Gå til innhold

Canon 24-70L f2.8 USM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Canon sin 24-70 og er STOOOOOOOR fornøyd.

Bruker det som hverdagsoptikk og synes den er helt rå.

Absolutt verdt prisen.

Nå har ikke jeg testet hverken Tamron eller Sigma sin.

Broder'n hadde Sigma sin tilsvarende, og der er AF en del tregere enn min 24-70.

Lenke til kommentar

Mye penger som skiller de 2 objektivene, og vil vel anbefale deg å tenke gjennom hvilke behov du har og hvilke krav du stiller til utstyret ditt. Startet selv med Tamron sitt objektiv og solgte det etter 1 uke for så å kjøpe Canon 24-70L USM.

Tamron 28-75mm F/2.8 XR Di objektivet er helt greit, men merket store forskjeller på AF/hastighet, skarphet, toner, etc. i forbindelse med overgangen til Canon 24-70. Også byggekvaliteten er av en annen klasse.

Er du kompromissløs på kvalitet, så er det kun et objektiv som gjelder av de to objektivene du her tar opp: Canon 24-70L USM.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

Takker for svarene folkens. Jeg må, som noen av dere påpeker, tenke over behovet mitt, for jeg synes KIT objektivet var greit nok. Helt til jeg fikk min 50mm F1.4 USM. Nå går jeg rundt med 50 millimeteren hele tiden, selv om jeg mangler alle andre brennvidder... Og jeg som får besøk fra USA om noen dager. Det er nok for sent å få tak i et der, for der koster det frøyt 7000, og det hadde vært fint. Så, sett i lys av at jeg er vant med skarpheten og hurtigheten til denne er det vel bare så sprenge budsjettet...

Lenke til kommentar
Tamron sitt som er nevnt er veldig bra i forhold, dessuten har tamron sin 17-35mm vunnet over canon 17-40mm.

Tamron vunnet over Canon??

Hvor spillte de?

PS. Kommer du med slike påstander, bør du underbygge de bedre. En henvisning til ev. kilde f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...