Zardoz Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Ser meg om etter en bil jeg skal pendle til/fra jobb, skal kjøre ca 6 mil totalt daglig. Liker litt store biler. Liker komfort, og gjerne litt pådrag. Har sett på biler ca 1993-4-modell, bl.a. Toyota Camry, BMW 520 og Honda Accord. Pris max 60-70 000. Hvilken gir mest for pengene, når man inkluderer vedlikehold, utgifter, driftsikkerhet, kjøreglede, komfort osv.? Kom gjerne med andre alternativer også, men de bør være realistiske Edit: vil helst ha tak i deres egne erfaringer med bilene. Endret 10. juni 2005 av Zardoz Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg ville valgt en Accord 92-modell tror jeg: -Billige -Driftsikre -Komfortable fra 93 ble accord produsert i england, og da gikk kvaliteten litt ned, ifølge usikre kilder Vet ikke hvordan de større bmw'ene er, men jeg prøvde en 2001 318, og fy søren så skuffa jeg ble! '96 Seat Toledoen min var jo like god/bedre å kjøre! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Toyota er jo slitere deluxe. Mazda 929 kan også anbefales, bestefaren min sin gikk 400 000 før han byttet den inn i en ny 626 (han hadde kjørt den i 400 000, altså kjøpt ny.). Skal nevnes at 929en ble solgt samme dag igjen Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg ville valgt en Accord 92-modell tror jeg:-Billige -Driftsikre -Komfortable fra 93 ble accord produsert i england, og da gikk kvaliteten litt ned, ifølge usikre kilder Vet ikke hvordan de større bmw'ene er, men jeg prøvde en 2001 318, og fy søren så skuffa jeg ble! '96 Seat Toledoen min var jo like god/bedre å kjøre! Accord er interessant, ja. Men face-liften kom i -93 (såvidt jeg vet), så da ble utseendet betydelig bedre. @KVTL: Hadde ikke tenkt på Mazda 929 i utgangspunktet, men hvorfor ikke? Sikkert rimelige også. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Audi 80 er bare en mellomstor bil.. føler ikke at det er så god plass i den.. Men forbrukmessig og sånt er den bra Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Audi 80 er bare en mellomstor bil.. føler ikke at det er så god plass i den.. Men forbrukmessig og sånt er den bra Hm, nei det er nok så ja.. En BMW 520 kan vel få et relativt høyt forbruk i motsetning til andre biler..? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Toyota Camry trenger bare skift av diverse vesker og filter for å være fornøyd, med god behandling er det ingen grunn til at en Camry lett skal greie 600000km uten å røre en skrue. Det er et eksemplar hær på øya som har gått 720000 med bare normal service Mazda 929 er det værre med, mazda motorene fra denne tiden er plaget av at syl-veggene poleres over tid, dette resulterer i at olje sniker seg opp og forbrennes, jeg har aldri sett en mazda motor gjøre mer en 400000 før den må byttes ut Endret 10. juni 2005 av zandro Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hadde garantert valg BMW 520 av de. Ellers kan man nevne at Saab 900ng er en fin bil som man finner i den prisklassen... Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Hjertet vil ha 520, fornuften vil ha Camry Antar de er ganske like mht. bensinforbruk? edit: takk for info`en, zandro. Endret 10. juni 2005 av Zardoz Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 94 9000 95 Sonata 3.0i V6 93 XM 2.1 td Har vært borti alle disse, og ville ikke vært redd for å kjøpe disse merkene. Saab : nja, har du et servicehefte og litt historikk her så er det vel ikke mye å være redd for? Sonataen gir masse luksus, komfort og plass for pengene, men du må selvfølgelig iikke være opptatt av status Jeg er ikke helt sikket men tror 3 literen er omtrent iidentisk med Mazda sin. XM med 2.1 dt er en solid bil. Jeg har hørt Citroen mekanikere si at det er den beste og mest slitesterke motoren Citroen noensinne har laget. Broren min kjøpte en slik for å pendle med. Kjørte 100 000km (hadde da gått 240 000) og han hadde absolutt ingen problemer med den. Går bra gjør den også! Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Takker for ganske originale forslag, TAAB Citroen`en virker som det mest spennende valget, og den som bruker minst drivstoff. Sannsynligvis den med mest cruise-komfort. Er dessverre påvirket av negativ omtale ang. Citroen`en fra en del år tilbake, om lekkasje i hydraulikken og dårlig kaldsstartsegenskaper. 93 XM har fått en del kritikk for dårlige spindelledd. Sonata`en kan skilte med bra utstyr og fet V6-lyd, men frykter ganske høye bensinutgifter. Sonata`en har jo andre helt ok modeller med mindre motorer. SAAB`en er et ganske reelt alternativ for meg. Solid, driftssikker og traust. Skårer imidlertid negativt på relativt høye deleutgifter, men man bor jo ikke så langt unna svenskegrensen Keep`em coming edit: er det noen som har kjørt en MB 190E og har noen erfaringer å komme med? Endret 11. juni 2005 av Zardoz Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 edit: er det noen som har kjørt en MB 190E og har noen erfaringer å komme med? En kompis av meg kjører 230E fra '86, den har vel gått en 340.000 km. Har ikke vært noen nevneverdige problemer med den. Har ikke kjørt den selv, men har sittet på. I i fra de strekkene jeg har sittet på, tror jeg denne bilen har meget god kjørekomfort. Men pass på å få med 5-trinns grirkasse! 4 gir er noe av det verste som finnes... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Er ikke 230E en del større og annerledes enn 190E..? Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Er ikke 230E en del større og annerledes enn 190E..? Riktig det, men er også interessert i E200-serien, så det er helt i orden Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Er ikke 230E en del større og annerledes enn 190E..? Jo, men de sier jo litt om hverandre, ikke sant? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 190E virker som en kurant bil. En kompis hadde en sånn en. Hadde vel godt en rundt 350K hvis jeg husker rett, muligens mer. Men tror ikke han hadde noe særlig problemer med den, bortsett fra en slitedel som eller to som måtte byttes av og til. Komforen i bilen er helt grei, men jeg synes den er for liten. Litt sånn bil som kler på seg egentlig. Bakseteplass er ikke eksisternde. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Derfor vil jeg si meg enig med tor_erik... 230 er litt større, å vil da være passe Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Skjønner at en 190E vil bli for liten hvis familien skal være med, ja Men hva vil bensinforbruket være på en 230E i daglig bruk? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Sikkert litt høyere enn 190'en, men om det er snakk om noe vesentlig forskjell trur jeg nok ikke... Høyt gear = lavt turtall = lavt bensinforbruk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå