttes ut

Endret av zandro
Lenke til kommentar

94 9000

95 Sonata 3.0i V6

93 XM 2.1 td

Har vært borti alle disse, og ville ikke vært redd for å kjøpe disse merkene.

Saab : nja, har du et servicehefte og litt historikk her så er det vel ikke mye å være redd for?

Sonataen gir masse luksus, komfort og plass for pengene, men du må selvfølgelig iikke være opptatt av status :p Jeg er ikke helt sikket men tror 3 literen er omtrent iidentisk med Mazda sin.

XM med 2.1 dt er en solid bil. Jeg har hørt Citroen mekanikere si at det er den beste og mest slitesterke motoren Citroen noensinne har laget. Broren min kjøpte en slik for å pendle med. Kjørte 100 000km (hadde da gått 240 000) og han hadde absolutt ingen problemer med den. Går bra gjør den også!

Lenke til kommentar

Takker for ganske originale forslag, TAAB :) Citroen`en virker som det mest spennende valget, og den som bruker minst drivstoff. Sannsynligvis den med mest cruise-komfort. Er dessverre påvirket av negativ omtale ang. Citroen`en fra en del år tilbake, om lekkasje i hydraulikken og dårlig kaldsstartsegenskaper. 93 XM har fått en del kritikk for dårlige spindelledd.

Sonata`en kan skilte med bra utstyr og fet V6-lyd, men frykter ganske høye bensinutgifter. Sonata`en har jo andre helt ok modeller med mindre motorer. SAAB`en er et ganske reelt alternativ for meg. Solid, driftssikker og traust. Skårer imidlertid negativt på relativt høye deleutgifter, men man bor jo ikke så langt unna svenskegrensen ;)

Keep`em coming :)

edit: er det noen som har kjørt en MB 190E og har noen erfaringer å komme med?

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar
edit: er det noen som har kjørt en MB 190E og har noen erfaringer å komme med?

En kompis av meg kjører 230E fra '86, den har vel gått en 340.000 km. Har ikke vært noen nevneverdige problemer med den. Har ikke kjørt den selv, men har sittet på. I i fra de strekkene jeg har sittet på, tror jeg denne bilen har meget god kjørekomfort.

Men pass på å få med 5-trinns grirkasse! 4 gir er noe av det verste som finnes...

Lenke til kommentar

190E virker som en kurant bil. En kompis hadde en sånn en. Hadde vel godt en rundt 350K hvis jeg husker rett, muligens mer. Men tror ikke han hadde noe særlig problemer med den, bortsett fra en slitedel som eller to som måtte byttes av og til.

Komforen i bilen er helt grei, men jeg synes den er for liten. Litt sånn bil som kler på seg egentlig. Bakseteplass er ikke eksisternde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...