Gå til innhold

Har mistet gleden av spill


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5432143541

Tja kan til dels si det samme som trådstarter at jeg har blitt lei, men ikke til en så stor grad, bare noen ganger spiller jeg ikke på 1-2 dager noe særlig, men så plutselig våkner konkurranse instinktet fram og jeg horver over og sitter til kl 7.00 med: Battlefield 2, ROSE online(GRATIS www.roseon.com), Trackmania og er helt oppslukt :p

Men blir vel slutt,med dette når jeg skal inn til førstegangstjeneste i Stavanger :!:

Eller har de noen datamaskiner til fritiden der da tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For tida er det kun cs:s og Battlefield 2 som er inne på maskina.

Speler kun bf2 når eg gidder og spele. Får så lite tid til pc'n i vekene, og i helgene er det altid noke som skjer.

 

Opp klokka 6.45, kjøyre ein havltime, jobbe i 7.5 timer, kjøyre heim i ein halvtime... da er klokka fort blitt 17.00 så skal man ete osv osv...

 

Vis ein da besøker noken på kvelden og så er det fint lite man har tid til.

Var annaleisen når man gjikk på skule ja, da var det fast! heim klokka 14.30 osv. Det var tider det...

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hehe! Må smile når jeg leser dette.. Jeg har spilt siden jeg var tjaa.. 7-8 år.. Nå er jeg 26 og har kansje følt det litt slik jeg også.. At jeg blir fort lei spill. Men jeg tror ikke det har noe med at man blir eldre.. Jeg har hatt atari 2600, commodore 64 amiga 500 og 1200 og en drøss med forskjellige windows baserte pcer. Har også spilt på "Laser" maskin (husker ikke hvem som produserte den) og en gammel Viking. :) Tror det heller var slik at før følte man at tiden jikk saktere, tror også det har med at produsertes vanvittig mye mer spill enn nå.. Det har blitt adskillig vanskeligere å lage gode spill nå enn før.. Husker spillistene jeg fikk fra arctic software til commodore 64! :D Det var en drøss med A4 ark over "nyheter" som jeg fikk tilsendt annen hver måned.. "Alle" kunne lage spill før, derfor var det større utvalg. Man spilte jo ikke akkurat da heller spillene så lenge før man fant et nytt, på en gammel diskett som låg i skuffen. Èn diskett rommet kansje 40 spill! Nå er folk mye mer kresen, se bare på forumet her. Man klager over en liten bagatell som egentlig ikke betyr så mye! Før var man heldig hvis spillet i det hele tatt kom inn, kansje det kom opp "syntax error in 0" når man skrev "run"! :!: Det var liksom litt av underholdningen! Commodore 64 og Amiga var maskiner med sjel og de var adskillig mer holdbare enn dagens maskiner, de jikk nestn i arv, hvertfall commodore 64 og 128. :p

Lenke til kommentar
Hehe! Må smile når jeg leser dette.. Jeg har spilt siden jeg var tjaa.. 7-8 år.. Nå er jeg 26 og har kansje følt det litt slik jeg også.. At jeg blir fort lei spill. Men jeg tror ikke det har noe med at man blir eldre.. Jeg har hatt atari 2600, commodore 64 amiga 500 og 1200 og en drøss med forskjellige windows baserte pcer. Har også spilt på "Laser" maskin (husker ikke hvem som produserte den) og en gammel Viking.  :) Tror det heller var slik at før følte man at tiden jikk saktere, tror også det har med at produsertes vanvittig mye mer spill enn nå.. Det har blitt adskillig vanskeligere å lage gode spill nå enn før.. Husker spillistene jeg fikk fra arctic software til commodore 64!  :D  Det var en drøss med A4 ark over "nyheter" som jeg fikk tilsendt annen hver måned.. "Alle" kunne lage spill før, derfor var det større utvalg. Man spilte jo ikke akkurat da heller spillene så lenge før man fant et nytt, på en gammel diskett som låg i skuffen. Èn diskett rommet kansje 40 spill! Nå er folk mye mer kresen, se bare på forumet her. Man klager over en liten bagatell som egentlig ikke betyr så mye! Før var man heldig hvis spillet i det hele tatt kom inn, kansje det kom opp "syntax error in 0" når man skrev "run"!  :!: Det var liksom litt av underholdningen! Commodore 64 og Amiga var maskiner med sjel og de var adskillig mer holdbare enn dagens maskiner, de jikk nestn i arv, hvertfall commodore 64 og 128.  :p

5819649[/snapback]

 

 

Det med at spill ikke alltid fungerte husker jeg veldig godt. Når jeg kjøpte inn spill til min pc husker jeg at jeg alltid var spent på om det i det hele tatt ville fungere... Og hvis det virket ble jeg sjele glad og gjorde ikke noe annet enn å spille akkuratt det spillet det neste halve året.

