Howard Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 I forbindelse med Computex Taipei 2005 fikk vi muligheten til å avlegge en av Gigabytes fabrikker en visitt. Her er vår rapport fra besøket. Les mer Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Det hadde vært litt kult å fått tatt en titt på, så veldig bra ut hehe Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Fikk dere noen produkter fra dem som minne fra besøket da? Uansett veldig spennende å se hvordan hovedkort produseres ja! Fin reportasje. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Spennende! Elsker fabrikkbesøk! Lenke til kommentar
Howard Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Fikk dere noen produkter fra dem som minne fra besøket da? Ikke noe spesielt mer enn en T-skjorte i størrelse XXXL og et sett med penn og notisblokk Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hmm, skulle ha fått ihvertfall et hovedkort! Det virker som om de har nok! Lenke til kommentar
Bazer_Punk Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Lurer på hva prisen for et HK hadde vært så tidlig i salgsleddet Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Merkelig at de faktisk setter på mye for hånd. Hvorfor kan ikke alt gjøres maskinelt? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Må være kjipt å komme om morgenen og se når antall produserte HK står på 0. 3000 remaining . Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Kjempefin reportasje Fint at vi fikk en innblikk hvordan hovedkort produseres. Ble posetiv overaska over hvor mange ganger de testet hovedkortet Lenke til kommentar
sigen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hadde vært fornøyd med T-skjorte og notisblokk jeg Enig med deg zappy, 3000 remaining hadde vært kjipt å se om morgenen Flere enn meg som la merke til "det magiske tallet"? Selskapet ble grunnlagt i 1986 og har totalt 6021 ansatte. 2048 av disse arbeider ved selskapets to fabrikker på Taiwan, mens 2563 arbeider ved Gigabytes to fabrikker i Kina. Tilfeldighet? I think not Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Sikkert funnet ut at det er bedre å teste hovedkortet ofte enn å produsere hele kortet før man fant ut at det kansje ikke virket så man måtte kaste hele greia med chipper og alt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Lurer på hva prisen for et HK hadde vært så tidlig i salgsleddet Jeg vil gjette på rundt 50-75% av det du finner som billigst i prisguiden. Konkurransen er faktisk ganske hard og marginene ikke så alt for høye. Det er ofte også få mellomledd før de havner i norske nettbutikker. (Ofte kjøper de dirkete fra produsent, eller via ett ledd som f.eks norek). Frakt fra Taiwan er heller ikke spesielt dyrt per produkt når det sendes i kvanta på paller og containere. Merkelig at de faktisk setter på mye for hånd. Hvorfor kan ikke alt gjøres maskinelt? Jeg var egentlig imponert over graden av automatisering. En skulle jo tro at arbeidskraft var billig der borte i forhold til maskiner. Nå generaliserer jeg kanskje litt for mye og tenker på prisen på arbeidskraft i kina, men dere skjønner hva jeg mener. De maskinene der er neppe billige. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Til ettertanke: Og alikevel sitter noen "gode gutter og bedrevitere", og syter fordi de får ene kortet med feil etter det andre...... ! Men så vinner de vel i lotto også Lenke til kommentar
TMH Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Fikke ikke HW et hovekort engang? Er ikke bra. Endret 10. juni 2005 av TMH Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Flere enn meg som la merke til "det magiske tallet"?Selskapet ble grunnlagt i 1986 og har totalt 6021 ansatte. 2048 av disse arbeider ved selskapets to fabrikker på Taiwan, mens 2563 arbeider ved Gigabytes to fabrikker i Kina. Tilfeldighet? I think not Tenkte faktisk akkurat på det samme Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Fikke ikke HW et hovekort engang? Er ikke bra. hehe, ja dem burte minst fått et neste generasjon prototype hovedkort. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Dette var veldig spennende. Må rullene med brikker skiftes ut manuellt? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 veldig interessant! spennende å se hva som skjer og hvordan det blir til.. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Spesielt overrasket over at de pakket alt sammen selv ned i esker... Jeg har sett maskiner gjøre lignende arbeid før. Og det i MYE mindre bedrifter! Personlig sliter jeg med å putte alt nedi igjen etter jeg har åpnet det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå