Becks69 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei Skal ha meg et par nye høytalere, og en ny surround reciever. Har lyst på tips om hvilke produkter jeg bør kjøpe Har lyst på 2 gulvstående høytalere (dali, b&W osv?) Forsterkeren (her har jeg IKKE peiling) er det noe stort poeng for en amatør for meg å ha 7kanalers? Jeg skal i første omgang kun ha stereo, det kan gå en del tid før jeg har penger til å kjøpe de resterende høytalerne! Ønsker også en dvd-spiller som matcher forsterkeren (mener looks er viktig) så kommer selvfølgelig begrensingen: HELST ikke mer enn 17 000kr Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hva med Denon sin AVR-serie (f.eks. AVR 2805 - jeg har en av 'forfedrene' til den og er veldig fornøyd): http://www.hifiklubben.com/no/produkter/hj...o/Receivere.htm Kombinert med f.eks. Dali 8008 (som jeg også har, så jeg er ikke spesielt nøytral ) som fungerer godt både til stereo og som fronthøyttalere i et surroundoppsett. Det er i tillegg såpass trøkk i dem at jeg ikke har sett noe behov for å investere i subwoofer til surroundbruk. http://www.hifiklubben.com/no/Produkter/Ho...hoeyttalere.htm Kombinasjonen av disse to og eventuelt en god DVD-spiller gjør at du senere kan utvide til en god surroundløsning for 4-5000 i tillegg. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hva skal anlegget brukes til? For mye trøkk i rock o.l. og til filmer, anbefaler jeg Harman/Kardon receiver og DVD-spiller, og høyttalere fra JBL. Alle fås hos Hificenter-kjeden. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 I første omgang blir dette mer eller mindre rene "musikk" høytalere, jeg er veldig allsidig, men det blir mye r&b, pop, lettere rock, trance, dance osv.. Liker å spille høyt, så når jeg solgte bilen (der jeg faktisk pleide å høre på musikk) må jeg ha meg et nytt stereoanlegg hjemme senere skal dette utvides til surround (men det kan ta tid) Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hvormye er du villig til og gi for dette? Mener, hva er ditt budsjett sin pris? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Hvormye er du villig til og gi for dette? Mener, hva er ditt budsjett sin pris? Trådstarter skriver helst ikke mer enn 17000 kr i sit første innlegg. Endret 11. juni 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Mitt forslag blir følgende: Høyttalere:Focal.JMlab Chorus 726 S Surroundreciver:Yamaha RX-V1500RDS. Eventuelt en Yamaha RX-V2400RDS hvis du får et godt tilbud på den. Det blir litt over budsjettet ditt,men det er ingen problem å prute hos AV Hifi og Hi-Fi Huset. Endret 11. juni 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Bach Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Etter mye prøvelytting gikk jeg til innkjøp av en Onkyo TX-SR602E. Foran bruker jeg et par Audiovector M1 (Stativhøyttaler). Synes det fungerer veldig bra i stereo. Gulvstående Audiovector blir langt uttafor budsjett. Denon/ B&W er en bra kombinasjon som er kjøpendes. Elektronikk fra H/K og et par AudioPro Black Diamond vil gi mye for pengene. Hva gjelder musikk i stereo burde du vurdere dedikert CD-spiller. Feks "den dyre" fra Cambridge spiller fletta av DVD-spillere til godt over 5000,-. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 den onkyoen er 7x120? Er dette "ekte" watt osv? skjønner ikke noe av det der Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) den onkyoen er 7x120? Er dette "ekte" watt osv? skjønner ikke noe av det der Nei,det er ikke ekte watt. Den er på ca halvparten! Hvis den skulle vært på 7x120 watt,så måtte den trekt over 1000 watt fra strømnettet. Det gjør den ikke,den trekker 650 watt. Onkyoen er uansett en bra reciver,ingen tvil om det. Nesten alle produsenter oppgir fantasitall på budsjettreciverne sine.Bortsett fra Nad og Harman/Kardon. Se på denne Yamahaen til bare 4999 kr. Den er liksom på 7x150 watt,men trekker bare 440 watt strøm. Det ville vært en stor sensajon hvis disse tallene stemte. Det sier seg selv at det ikke er mulig siden 7x150=1050 watt. Du kan lese mer om fantasiwatt her. Endret 14. juni 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 +Takk, jeg skjønner tegningen For min del, så er jeg en amatør på lyd - hører nesten ikke forskjeller, og når guruer sitter å hører kan de fortelle meg alt mulig som er bra og dårlig - som jeg ikke har sjangs til å