flodhest Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei. Begynner å bli rimelig lei nå. Jeg har et problem med pc-en. Noen ganger når jeg spiller, restarter pc-en seg plutselig, eller så fryser den helt. Dette kan også skje når jeg gjør helt andre, normale ting, som å høre på musikk, surfe, osv. Jeg har en mistanke om at det kan være noe galt med selve harddisken. Vi hadde et mini-lan her for noen uker siden, og den oppførte seg likedan. Jeg tenkte jeg skulle formatere, men da jeg holdt på å formatere kom det blåskjerm. Prøvde uendelig mange ganger, enten sto formateringa på 0% hele tiden, eller så frøs den i det jeg innstallerte win XP. Klarte det på en eller annen merkelig måte tilslutt da. Så, hva kan dette være? Er det harddisken? Kan det være noe annet? Tenkte på om CPU temp var for høy, men den er rundt 60 grader, og det er jo ikke for høyt det. Det skal nevnes at disken er 6-7 år gammel, så det kan igrunn være naturlig at den oppfører seg på denne måten, MEN, kan det være noe annet? Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Min data er berre ein og ein halv måned og det samme skjer med meg. Og som Flodhest sei er det ekstremt irriterandes. Det skjer med meg veldig ofte. Når eg spela spel, surfa eller andre ting. Cpu temperaturen med meg er berre 27-32 grader da. Og spela er ikkje krevandes som f.eks cs 1.6. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Tenkte på om CPU temp var for høy, men den er rundt 60 grader, og det er jo ikke for høyt det. Det skal nevnes at disken er 6-7 år gammel, så det kan igrunn være naturlig at den oppfører seg på denne måten, MEN, kan det være noe annet? Hei, Vi må ha noget mere info om hardwaren din - for at vi kan hjelpe dig. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg har akkurat samme feilen.. Har : MSI k8N Neo2 Platinum AMD 64 3200+ "vencie" Samsung Spinpoint 200GB S-ata Bzerk 500W PSU Asus 9200SE GPU LG CD Rom Nec DVD brenner Corsair Value S 1024MB pc3200 Zalman Cpu Vifte Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Hardware specs: -MSI et eller annet HK (et par år gammelt) - 30 gB Western Digital harddisk - 384 mb ram - G-force TI 4600 skjermkort - AMD XP 2400+ CPU Endret 10. juni 2005 av flodhest Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Du bør også se om CPU, RAM o.s.v. har veldig høye temperaturer. Men jeg ville tro det er noe med hardisken, så kanskje du kan spørre noen kamerater om du kan låne en HDD av dem, eller om de ville bruke din? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Min harddisk er kun 2dager gammel..Fikk den på onsdag.. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Eg har: NorthQ Strømforsyning Silent 400W MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939 AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Sapphire Radeon X800XL 256MB Western Digital Caviar 250GB Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Sony DVD-brenner DWD23AB2 IDE Bulk sort Og det samme skjer med meg. Ein og ein halv måned gammal PC fra komplett. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Vi er fler i samme bås, ser det ut til. Prøvde HDD'n på pc-en til en kompis en gang for noen uker siden. Da fikk han og blåskjerm, og disken ville ikke formateres. Kom på det nå. Så, jeg vil tro det er disken som er problemet mitt. edit: hvordan får man sjekket temp på ram, skjermkort og cpu? Endret 10. juni 2005 av flodhest Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei, Vanskeligt å si hva der galt - kan være flere ting. Jeg ser en rød tråd mht til MSI-hovedkort. Ellers er det ofte minneproblemer (inkompatibilitet med HK), varmeproblemer eller for liten strømforsyning. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Nå legger je ut to linker..Den ene er rammen min og den andre er hovedkortet, så kan noen sjekke om det passer sammen.. Hovedkort Rammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå