Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc-en restarter og/eller fryser

Anbefalte innlegg

Hei.

Begynner å bli rimelig lei nå. Jeg har et problem med pc-en. Noen ganger når jeg spiller, restarter pc-en seg plutselig, eller så fryser den helt. Dette kan også skje når jeg gjør helt andre, normale ting, som å høre på musikk, surfe, osv.

Jeg har en mistanke om at det kan være noe galt med selve harddisken. Vi hadde et mini-lan her for noen uker siden, og den oppførte seg likedan. Jeg tenkte jeg skulle formatere, men da jeg holdt på å formatere kom det blåskjerm. Prøvde uendelig mange ganger, enten sto formateringa på 0% hele tiden, eller så frøs den i det jeg innstallerte win XP.

Klarte det på en eller annen merkelig måte tilslutt da.

Så, hva kan dette være? Er det harddisken? Kan det være noe annet? Tenkte på om CPU temp var for høy, men den er rundt 60 grader, og det er jo ikke for høyt det. :dontgetit:

Det skal nevnes at disken er 6-7 år gammel, så det kan igrunn være naturlig at den oppfører seg på denne måten, MEN, kan det være noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte på om CPU temp var for høy, men den er rundt 60 grader, og det er jo ikke for høyt det. :dontgetit:

Det skal nevnes at disken er 6-7 år gammel, så det kan igrunn være naturlig at den oppfører seg på denne måten, MEN, kan det være noe annet?

Hei,

Vi må ha noget mere info om hardwaren din - for at vi kan hjelpe dig.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Eg har:

NorthQ Strømforsyning Silent 400W

MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Sapphire Radeon X800XL 256MB

Western Digital Caviar 250GB

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

Sony DVD-brenner DWD23AB2 IDE Bulk sort

Og det samme skjer med meg. Ein og ein halv måned gammal PC fra komplett.

Lenke til kommentar

Vi er fler i samme bås, ser det ut til. Prøvde HDD'n på pc-en til en kompis en gang for noen uker siden. Da fikk han og blåskjerm, og disken ville ikke formateres. Kom på det nå. Så, jeg vil tro det er disken som er problemet mitt. :)

edit: hvordan får man sjekket temp på ram, skjermkort og cpu?

Endret av flodhest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...