franksun Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Ok, jeg har kjøpt meg et PCMCIA-Trådløst nettverkskort til laptopen min, men jeg får fryktelig dårlig signal og jeg vil gjerne forsterke det, er det mulig å bruke tv-antenna til å forsterke signalet? hvordan går jeg fram? må jeg åpne pcmcia-kortet? takk på forhånd. -- frank Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 TV antenner er beregnet for 50-500MHz mens WLAN bruker 2400-2500MHz. Du vil derfor ikke kunne bruke TV antenner. Det beste er å kjøpe eller lage en ekstern antenner for WLAN. Lenke til kommentar
franksun Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 TV antenner er beregnet for 50-500MHz mens WLAN bruker 2400-2500MHz.Du vil derfor ikke kunne bruke TV antenner. Det beste er å kjøpe eller lage en ekstern antenner for WLAN. aha, ok. men hvordan skal jeg få montert en ekstern antenne i et pcmcia kort, da? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Trodde de hadde ekstern antenne med antenneplugg. Er din antenne fast på baksiden ? Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 tja, har du ikke uttak for ekstern antenne må du åpne kortet og se om det kan være en liten plugg på printplaten, er det på noen pcmcia kort, feks Dlink dwl-g650, da må du få fatt i en overgang som passer til videre bruk, alt etter hva antenne du skal ha. Er det ikke antenneuttak på printplaten så kan du enten lodde en plugg på, eller lodde antenneledning på, er en guide på disse sidene om dette. Men hvis du ikke er stødig på disse tingen så la være. Da kan det være lettere for deg bruk et usb nettverkskort; http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306155&cks=PRL da kan du bruke en 5 meter usb kabel og du har flere muligheter med hensyn til plassering og mottakskvalitet. Hva kort er det du har nå da? Lenke til kommentar
franksun Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Trodde de hadde ekstern antenne med antenneplugg. Er din antenne fast på baksiden ? nei, er ingen antenne ,vet ikke hva du mener btw... men det er ikke mulighet for antenne på den. Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Antennen er som oftest en del av printplaten i kortet, men kan og være en foliert sak som ligger for seg selv inni. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Noen idèer til hvordan du kan sette antenne på PC-Card-kort finner du her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå