tinsley Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei! Noen som har prøvd å overklokke denne cpuen som kan dele sine erfaringer? Har en slik selv og har forstått det slik at Celeron stort sett er gode å overklokke. Takker Lenke til kommentar
Dee_Pee Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Mulig du kan fortelle litt om hvilken type Celeron? Hvis den er gammel eller om du nylig kjøpte den? Jeg har en Celeron D 320 (2.4ghz/256kb). Overklokking av Intel 478 gjør du gjennom BIOSen. Stiller opp FSB. Stiller opp Vcore når prosessoren blir ustabil. Greit med god kjøling. Men en ferdig PC fra f.eks Dell eller HP går ikke ann å overklokke... Endret 7. september 2005 av Dee_Pee Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg dro min 2,0Ghz celeron opp i 3Ghz i min tid på luftkjøling. Men nå skal sant sies at den døde etter noen uker på 1,85V Vcore da. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Den går fint til 3.0Ghz uten noe problem. Dette med Org. kjøler. Forrige eier av min hadde den opp i 3.6Ghz stabilt. Med luft... Klokkevennelig er den hvertfall. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Den går fint til 3.0Ghz uten noe problem. Dette med Org. kjøler. Forrige eier av min hadde den opp i 3.6Ghz stabilt. Med luft... Klokkevennelig er den hvertfall. 3,6Ghz på luft? Verdensrekorden er jo på 3,8Ghz. Den kan ikke ha vært særlig stabil. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Han sa så, om jeg ikke tar feil. Den ligger på 40grader idle og 50load nå da. Så har et stykke igjen før den brenner opp. Lenke til kommentar
andreg Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Min Celeron D 2,4GHz var dønn stabil på 3,25GHz med luftkjøling. Fikk bootet den på 3,6 også, men ikke i nærheten av stabilt... Det var en D0 stepping, men etter hva jeg forstår er det helt vanlig at E0 steppingen klarer 3,6 uten noen som helst problemer på default volt og med orginal kjøler. Rekorden er høyere enn 3,8: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=26687 Edit Lagt til link Endret 11. september 2005 av andreg Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Min Celeron D 2,4GHz var dønn stabil på 3,25GHz med luftkjøling. Fikk bootet den på 3,6 også, men ikke i nærheten av stabilt...Det var en D0 stepping, men etter hva jeg forstår er det helt vanlig at E0 steppingen klarer 3,6 uten noen som helst problemer på default volt og med orginal kjøler. Rekorden er høyere enn 3,8: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=26687 Edit Lagt til link Nå tenkte jeg på celeron på socket 478 jeg da. Har foresten planer om å sette WR med denne cpuen (s478), skal poste worklog om det en gang i fremtiden. Lenke til kommentar
andreg Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Nå tenkte jeg på celeron på socket 478 jeg da. Rekorden jeg linket til er en celeron på socket 478... Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Nå tenkte jeg på celeron på socket 478 jeg da. Rekorden jeg linket til er en celeron på socket 478... Faen surrer noe jævlig nå, mente selvfølgelig celeron med Northwood kjerne. Lenke til kommentar
Stefanowitch Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hos meg virker det som denne cpuen er låst for fbs klokking, jeg får bare AI klokket den med 20%. Er den låst, isåfall hvordan få den låst opp? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 hva slags pc har du? dell eller "elkjøp-pc"? da kan du glemme det. er det hjemmebygd pc må du sette AI på 0% og velge manual setting på et eller annet vis, husker ikke i farta. Lenke til kommentar
Stefanowitch Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg har et P4800 deuluxe hovedkort. sette ai på 0. Hvordan gjør man det? Klokke manuelt det har jeg prøvd, men jeg finner ingen steder hvor man kan skru opp fsben. Takk Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 for å få tilgang til fsb instilling på du disable AI-overklokkingen, det skal være et valg relativt høyt opp på siden, men jeg husker ikke nøyaktig hvor. desverre har jeg ikke lengre et hovedkort med samme bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå