Gå til innhold

Sekk til bærbar pc


Anbefalte innlegg

Hadde vært flott om folk kunne fortelle om hviken sekk(ikke veske) de bruker og til hvilken bærbar. (størrelse)

Si gjerne litt om plass, funksjonalitet og kvalitet.

Er den egnet for studenter som gjerne vil ha med seg noen bøker i tillegg til pc'en?

 

Ville hjulpet meg (og sikkert andre) om jeg fikk litt tilbakemelding her :yes:

Endret av tommis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til min IBM x40 bruker jeg en sekk fra amerikanske Tom Bihn. Modellen heter Brain Bag og har en egen sleve som festes inne i sekken (uttagbar). Sleeven heter Brain Cell og kommer i flere størrelser. BrainCell size 5 passer som hånd i hanske til denne. Større pc'er faller inn i kategoriene 1-4... (obs baklengs størrelsesystem). I tillegg kan man kjøpe en kabel oppsemler (Snake Charmer) som har 2 rom, perfekt til strøm adapter, mus og diverse ledninger. Denne passer oppå Braincellen (størrelse 5 i det bakre/innerste rommet).

 

Bak på sekken finnes det 3 utveldige lommer, en av dem med flaske holder.

 

Selve sekken har 2 rom, en til laptoppen og en til andre ting. Det er plass til en haug av ting i denne sekken. Mange bruker denne til skole/laptop sekk. Har brukt den på helge turer til Trondheim/København. Perfekt til CarryOn på fly...

 

Jeg er veldig fornøæyd med denne sekken. Braincellen er veldig bra, men harde sider og et opphengssystem som gjør at laptoppen ikke hviler i bunnen av sekken. De har en demo video på sidene sine hvor man slipper et rått egg inni en braincell ned på gulvet uten å knuse det... :)

 

De har andre modeller også, blandt annet Messenger ID som er en hofteveske, og Empire Builder som er en koffort lignende veske.

Endret av WildEye
Lenke til kommentar

Hvor mye vil det koste å sende fra Tom Bihn til Norge da tro? Tanken på hva det kan koste i toll og innenlands porto gir meg gysninger :no:

 

Edit:

Min handlevogn hos Tom Bihn har en verdi på US$ 192,00 som ifølge Aftenpostens valutakalkulator blir ca 1241,00 NOK. Lurer på hvor mye jeg må regne med på toll og porto på detta?

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Har ikke handlet fra Tom Bihn, men har lang erfaring med å handle fra amerikanske nettbutikker og setter dermed opp følgende anslag (omregningskurs 1 USD = 6,50 NOK):

 

Brain Bag (140 USD) NOK 910

Brain Cell (50 USD) NOK 325

Mva (25% av kr 1235) NOK 308

Porto (40 USD) NOK 260

Totalt ca NOK 1803

 

Moms kommer du til å få regning på i etterkant, gjerne ett par uker etter at du har mottatt pakken. Portoen regnes vanligvis ikke med når momsen regnes ut, men ettersom norsk lov sier at den skal det kan det fort hende at det skjer (noen ganger er også leverandøren "snill" nok til å oppgi en langt lavere tollverdi i tollpapirene, så du slipper med billigere toll).

 

(moms = toll)

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Det høres kanskje mye ut, men dette er den beste sekken til en laptop jeg noen gang har hatt. Laptoppen min ligger veldig godt beskyttet inni den.

 

Finnes det billigere sekker? Selvsagt, men er de like gode... Det kan jeg ikke svare på.

 

Hva toll og mva og porto og de greiene der koster, spiller liten rolle... Bare utalte meg om det tommis lurte på... Hvilken sekk er det man bruker her.

Lenke til kommentar

Off-Topic, men nyttig å vite likevel:

 

Dersom forsendelsens verdi (uten porto) er under kr 200 skal det ikke kreves toll (mva) for den.

 

Opprinnelig handlet vel denne tråden om gode vesker til bærbare, beklager avsporingen...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Flott med svar! Denne sekken må vel regnes som en rolls royce av sekker til bærbare ;)

 

Hadde vært flott med noen sekker som en vanlig student har råd til :D Alle som har bærbar her har vel en sekk i en eller annen form som de kan fortelle litt om?

Endret av tommis
Lenke til kommentar
Flott med svar! Denne sekken må vel regnes som en rolls royce av sekker til bærbare  ;) 

 

Hadde vært flott med noen sekker som en vanlig student har råd til  :D  Alle som har bærbar her har vel en sekk i en eller annen form som de kan fortelle litt om?

Så vidt jeg kan se er det ingenting spesielt med sekken, den er bare utrolig dyr.

 

Jeg har en Dell i9300, og mottar en XPS-sekk fra Dell førstkommende mandag. Kan gjerne poste noen bilder og sånn da.

Her er bilder fra noen andre sider:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...ssPageName=WDVW

http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=72497

 

i9300 er litt større enn x40 da. :lol:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Som en mellom løsning kan man putte innlegget (Brain Cell) oppi en vanlig sekk. Da blir ikke prisen så veldig stor...

 

På braincell siden så er det en guide som hjelper deg å velge riktig størrelse.

 

Inspiron 9300/XPS: Size 2XL Brain Cell

 

Jeg er av den oppfatningen at har man først lagt 10-16-26 tusen i en laptop, så kan man fint bruke 2 til for å beskytte den skikkelig... Det var dog først etter å ha mistet en Dell Inspiron 5000 i bakken at jeg innså dette... Så det kostet meg vel en 8 tusen

 

:mad:

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen erfaringer med denne sekken ; http://www.nbags.no/product_info.php?cPath...products_id=474 ?

Det ligger en anmeldelse av denne på forumet - her :thumbup:

Takk for det ! Sannsynligvis vil vel ikke en 15,4" passe i denne på grunn av høyden?

Sekk: 33 x 29 cm

PC: 36.3 x 26.57 cm

 

PC-en er nok litt for høy ja.. :(

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...