Gå til innhold

Har mistet gleden av spill


Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste, etter vidergående mistet interessen for å spille helt. :dontgetit:

 

Jeg klarer ikke spille et spill lenge og går lei, også av spill som jeg spillte før hele veien. Merker det bra når jeg får nye spill nå som jeg gleder meg til, så føler jeg plutselig ingen glede når jeg spiller det, og blir så lei av det fort.

 

Hva er galt med meg? :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste du kan gjøre er å ta deg en god pause fra spillinga, kanskje hele sommerferien og kos deg med alt annet.

Når du så kommer tilbake så sett deg ned og spill de beste spillene og de som du virkelig koset deg med som for eksempel :

 

*Half life 2.

*Doom 3 (om kvelden og i mørket).

*Far Cry.

*Baldurs Gate 2 + exp.

*Need for speed (den du liker i serien), jeg synnes hot pursuit er gøy.

*Halo.

*Warcraft 3

*Splinter Cell.

*Medal of Honour + Call of duty.

Lenke til kommentar

Svaret er følgende: spillene blir dårligere og dårligere. Alt handler om penger, og det betaler bedre å holde seg til det gamle og trygge. Bygg spillet opp rundt en halvtynn historie, og pøs på med effekter, shadere og annet eyecandy.

 

Nå er det mulig at jeg er overstadig nostalgisk av meg, men jeg tror virkelig ikke at dagens spill kommer til å sitte inngravert i minnet til dagens ungdommer om ti-femten år.

 

Selv koser jeg meg glugg i hel med både nye og gamle klassikere, som er minst like artig nå som de var den gang da. Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Innovative titler ser vi jo ikke alt for mye av. Det henger på det for min del, for jeg deler OP's skjebne til en viss grad. Det gjelder å hoppe videre til man finner noe man liker. Les gjerne kommentarer fra folk som allerede har spilt spillet du vurderer å legge en større sum penger på.

 

Kanskje har det noe å gjøre med at spill var lettere å skaffe gratis før i tiden også - i kombinasjon med at storyline var/virket bedre. Man krever mer med årene.

 

Takke meg til før. Du fikk jo mye for pengene når/hvis du ikke betalte... :whistle:

 

Test forøvrig Project Entropia, mitt nye kjærlighet- og hatsobjekt.

 

Edit:

 

Det hjelper også å gå realt lei og ikke spille på noen måneder. Da er det fort gøy igjen når man plukker det opp.

Endret av Intempestus
Lenke til kommentar

Jeg følte noe av det samme tidligere i vår. Hadde nesten ikke spilt på 3 måneder annet enn noen korte runder på CS S nå og da. Men det forrandret seg når jeg fikk min DS. Nå spiller jeg ikke på noe annet nesten lenger. RE4 sitter i GC min og er nesten ferdig. Har ikke spilt det siden jeg fikk min DS for 3 måneder siden.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Siste spillet jeg nesten orket å gjennomføre var Doom 3, og det var kun på grunn av nostalgifaktoren, brukte mye tid på Doom 1 og 2 en gang i tiden.

 

Har mer med å bli voksen å gjøre, og at man går lei alt man gjør mye av, enn at spillene blir dårligere tror jeg. Det er mer avanserte og dypere spill ute nå enn det var på den tiden jeg syns det var virkelig morsomt å spille.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Svaret er følgende: spillene blir dårligere og dårligere. Alt handler om penger, og det betaler bedre å holde seg til det gamle og trygge. Bygg spillet opp rundt en halvtynn historie, og pøs på med effekter, shadere og annet eyecandy.

 

Nå er det mulig at jeg er overstadig nostalgisk av meg, men jeg tror virkelig ikke at dagens spill kommer til å sitte inngravert i minnet til dagens ungdommer om ti-femten år.

 

Selv koser jeg meg glugg i hel med både nye og gamle klassikere, som er minst like artig nå som de var den gang da. Anbefales på det sterkeste.

Helt fullstendig enig. Spillene var bedre før. Den gangen gameplay solgte, istedenfor grafikk.

Lenke til kommentar

Sliter selv også med at jeg liksom gir opp for lett i spill nå..

Blir for fort lei..

Har egentlig kjempe lyst å spille..

På skolen sitter jeg å drømmer for meg selv hvor jævli bra det kommer til å bli vist jeg gjør det og det i spill, men når jeg kommer hjem, så er det ikke alltid jeg gidder å installere det spillet en gang...

Installerer jeg det, så blir jeg lei etter 1 time eller 2..

 

 

Og det blir nesten aldri gitt ut noen bra spill heller nå mer..

Er bare sånn fantasi tull..

 

Hvor mange spill som blir lagt nå til dags har IKKE monster i seg eller er IKKE arcade?

 

1 av 50?

 

Før i tida så var ca. halvparten av spill som kom ut i året spennende..

Nå er bare 1 av 20 spennende..

eller mindre enn det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...