Gå til innhold

Shaman - En smule overpowered?


Anbefalte innlegg

Må ærlig innrømme at jeg lar de fleste paladiner jeg møter gå, rett og slett fordi det tar så jævlig lang tid å drepe de. Det ER ikke gøy å bare stå og vente, vente og vente mens man får "immune" opp mot skjermen, mens en stakkars paladin forvilet forlenger livet enda et minutt.

du nevnte akkurat det eneste som er positivt med en paladin, og likevel mener folk at de er overpowered.

 

Shamans har så ufattlig mange flere muligheter for å gjøre noe bra for teamet sitt i Warsong f.eks, alt vi pallies kan gjøre er å gjøre oss immun, heale 4 ganger, OOM, og dø :thumbup:

Et spørsmål, kan paladin shielde seg mens de har flagget?

Nei, men shamans kan bruke wolf form mens de har flagget..underlig ikke sant :whistle:

Kan druid bruke Travel Form da?

Jepp, har tatt flagget mange ganger selv som druid.

 

Dash i cat-form ut av huset, så travel form.

I tillegg kan jeg bruke swiftness potion (har en kompis som kan lage det for meg), Gnomish Rocket Boots og Gnomish Harm Prevention Belt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å rope SHAMAN OWERPOWER men imo er de faktsik det...

 

Shaman skal være en caster hybrid med grei casterdmg og healing og pala skal være meele hybriden...

 

Det som skjedde var at shaman fikk alle casterskillene (greit nokk) men i tilleg fikk de alle meele tingene (!) De har windfury, rockbiter osv...

Ikke bare det men de har totems. Mange er ganske dålige greit nokk, men noen er direkte SYK, f.eks en totem som gjør party imune mot fear.

 

Shaman skulle mistet litt melle power å palla fått litt...

 

Det er ikke gøy å spille som 60 pala så kommer en shamanmed reaper å dobbeer proccer windfury å et earthshok så ligger du der :(

Lenke til kommentar
Ikke for å rope SHAMAN OWERPOWER men imo er de faktsik det...

 

Shaman skal være en caster hybrid med grei casterdmg og healing og pala skal være meele hybriden...

 

der tar du feil, paladin er defensiv, shaman er offensiv ergo shaman skal gjøre mest melée dmg.

Lenke til kommentar

er ikke en SMULE overpowered... er et helt jækla BRØD overpowra..

ok, hva er det shaman IKKE har... jo det skal jeg fortelle deg.. priest/pally sheild og sheep..

Ellers så har den skills på alle andre deler.. de eier i magi og malee, de har heal, travle form.. STERK aoe.. slow effects (klassisk ting som de spammer på deg)

 

Er lixsom en smule frustrerende at healen dems tar max 2 sec og caste, har totems som "spiser" opp spellsa som en mage caster.. (wtf?)..

 

Syns blizz skulle titta litt på classen og slutte og nerfe pallys og begynne og nerfe shammy litt.. Jeg har en gnoeme mage selv, har store problemer med og drepe en shaman som _kan_ pvp.. er utrolig mange som ikke kan pvp i det hele tatt vel og merke..

 

noen som er enig`?

 

en annen ting..hvis man ser hord.. de kommer _sjeldent_ alene..hvor mange shamans er det pr group`? meste jeg har sett i et 10 mans raid er 6 shamans..

de spiser deg opp levende uten at du har fått rikka deg en meter :(

Lenke til kommentar
Ikke for å rope SHAMAN OWERPOWER men imo er de faktsik det...

 

Shaman skal være en caster hybrid med grei casterdmg og healing og pala skal være meele hybriden...

 

Det som skjedde var at shaman fikk alle casterskillene (greit nokk) men i tilleg fikk de alle meele tingene (!) De har windfury, rockbiter osv...

Ikke bare det men de har totems. Mange er ganske dålige greit nokk, men noen er direkte SYK, f.eks en totem som gjør party imune mot fear.

 

Shaman skulle mistet litt melle power å palla fått litt...

