Gå til innhold

NVIDIA annonserer 16x AA for SLI


Frijazz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, tror at det blir overflødig egentlig etter et vist punkt med AA og AF, det er kun så mye øyet kan se og det er muligens mer i å hente i nye teknologier i selve skjermen som gjør spill mindre kantete enn det er pr dags dato i selve skjermkortene.

Lenke til kommentar
Med 4xSSAA vil det nok ikke være særlig brukelig med nyere spill. Med eldre spill vil det nok være ganske kjekt.

Hvorfor vil det være slik?

Super-sampling fungerer med at bildet renderes til en høyere oppløsning enn det som blir vist på skjermen (4x høyere oppløsning med 4xSSAA) for så å sample det ned til den krevde oppløsningen, noe som betyr at hver pixel er respresentert med 4 (sub)pixler. Som du kanskje kan tenke deg betyr dette også at det vil være 4x mer krevende for skjermkortet.

Lenke til kommentar
Med 4xSSAA vil det nok ikke være særlig brukelig med nyere spill. Med eldre spill vil det nok være ganske kjekt.

Hvorfor vil det være slik?

Super-sampling fungerer med at bildet renderes til en høyere oppløsning enn det som blir vist på skjermen (4x høyere oppløsning med 4xSSAA) for så å sample det ned til den krevde oppløsningen, noe som betyr at hver pixel er respresentert med 4 (sub)pixler. Som du kanskje kan tenke deg betyr dette også at det vil være 4x mer krevende for skjermkortet.

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...