Gå til innhold

HJELP! Skjermkortet er for varmt

Anbefalte innlegg

Mitt XFX Skjermkort, som jeg satte inn i PCen for omlag 2-3 uker siden blir ekstremt varmt. Det som er rart, er at jeg aldri har hatt problemer med det, før i dag, da jeg skulle prøve å spille WoW, etter at jeg satte in ny harddisk i går. Jeg trodde først det var hardisken som var problemet, men når jeg kjente på skjermkortet, så brant jeg meg, nesten. Så hvorfor i huleste har det blitt så varmt, og åssen skal jeg fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet står i den nederste porten (når PCen står). Det er ingenting i porten ved siden av, og lydkort neste. Vifta ligger på undersiden av kortet (når PCen står). Kan man få tak i en vifte man kan putte i en PCI port?

BTW, kan noen nevne et programm man kan sjekke tempraturen i PCen?

Endret av Tubbytazz
Lenke til kommentar
Hvordan målte du temperaturen p åskjermkortet?

Jeg fikk ikke til å sjekke tempen.

Jeg har ingen vifter i kabinettet, men jeg har en på skjermkortet, en gigantinsk på CPU. Jeg har en samsung 200gb harddisk (ok temp), 2x512 TwinMOS RAM (ok temp), DVD rom og CD brenner (ok temp), Hovedkort (aner ikke hva slags)(ok temp), XFX geforce fx5200 256 mb (fatal temp på den ene siden, varm på den andre). Det virker som det er en slags lomme i nedreste hjørne på kabinettet hvor luften er ekstermt varm.

Lenke til kommentar

Jeg kjente med fingrene. Jeg brant meg, så jeg antar at kortet er varmere en hva som er fornuftig. De andre kortene var behaglig varme (omlag rom-tempratur til 40 grader). Jeg har sendt en mail til komplett om dette, ettersom det er der jeg har kjøpt skjermkortet. Jeg vet ikke hvor lett det er å sette inn vifter i en dell PC. Jeg har vurdert en PCI vifte. Begge portene på hver sin side av kortet er tomme, for at luften skal sirkulere bedre. Jeg tror tempraturen ville vært mye lavere, om vifta sto til høyre på kortet, og ikke til venstre. Det blir en liten lomme, med veldig varm luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...