høre, eller sette fingeren på. Derfor ønsker jeg høytalere som har jevnt over fått gode testresultater i blader, og som ser godt ut. Syns PSB, DALI, INFINTY, B&W har veldig fine design på høytalerene i denne prisklassen min. Ca 8000kr Har derfor sett på et forslag hos AVHIFI: 1 par PSB T65 8995kr Marantz SR7005 9995kr Her kan en jo evt bruke Audio Pro Blue Diamond? Disse har jo innebygd sub - der lurer jeg på en annen ting : Vil innebygde suber som i dette tilfellet spille like godt/bedre/dårligere enn f.eks Audio Pro black diamond + en vanlig priset Sub? Et annet hos hifiklubben: 1 par DALI suite 2.8 7995kr (Evt B&W 603s3) DENON AVR3805 10995kr (holder kanskje med 2805) Jeg ønsker å kjøpe alt på ETT sted, da dette etter min mening gjør det lettere å få med litt kabler og div på kjøpet. Håper noen kan hjelpe en newbie med dette Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Hva skal anlegget brukes til? For mye trøkk i rock o.l. og til filmer, anbefaler jeg Harman/Kardon receiver og DVD-spiller, og høyttalere fra JBL. Alle fås hos Hificenter-kjeden. Kan du sette opp noe du mener er bra i fra hifi-center? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Harman/Kardon DVD 22 kr 3000,- Harman/Kardon AVR 235 kr 6000,- Evt forrige modell hvis du finner den, AVR 330, den er på tilbud her i Ålesund iallfall til 4000,- (før 8000,-). De nye modellene (slutter på 5) har AKKURAT kommet. Ville helt klart gått for den forrige til kupp-pris. JBL Northridge E-90 kr 7600,- Totalt 16600,- pluss kabler. Finner du den AVR 330 til kr 4000,- "har du 2000 mer å rutte med". Da ville jeg gått for JBL Northridge E-100 kr 10000,- Totalt 17000,- pluss kabler. Edit: kluss i tags. Endret 15. juni 2005 av Vandalen Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Evt forrige modell hvis du finner den, AVR 330, den er på tilbud her i Ålesund iallfall til 4000,- (før 8000,-). De nye modellene (slutter på 5) har AKKURAT kommet. Ville helt klart gått for den forrige til kupp-pris. Hva er forskjellen på AVR330 og AVR335 da? Er det mye bedre? har du specs på AVR330 De JBL e90 ser bra, om en evt går opp til e100 har en vel så mye bass i høytaleren at sub er nesten unødvendig? Evt kan en jo se på denne pakken + sub? Vil det låte bra? Jeg skal flytte om en 6-7mnd til ny by, så jeg vet ikke hvordan leiligheten kommer til å se ut i fremtiden - det er litt dumt Endret 15. juni 2005 av Becks69 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Løp å kjøp disse høyttalerne før de blir utsolgt!!! Bedre høyttalere enn de får du ikke for 6000 kr!!! Edit:Så kjøper du Marantz SR7500 reciver. Hvis du vil ha surround med en gang,så vil denne høyttalerpakken og en H/K AVR-330 fungere bra. Selv er jeg ikke i tvil om at System-Audio og Marantzen er det jeg ville kjøpt. Verken JBL Northridge eller Proson kan måle seg med de System-Audioene!!! Endret 15. juni 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Hmm, bra tilbud! Har du noen tester av disse? skikkelige bilder av denne i sort var også vanskelig å finne! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hmm, bra tilbud! Har du noen tester av disse? skikkelige bilder av denne i sort var også vanskelig å finne! Ikke så mye å finne om de på nettet nei. System-Audio er en skikkelig kvalitets høyttaler,ingen tvil om det. Ikke la deg lure av utseende. SA1280 Mk2 har mye bass og går dypere i bassen en du tror. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hmm, bra tilbud! Har du noen tester av disse? skikkelige bilder av denne i sort var også vanskelig å finne! Her har du en test av SA1280mk2. Kjøpte et par selv i dag, de står i stua og spilles inn. Er veldig godt fornøyd så langt. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Her har du en test av SA1280mk2. Kjøpte et par selv i dag, de står i stua og spilles inn. Er veldig godt fornøyd så langt. Vil du anbefale sub til disse høytalerene, ser ikke akurat som de er bygd for godt bass trøkk? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Her har du en test av SA1280mk2. Kjøpte et par selv i dag, de står i stua og spilles inn. Er veldig godt fornøyd så langt. Vil du anbefale sub til disse høytalerene, ser ikke akurat som de er bygd for godt bass trøkk? Jeg føler ikke noe behov for sub. Veldig stort lydbilde og overraskende dyp bass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå