Gå til innhold

Shaman - En smule overpowered?


Anbefalte innlegg

Okei, nå har jeg spillet kun shaman i closed beta, openbeta og retail (bortsett fra en 36 warrior alt, men den er horde) så jeg hadde aldri prøvd alliance chars, så og slåss mot en annen shaman har jeg aldri gjort (bortsett fra shaman vs shaman da)

 

I helga har jeg spillet på en gnome mage, bare for å spille sammen med noen alliance venner startet vi nye chars på en annen server.

 

Vi er nå rundt level 20-30 og beveget oss til contested/battlegrounds. Det var rett å slett nifst å møte shaman. Slows som tar skade? Ghostwolf som level 20? Windfury hits på 120+ damage pr slag som level 25? Det er 360damage på samme sekund, og min mage har rundt 350hp

 

Noen andre shamans som er enige? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle sier at shaman er overpowered.. men prøv selv å spill en da.. ok vi er sterke når det er 1 vs 1.. men vi har ikke NOE cc..

 

En lvl 60 shaman har ikke sjangs mot 2x 44 priest eller palla.. har selv lest mange som har møt 2 stk som er så lav lvl..

 

shaman sine bufs er lett å ødelegge så det blir en kamp uten buffs..

Lenke til kommentar

ok la os si at du er 60 shaman, du kan classen din godt og møter 2x 40-44.

 

ka gjør du da? springe? fear, dot, dot, dot, nuke, nuke, fear..

og de finner frem mount og springer etter..

 

figthe: totem er ikke vits siden de bruker wand/staff for å ødelegge de, du starter å denge løs på en av de. han healer, shield'e seg self, menst den andre priesten kaster heal og nukes, dots whatever..

Lenke til kommentar

Off topic igjen, men samme genre...

 

Hadde en fight mot en Druid, begge lvl 60...

 

Det er jo ikke mulig å drepe de.

 

Enten fighter de som en warrior (beastmode), løper (catmode), healer (lameass).

 

Løper avgårde morpher healer osv osv.... :S

 

Etter å ha fulgt han i 5 min med "Piecring howl" og "Intercept" tok jeg han tilslutt....

 

Er lei av å være dårligste PVP klassen.

 

Noen tips til å ta en "Druid" (mage også for den saks skyld)

Lenke til kommentar
Det verste med Shaman er for min del Frost shock-buggen. (at shapeshifting som Druid ikke bryter Frost shock)

 

Dette skal vissnok bli fikset av Blizzard, men de ser ikke ut til å bry seg om Druid for tiden :(

blizz favoriserer shaman.

For eksempel i wailing caverns, der dropper et sett som er fin for shaman, og det dropper en bra stav, shaman kan bruke, og det dropper et skjold med int og spir, shaman kan bruke.

 

Så kommer vi til SM, der dropper et fullt mail sett som er fint for shaman når han er lvl 40, og et skjold, skuldre, hjelm, hammer, 2 hånds hammer, ja, alt rett og slett. For shaman...

Lenke til kommentar

Shamans er på grensen til overpowered, det er det ingen tvil om, men om de er overpowered vet jeg ikke.

 

Men en ting er sikkert, Battlegrounds er utrolig ubalansert ATM.

Horde må stresse mye mindre for å finne, p.g.a at vi som alliance har paladin (som er en meget kraftig 1vs1 PVP'er, men er nært ubrukelig i mass-pvp) mens horde har Shaman, som funker utrolig bra i mass-pvp.

 

Det er ikke uten grunn at horde vinner 80% av battlegrounds.

(prøvde en CTF i Warsong Gulch, der horde hadde 7 shamans. Kampen varte vel 5min eller noe så var det over, 0-3)

Lenke til kommentar
men så er det sånn at de fleste horde er shamaner.... Så "faren" for å møte på en god en er ikke stor.

Jeg har selv spilt med mange utrolig dårlige shamaner, som løper og bruker shocks i utide og på folk som er cca. Men de gode shamanene, ja... de er GODE.

sant det, og det samme gjelder vel de fleste klasser, men kanskje spesielt de mest spilte, nemlig Shaman, Rogue og Paladin

Lenke til kommentar
men så er det sånn at de fleste horde er shamaner.... Så "faren" for å møte på en god en er ikke stor.

Jeg har selv spilt med mange utrolig dårlige shamaner, som løper og bruker shocks i utide og på folk som er cca. Men de gode shamanene, ja... de er GODE.

sant det, og det samme gjelder vel de fleste klasser, men kanskje spesielt de mest spilte, nemlig Shaman, Rogue og Paladin

mages er også ganske ille, som ikke skjønner seg på aggro og fyrer på fireball HELE tia.

Og hvis man sier de ikke skal det får man svar: I am suppose to do damage.

Lenke til kommentar

min warlock(alliance) sliter ikke så mye med shamans. men i duel meg warrioren min(horde) så hater jeg når shamans tar ut firetotem på starten av duel sån at jeg ikke kan charge dem. etter det når jeg har kommer nært innpå så warstomper de meg(tauren). så setter de ut et totem som slower meg. frost shock. så spammer de masse shocks.

 

det er plaaagende :p

Lenke til kommentar

"BAH!" sier nå jeg (for å sitere en goblin wizard fra et godt gammelt spill)

 

Samme gamle diskusjonen. Shaman er slettes ikke overpowered. Enhver som *kan* å spille sin valgte class er vanskelig å ha med å gjøre i PvP (på jevn level).

 

Ellers synes jeg 350 hp på en lvl 20ish mage høres utrolig gimped ut. Selv min lvl 16 prest har jo 350 hp uten stamina buffen.

 

Klassene er gode som de er. Det eneste som trengs er å få fikset bugs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...