 

Det er ikke gøy å spille som 60 pala så kommer en shamanmed reaper å dobbeer proccer windfury å et earthshok så ligger du der :(

Shaman fikk faktisk ALLE caster-skill.. Mener du lightening bolt/chain lightening med 30y range? Shaman har jo i tillegg den fantastiske windfury, som seøvfølgelig outdamager både warrior sin MS, overpower og execute. :roll:

 

Shaman har ingen totem som gjør party immun mot fear. Det finnes derimot en totem som vekker partyet fra fear hvert 5. sekund, og som har en veldig liten radius. Pulser den ikke akkurat på rett tidspunkt, løper alle utenfor radiusen. dette skjer i hvertfall 50% av tilfellene hos meg.

 

Selvfølgelig er det ikke morro å bli eid av noen som har en "lucky streak", men dette har ingenting med shaman å gjøre. Det er ikke morro å slåst mot en warrior som critter på 5 slag på rad heller. eller en mage som critter 3 spell og du ligger der.

 

Paladin har mer en nok damage til å nesten være "udødelig".

Lenke til kommentar
Ellers så har den skills på alle andre deler.. de eier i magi og malee

 

Hva mener du med å eie i magi? Shaman er kongen over dyre, lite manaeffektive damagespell, det har du rett i. Og eie i melee? Jeg som trodde roguer og warrior var best i melee, men jeg tar sikkert feil :roll:

 

de har heal, travle form.. STERK aoe..

Jepp, har heal, men shaman sin heal ligger i bunnsjiktet. Shaman har travelform som er en dårlig imitasjon av druid sin. Til opplysing har den IKKE stealth, den har casting time og kan dispelles. Den har altså ingen annen funksjon en å løpe 40% raskere.

 

Sterk AoE? Nå må du forklare, for denne AoE'en har jeg vist gått glipp av i min karriere som shaman.

 

Er lixsom en smule frustrerende at healen dems tar max 2 sec og caste, har totems som "spiser" opp spellsa som en mage caster.. (wtf?)..

 

Nevn en healerklasse som IKKE har en heal som tar under 2sec å kaste?

Angående grounding totem: Den har 5 hp, dvs den dør av ETT wand-skudd. At du i hele tatt klager på denne totemen, og ikke på silence, counterspell, fear osv. er over min fatteevne. Til opplysning har den totemen cooldown på 15 sekunder.

Lenke til kommentar

Mitt første møte med en Shaman var i Darkshore. Vi var begge lv54 på tidspunktet, og han duelerte meg. Jeg satt i ti minutt og bare stirra inn på skjermen etterpå, jeg var død før jeg rakk å avfyre en pil...

 

Jeg har også en lv51 druid, og duelerte nylig en Shaman på samme level. Samme shitten der, levde noen sekund lengre en med hunteren, men det hadde ingen betydning. Fikk halve helsa blåst bort på noen sekunder, prøver å heale, han avbryter dette på et eller annet viss. Går Bear, begynner å regene, dør...

 

Jeg er normalt ganske dyktig på 1on1, og har tatt det meste med hunteren. Rogue's suger jeg på, men ut over det går det stort sett greit. Min konklusjon er ihvertfall at Shaman er SINNSYKT overpowered! Snakk om å ha i pose og sekk da. I Shamanen forsvar så må jeg jo si at jeg suger i å duelere de fleste klasser de første gangene, du må liksom finne ut en taktikk for hver klasse, og med to dueler så skjønner jeg fortsatt ikke hvordan en Shaman funker. Men at de virker som en stor favoritt hos Blizzard er det vel liten tvil om hos meg.

Lenke til kommentar
Jeg er lvl 30 rogue. Og hvis jeg jeg blir jumpa av en shaman ender jeg ofte opp død. De spammer bare frostshock og løper ute av min rekkevidde. Så når jeg har virkelig lite liv. Kommer de og kvester meg.

 

Har så alvorlig liten sjangs.

 

NERF FROSTSHOCK

1. frost shock er ikke spam-bar etter diminishing returns.

 

2. Blind, vanish, sprint: bruk det du har.

 

3. Er det noen som har en god sjanse om de blir ambushet av en rogue? Tenkte meg det :roll:

Lenke til kommentar

Herrefred er dere ikke ferdige enda?