 

Har selv merket det samme som trådstarter forklarer når det gjelder xb360 osv... Det er liksom ikke noe spesielt nytt. Man har jo gort alt sammen før. Skyte terrorister er det samme nå som det var for 15 år siden + at å kjøre bil er dety samme som for 10 år siden. Hva er egentlig den store forskjellen fra need for speed hot pursuit og need for speed most wanted? Når det gjelder hot puruit husker jeg hvor spennende det var. De nye spillene har liksom ikke noe nytt (utenom grafikk osv) Jeg får ikke lenger den spesielle følelsen av å prøve et spill. Klarer ikke lenger å drømme meg inn i den samme verdenen. Det er mulig at når vi var mindre så var spillene mer "intelligente" i forhold til hva vi var på den alderen/tiden... Kansje spillene ikke er smarte nok i dag rett og slett, og kansje det fører til at vi ikke klarer å fantasere oss inn i verdenen pga at spillet ikke krever noe spesielt?

Lenke til kommentar

Må bare si meg enig, er egentlig lei spilling og har vært det en lang stund. Nå spiller jeg vel bare av gammel vane. Merket det for første gang veldig godt når Half-Life 2 kom, et spill jeg hadde gledet meg til lenge, lest alt av nyheter om, sett filmer, osv. Når jeg endelig fikk det gikk jeg lei på to-tre dager, gleden var helt borte. Tror ikke jeg koste meg med det mer enn 4-5 timer.

 

Og nå sist, Oblivion, spillet kom, innfridde omtrent alt av forventninger. Jeg digget Morrowind, så jeg gledet meg ekstra til dette spillet. Jeg spiller det, men det gir meg egentlig ikke noe spesielt med glede, bare de første timene var skikkelig kos.

 

Merker jeg bruker mer tid på å lese og skrive om Oblivion på forum enn å spille det, og da er jo noe galt. Men virker ikke som jeg er den eneste...

 

Tror nok jeg rett og slett skal ta en lang pause fra spillingen, for så å se om jeg syns det er kult igjen. Og jeg tror ikke at problemet er at spillene blir dårligere heller, jeg er 24 år og har spilt siden Commodore og husker veldig godt diverse PC-klassikere, men jeg syns spill som Oblivion, lever opp til forventningene. Er meg det er noe galt med, ikke spillene.

 

Kanskje like greit egentlig, spilling, film, tv, osv, er bare bortkastet tid uansett. Får heller komme seg litt ut og bruke tid på å tjene penger, investere, få seg hus, raske biler, damer, osv... Jepp, i den rekkefølga.

Lenke til kommentar
Må bare si meg enig, er egentlig lei spilling og har vært det en lang stund. Nå spiller jeg vel bare av gammel vane. Merket det for første gang veldig godt når Half-Life 2 kom, et spill jeg hadde gledet meg til lenge, lest alt av nyheter om, sett filmer, osv. Når jeg endelig fikk det gikk jeg lei på to-tre dager, gleden var helt borte. Tror ikke jeg koste meg med det mer enn 4-5 timer.

5823840[/snapback]

 

Her tror jeg du har litt av problemet. Personlig syns jeg at jeg hadde sett hele spillet før jeg faktisk hadde spilt det selv. Hele tiden var det screenshots og trailere ute.

 

Kjøpte spillet så snart det kom ut, og etter helikopter-shootouten la jeg det på hyllen. Drittspill.

Lenke til kommentar

Jeg hører også til blandt de som var litt lei av å spille. Jeg runda jo Half Life 2, men andre gode spill som Civilization 4 og Splinter Cell 3 mistet jeg interessen for. Nå nylig har EVE-online og trackmania fått opp spillinstinktet litt igjen, jeg bare håper det varer. Er også litt lei IL2 nå, men skvadronen holder meg igang. Jeg tror mye av min kommende spillglede kommer til å ligge online, da jeg har mulighet til å bli kjent med folk, og måle min dyktighet opp mot andre folk sin dyktighet.

Lenke til kommentar
Må bare si meg enig, er egentlig lei spilling og har vært det en lang stund. Nå spiller jeg vel bare av gammel vane. Merket det for første gang veldig godt når Half-Life 2 kom, et spill jeg hadde gledet meg til lenge, lest alt av nyheter om, sett filmer, osv. Når jeg endelig fikk det gikk jeg lei på to-tre dager, gleden var helt borte. Tror ikke jeg koste meg med det mer enn 4-5 timer.

5823840[/snapback]

 

Her tror jeg du har litt av problemet. Personlig syns jeg at jeg hadde sett hele spillet før jeg faktisk hadde spilt det selv. Hele tiden var det screenshots og trailere ute.

 

Kjøpte spillet så snart det kom ut, og etter helikopter-shootouten la jeg det på hyllen. Drittspill.

5824280[/snapback]

 

Hundre prosent enig med deg i at det var en stor del av problemet når det gjaldt HL2, jeg hadde rett og slett fulgt med for mye, akkurat slik jeg følte det også, at jeg hadde sett hele spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...