Gå til innhold

Shaman - En smule overpowered?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
cokke: leather i wc kan rogue, hunter, druid og shaman bruke.. samme med staven.. den kan mage, priest, druid bruke..

 

armor drop er det bare i armory delen av sm.. så vil ikke si at blizz har gjordt noe for å favorisere shaman der nei..

ja, men kun shaman, og litt druid som får utbytte av bonusene.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før: med en gang noen plutselig taper mot en klasse så er denne automatisk overpowered. Men av alle dette kunne kommet ifra så hadde jeg minst venta det av eXploid:p

 

Dersom en ser det større bildet, altså ikke med utgangspunkt i enkelte klasser, så ser man at balsen faktisk er veldig god. En må huske å også ta i betraktning de forskjellige klassenes rolle i grupper. En klasse skal fungere både solo og i team. I tillegg har man PvE og PvP aspektet. Noen klasser vil ha fordeler over andre klasser på noen områdene, og dermed ha ulemper igjen i andre situasjoner.

 

En kan selvsagt diskutere denne balansen, men vær så snill å se lengre enn deres egen nese før dere skriker at noen er overpowered (refererer ikke til deg nå eXploid, men generelt).

 

EDIT: Exploit - eXploid, whatever :p

Endret av smetho
Lenke til kommentar
blizz favoriserer shaman.

For eksempel i wailing caverns, der dropper et sett som er fin for shaman, og det dropper en bra stav, shaman kan bruke, og det dropper et skjold med int og spir, shaman kan bruke.

 

Så kommer vi til SM, der dropper et fullt mail sett som er fint for shaman når han er lvl 40, og et skjold, skuldre, hjelm, hammer, 2 hånds hammer, ja, alt rett og slett. For shaman...

Hva babler du om? Det settet i SM/WC er Agi,strength. Og skjoldet, 2hand mace/axe også strength.

 

Eneste i sm som er "perfekt" til shaman er 1hand macen, men den passer like godt til paladin

Lenke til kommentar
alle sier at shaman er overpowered.. men prøv selv å spill en da.. ok vi er sterke når det er 1 vs 1.. men vi har ikke NOE cc..

 

En lvl 60 shaman har ikke sjangs mot 2x 44 priest eller palla.. har selv lest mange som har møt 2 stk som er så lav lvl..

 

shaman sine bufs er lett å ødelegge så det blir en kamp uten buffs..

Umh... Klarer å ta 2stk priest/paladin som er lvl 45-50 uten problemer

Lenke til kommentar

Shamans er de jeg liker best å pvp'e, siden de gir meg en saftig ufordring og hektisk knappetrykking :)

 

Jeg er selv mage, og gjør jeg en tabbe så ryker jeg somoftest. Men med litt flaks og godvilje så har jeg en bra sjangse :D Før jeg innså taktikken jeg må bruke så tapte jeg altig!

Lenke til kommentar

Shamans er noe herk i PvP med hunteren min, får de aldri på avstand, (men det betyr ikke at de er overpowered, men enten jeg som ikke gjør jobben min, eller en god shaman)

 

Møtte en lvl 41 shaman som 44 hunter, jeg starta med aimed shot og concussive shot, for å så sende petet, løp bakover for å få skyte litt, men frostshock = død hunter :S

Lenke til kommentar
"BAH!" sier nå jeg (for å sitere en goblin wizard fra et godt gammelt spill)

 

Samme gamle diskusjonen. Shaman er slettes ikke overpowered. Enhver som *kan* å spille sin valgte class er vanskelig å ha med å gjøre i PvP (på jevn level).

 

Ellers synes jeg 350 hp på en lvl 20ish mage høres utrolig gimped ut. Selv min lvl 16 prest har jo 350 hp uten stamina buffen.

 

Klassene er gode som de er. Det eneste som trengs er å få fikset bugs.

Korrekt! Shaman er en god klasse, men er slettes ikke "overpowered". Shaman er middels i de fleste ting, men ikke virkelig god i en ting. Taper du stadig vekk mot shaman, ville det kanskje være en god idè og ta en titt på seg selv. :whistle:

Lenke til kommentar

Nå ble jo shockene (ihvertfall frostshock) nerfa for noen patcher siden. Såvidt jeg husker var det varigheten (rett meg om jeg tar feil) som blir mindre om man bruker den flere ganger. Dette gjelder også om andre i samme gruppe har brukt shocken. Dette vil ihvertfall påvirke shock-flood bruken, men det merkes kanskje ikke så godt hos dem som påvirkes :)

 

Steike så dårlig forklaring, men forhåpentligvis forstod et par av dere det :p

Lenke til kommentar

Jeg trodde shaman var bare OP i 1vs1. Men en elemental shaman herjer jo i BG. Syns det er noe små ting som kansje må fikses på :p

 

Purge er jo en av de tinga som blir mest diskutert etter det jeg har opplevd angående shaman og OP. Så "VAR" det frostshock. Har faktisk ikke hørt så mye mas om earthshock effecten, men selveste dmg'en har jeg hørt mange mages grine over.

 

Hvis du er heldig med windfury og crits can du få shaman til å se skikkelig imba ut. Har en video hvor jeg (40 shaman) tar en 42 mage på ca 4 sec :p det ser pent ut!

Lenke til kommentar
Bare lurer, hva er cooldown på shamans self immune spell? Syntes den varte usaklig lenge, og shamanen kunne poppe den konstant.

Ja så var det grounding totem som er bugged som faen (har sett den sluke fireball pom pyroblast fireblast på engang) :p ikke minst sentry totem, med mindre de har fiksa det i det siste.

Lenke til kommentar
synes fortsatt shamans har for mye instant cast interupt spell - så så si umulig å være caster mot en shaman ( 1 vs 1 )

 

<< priest

nei det vil jeg ikke si...eller vet ikke hvorden det er med prest, men som mage så pleier jeg somoftest å klare meg...men det er kansje vanskligere å kite med prest ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...