 

Vel vel...la meg stikke inn kniven og vri skikkelig...shaman kommer til å få en boost i nærmeste framtid. Bare gå på det offisielle shaman forumet og se på sticky tråd der. Er det ikke skrekkelig? Jeg GLEDER meg til å se hylingen da. "OMFG Shaman is too overpowered, I quit!!!" trådene kommer forhåpentligvis til å florere og kanskje vi endelig får noenlunde jevn fordeling mellom alliance og horde! Woohoo... :tease::tease::tease::tease::tease:

Lenke til kommentar
Herrefred er dere ikke ferdige enda?

 

Vel vel...la meg stikke inn kniven og vri skikkelig...shaman kommer til å få en boost i nærmeste framtid. Bare gå på det offisielle shaman forumet og se på sticky tråd der. Er det ikke skrekkelig? Jeg GLEDER meg til å se hylingen da. "OMFG Shaman is too overpowered, I quit!!!" trådene kommer forhåpentligvis til å florere og kanskje vi endelig får noenlunde jevn fordeling mellom alliance og horde! Woohoo... :tease::tease::tease::tease::tease:

L-O-L.

Lenke til kommentar

Gleder meg til vi får Airshock!

På tide at vi får litt kos fra Blizzard vi også!

 

Kunne bare Blizzard fixe Windfury'en også nå slik at den ble slik den var før den ble nerfet (mista 1 attack på WF) så hadde jeg vært glad.

 

Og det at alle devs spiller Shaman er en urban legend og har ingen hold i virkeligheten! Men at det er en allsidig class er det ingen tvil om, kanskje derfor den var populær i starten for oss som ville ha mest mulig ut av spillet.

 

Jeg håper at alle rogues/pallies som roper nerf roller en Shaman og lvl'er denne til 60! De vil fortsatt tape i pvp og kanskje skjønne at feilen ikke er i classen, men i den som sitter med musa...

 

Og enig med "Likferd" angående det fantastiske AoE spellet vi visstnok skal ha... Har jeg glemt å traine det hos traineren min?? :no: Snakk om å ikke gidde og gjøre en sjekk før man slenger ut ville påstander...

 

Men men, la ikke dette forumet også bli en plass hvor vi skriker NERF til hverandre bare fordi vi har blitt eid i pvp, la det heller bli en plass hvor vi kan diskutere strategier og få hint til hvordan man skal ta en class. Nerfcries er det nok av på det offisielle forumet!

Lenke til kommentar
Herrefred er dere ikke ferdige enda?

 

Vel vel...la meg stikke inn kniven og vri skikkelig...shaman kommer til å få en boost i nærmeste framtid. Bare gå på det offisielle shaman forumet og se på sticky tråd der. Er det ikke skrekkelig? Jeg GLEDER meg til å se hylingen da. "OMFG Shaman is too overpowered, I quit!!!" trådene kommer forhåpentligvis til å florere og kanskje vi endelig får noenlunde jevn fordeling mellom alliance og horde! Woohoo... :tease::tease::tease::tease::tease:

Er ikke bare shaman som får buff da... Rogues får vanish som gjør at du ikke mister stealth pga dot. Mages får invisibility tilbake og paladin får bedre dps og snares

Lenke til kommentar
Herrefred er dere ikke ferdige enda?

 

Vel vel...la meg stikke inn kniven og vri skikkelig...shaman kommer til å få en boost i nærmeste framtid. Bare gå på det offisielle shaman forumet og se på sticky tråd der. Er det ikke skrekkelig? Jeg GLEDER meg til å se hylingen da. "OMFG Shaman is too overpowered, I quit!!!" trådene kommer forhåpentligvis til å florere og kanskje vi endelig får noenlunde jevn fordeling mellom alliance og horde! Woohoo...  :tease:  :tease:  :tease:  :tease:  :tease:

Er ikke bare shaman som får buff da... Rogues får vanish som gjør at du ikke mister stealth pga dot. Mages får invisibility tilbake og paladin får bedre dps og snares

Er invisibilityen til mege lik stealthen til rogue eller kan den bare stå stille?

Lenke til kommentar

Kan bevege seg og kaste spells uten å bryte stealth, men med en gang man går i melee brytes den :thumbup:

 

EDIT:

 

Åh nei, det var vist noe jeg drømte i natt bare...beklager :tease:

 

Hadde vært litt moro med en form for stealth ja men det bør ikke være så kraftig som rogue varianten.

Endret av Roberticus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...